• 0

klant eist extra garantie alvorens tot betaling over te gaan

Ik heb gewerkt (stukadoor) voor een klant. Offerte gemaakt, algemene voorwaarden van de branchevereniging verstrekt. De klant heeft de offerte ondertekend waarin staat dat hij het eens is met de offerte en de algemene voorwaarden.

 

Nu is het werk klaar en eist hij - voordat hij tot betaling overgaat - een garantie van de leverancier van het product. Deze wil geen garantie geven, want dan had deze firma ingeschakeld moeten worden voor een inspectie voor aanvang van de werkzaamheden. Dan nog had ik alleen maar een garantie gekregen op het product en niet op de werkzaamheden. In mijn algemene voorwaarden staat dat ik garantie op het werk/product geef, niet dat de leverancier ook garantie verstrekt.

 

Het probleem zit hem waarschijnlijk bij de schilder, die wil gaan verven met een product dat niet geschikt is voor de door mij aangebrachte ondergrond. De klant heeft de verf al aangeschaft en blijft met een kostenpost achter, die hij op deze manier op mij wil verhalen.

 

Er is van te voren op geen enkele manier gecommuniceerd dat er een garantie moest komen van de fabrikant. Verder is er ook geen overleg geweest over de afwerking van het product. Maar de klant blijft bij zijn eis en zolang de fabrikant de garantie niet verstrekt, krijg ik mijn geld niet. Kan dit zomaar, achteraf een garantie eisen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vanzelfsprekend helemaal eens met StevenK. Aanvullend: de fabrikant zal jouw klant ook helemaal niets garanderen. De garantie wordt aan jou als applicateur verstrekt.

 

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad kan de klant achteraf dit niet eisen.

 

@Dennis

In de (af)bouw en schildersbranche kunnen er garanties door de fabrikant aan de eindklant gegeven worden. Maar zoals TS aangeeft moet er dan wel eerst een technisch adviseur bij vanaf het begin, de applicateur gecertificeerd/erkend zijn door de fabrikant en het technisch advies tot op de komma en uitroepteken controleerbaar uitgevoerd zijn.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Mijn gevoel zegt dat ik gelijk heb, maar toch zoek je dan een bevestiging.

 

Ik heb voor alle zekerheid contact opgenomen met fnvzbo en zij hebben me geadviseerd hoe ik nu naar de klant toe moet reageren. Mocht het niet goedkomen dan kan ik in ieder geval rekenen op juridische bijstand. Stom, ik ben al jaren lid, maar er nooit over nagedacht dat zij mij zouden kunnen helpen bij problemen!

 

@ikkrijg: zijn eis staat niet zwart op wit, wel mijn garantie en daar heeft de klant voor getekend.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.