Ik ga een schoonmaakcontract afsluiten voor een kantoorpandje, hier gaat mijn personeel 4u per week schoonmaken.
Nu heeft het huidige schoonmaakbedrijf iemand voor meerdere (meer als 4) uren in dienst die daar nu 4u schoonmaakt.
Volgens de CAO ben ik verplicht om personeel over te nemen als deze langer als 1 jaar op het object werken.
Kunnen ze mij verplichten dit personeelslid over te nemen voor 4uur, of geld dit alleen als zij volledig op dit pand werkzaam is (dus als zij een contract van 4u zou hebben en dit dus haar enige schoonmaakobject is?)
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Basli
Basli
Ik ga een schoonmaakcontract afsluiten voor een kantoorpandje, hier gaat mijn personeel 4u per week schoonmaken.
Nu heeft het huidige schoonmaakbedrijf iemand voor meerdere (meer als 4) uren in dienst die daar nu 4u schoonmaakt.
Volgens de CAO ben ik verplicht om personeel over te nemen als deze langer als 1 jaar op het object werken.
Kunnen ze mij verplichten dit personeelslid over te nemen voor 4uur, of geld dit alleen als zij volledig op dit pand werkzaam is (dus als zij een contract van 4u zou hebben en dit dus haar enige schoonmaakobject is?)
Alvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/33792-verplicht-overnemen-personeel-cao-schoonmaak/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag