• 0

Aftrekregelingen & Urenregistratie VOF/EZ vragen

Na veel topics te hebben gelezen heb ik vragen over het onderwerp Aftrekregelingen voor beginnende ondernemers en Urenregistratie. Ik heb een paar goede antwoorden op mijn vragen gevonden, maar deze waren niet al te recent.

Mijn situatie in het kort:

Ik ben beginnende webwinkelier (officieel nog VOF) maar doordat mijn vennoot geen tijd meer kon vinden hebben we besloten dat ik als EZ verder ga.

Mijn webshop is nog niet online, dit gaat bijna gebeuren, ik heb al wel enkele maanden hard gewerkt voor mijn onderneming. Ik wil vanaf het begin onderscheidend zijn door een frisse, strakke, en transparante webshop, waarbij de selectie aan gadgets en accessoires uniek is. Nu met enkele vragen over de urenregistratie en aftrekregelingen omdat ik binnenkort (op mijn aanvraag) een meneer van de belastingdienst op bezoek krijg.

 

 

Ik houd mijn uren vanaf het begin gewoon bij, ik wil ook alles gewoon goed kunnen zien en laten zien.

Ik heb al veel werk gehad aan onderzoek doen en veel onderhandelwerk met Chinezen, de kleine details (soms groot voor de klant) heb ik groots uitgezocht, bijvoorbeeld waar ik de goedkoopste brievenbusdozen kan kopen en hoe stevig al die soorten zijn.

Ik vermoed dat de Belastingdienst mijn urenregistratie wel wil inzien omdat ik al een aardige tijd "draai" maar eigenlijk alleen maar heb ingekocht (ik heb afgelopen maanden een voorraad opgebouwd en benodigheden aangeschaft).

 

[*]Ik zou graag willen weten of er nog steeds sprake is van een zelfstandigenaftrek en een startersaftrek, ik lees dat er vanaf 2012 ook inhoudelijk grote dingen worden gewijzigd:

 

http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wetswijziging/zelfstandigenaftrek-vaste-basisaftrek

 

[*]Urenregistratie: Ik heb veel gelezen omdat ik benieuwd was naar hoe mijn forumgenoten dit aanpakken, maar veel informatie was verouderd: Hoe ver moet je gaan met registreren van je uren voor de belastingdienst.

 

Hoeveel verschillende werkzaamheden doe je als webwinkelier. Verdeel je dit in je adminstratie in 5 basis werkzaamhden, of 10, 20, of zet je bij elke werkzaamheid wat je aan het doen bent?

 

Ik snap dat ik voor mezelf er veel aan heb om die administratie tot routine te maken en niet te algemeen, maar ik ben specifiek benieuwd naar ervaringen met de belastingdienst hierin. Ik wil het netjes aanleveren maar ik wil niet onnodig lang bezig zijn.

 

Alvast bedankt voor reacties!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu met enkele vragen over de urenregistratie en aftrekregelingen omdat ik binnenkort (op mijn aanvraag) een meneer van de belastingdienst op bezoek krijg.

 

Dat is dus een prima gelegenheid om al je vragen op tafel te gooien en een antwoord uit eerste hand te krijgen. Daar is een 'startersbezoek' nou precies voor bedoeld.

Link naar reactie
  • 0

Als jij deze vragen aan de inspecteur stelt zal je ongetwijfelt een goede indruk achterlaten.. een startersbezoek is geen examen.. het is een (bij)les.. De belastingdienst wil juist voorkomen dat ze er na een paar jaar achterkomen dat iemand niet zo goed wist wat ie deed qua belasting en administratie. Tijdens een startersbezoek kunnen ze je vooraf bijsturen in plaats van achteraf corrigeren. dat laatste doet altijd meer pijn..

Link naar reactie
  • 0

Dat is geruststellend om te horen, ik ga ze aan de inspecteur vragen met het bezoek.

Hoop dat ik de urenregistratie op deze manier goed doe. (per week zeggen wat ik gedaan heb en hoeveel uur dit in beslag heeft genomen)!

 

 

 

Als jij deze vragen aan de inspecteur stelt zal je ongetwijfelt een goede indruk achterlaten.. een startersbezoek is geen examen.. het is een (bij)les.. De belastingdienst wil juist voorkomen dat ze er na een paar jaar achterkomen dat iemand niet zo goed wist wat ie deed qua belasting en administratie. Tijdens een startersbezoek kunnen ze je vooraf bijsturen in plaats van achteraf corrigeren. dat laatste doet altijd meer pijn..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.