Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Dennis van Hartman
Dennis van Hartman
Na veel topics te hebben gelezen heb ik vragen over het onderwerp Aftrekregelingen voor beginnende ondernemers en Urenregistratie. Ik heb een paar goede antwoorden op mijn vragen gevonden, maar deze waren niet al te recent.
Mijn situatie in het kort:
Ik ben beginnende webwinkelier (officieel nog VOF) maar doordat mijn vennoot geen tijd meer kon vinden hebben we besloten dat ik als EZ verder ga.
Mijn webshop is nog niet online, dit gaat bijna gebeuren, ik heb al wel enkele maanden hard gewerkt voor mijn onderneming. Ik wil vanaf het begin onderscheidend zijn door een frisse, strakke, en transparante webshop, waarbij de selectie aan gadgets en accessoires uniek is. Nu met enkele vragen over de urenregistratie en aftrekregelingen omdat ik binnenkort (op mijn aanvraag) een meneer van de belastingdienst op bezoek krijg.
Ik houd mijn uren vanaf het begin gewoon bij, ik wil ook alles gewoon goed kunnen zien en laten zien.
Ik heb al veel werk gehad aan onderzoek doen en veel onderhandelwerk met Chinezen, de kleine details (soms groot voor de klant) heb ik groots uitgezocht, bijvoorbeeld waar ik de goedkoopste brievenbusdozen kan kopen en hoe stevig al die soorten zijn.
Ik vermoed dat de Belastingdienst mijn urenregistratie wel wil inzien omdat ik al een aardige tijd "draai" maar eigenlijk alleen maar heb ingekocht (ik heb afgelopen maanden een voorraad opgebouwd en benodigheden aangeschaft).
[*]Ik zou graag willen weten of er nog steeds sprake is van een zelfstandigenaftrek en een startersaftrek, ik lees dat er vanaf 2012 ook inhoudelijk grote dingen worden gewijzigd:
http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/wetswijziging/zelfstandigenaftrek-vaste-basisaftrek
[*]Urenregistratie: Ik heb veel gelezen omdat ik benieuwd was naar hoe mijn forumgenoten dit aanpakken, maar veel informatie was verouderd: Hoe ver moet je gaan met registreren van je uren voor de belastingdienst.
Hoeveel verschillende werkzaamheden doe je als webwinkelier. Verdeel je dit in je adminstratie in 5 basis werkzaamhden, of 10, 20, of zet je bij elke werkzaamheid wat je aan het doen bent?
Ik snap dat ik voor mezelf er veel aan heb om die administratie tot routine te maken en niet te algemeen, maar ik ben specifiek benieuwd naar ervaringen met de belastingdienst hierin. Ik wil het netjes aanleveren maar ik wil niet onnodig lang bezig zijn.
Alvast bedankt voor reacties!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag