• 0

Inkomstenbelasting ...?

Gast joost_k

Beste mensen,

 

Wie kan mij even helpen? Wij beginnen nu echt behoorlijke omzetten te maken en dus geld te verdienen. Nu moeten we natuurlijk 19% btw gaan betalen (nu nog per jaar), dat is helder.

 

Maar ook moet er natuurlijk inkomstenbelasting betaald worden. Nu vraag ik me af wie dat moet betalen, Studio34 aan het einde van het jaar? Of ik zelf pas als een gedeelte van de winst op mijn eigen rekening staat? Of moet zelfs zowel Studio34 als Joost gaan betalen?

En wat voor percentage moet ik afdragen?

 

De belastingsite is hier niet duidelijk over nl.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast joost_k

uhm dus wat is het nou? de een zegt studio34 moet betalen en wat over is, is schoon van mij en de ander zegt dat ik het op mijn rekening moet zetten en zelf inkomstenbelasting moet betalen... ???

Link naar reactie
  • 0

Aha duidelijk, maar wat voor percentage moet ik ongeveer achter de hand houden?

 

is helemaal afhankelijk van je eigen situatie: aftrekposten (bijv. hypotheekrente) & bijtellingen (bijv. leaseauto), andere inkomsten (bijv. tweede baan), etc... kan je (laten) doorrekenen als je het precies wilt weten. wil je veilig zitten dan zou ik zeggen zet de helft op een spaarrekening, garantie tot het einde van dit bericht.

Link naar reactie
  • 0

Aha duidelijk, maar wat voor percentage moet ik ongeveer achter de hand houden?

 

Ik stortte in mijn freelance tijd altijd de helft van mijn inkomsten op een spaarrekening. Dan kon ik altijd aan mijn belastingverplichtingen voldoen, en bleef er nog wat over, dan had ik een meevaller :D (voor de zelfde prijs twee keer blij)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Het sheet van Camelot is een redelijke benadering (wel "gevaarlijk" als je de gehanteerde termen niet kent), de helft apart zetten is praktischer (en veiliger). Bekend gezegde is dat je de eerste zes maanden voor de fiscus werkt en de tweede zes voor jezelf. Je hoeft natuurlijk alleen te reserveren over jouw eigen % van de netto winst (omzet minus kosten).

Link naar reactie
  • 0

Wat voor 'echte ondernemers' neerkomt op 30%. Maar het advies in deze draadjes komt niet alleen van echte ondernemers. Je moet daarom, het advies is niet echt fout, uitgaan van je eigen situatie.

Ben je volledig ondernemer, dwz meer dan 1225 uur, dan betaal je maar een beetje.

Lees eens wat over de belastingen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.