• 0

Post.nl: pakketten kwijt, onbereikbaar non-service Team en onbetrouwbaar

Op 21-09-2011 breng ik een rolcontainer met (maar) 16 zendingen naar de Business Balie aan de Grote Wade 80 in NIEUWEGEIN. op 29-09-2011 wordt ik rond 14.00uur gebeld door een klant dat zijn Keukenmachine van €400 nog niet aangekomen is. Ga online en binnen 10 minuten blijkt de hele rolcontainer zoek te zijn (zie bijlage). ???

Het duurt tot 3 oktober tot 14 zendingen opeens opduiken. Vandaag is nog steeds een zending zoek, en ja je raadt het al, die keukenmachine.

Vanaf 29-09 heb ik vele uren besteed aan de telefoon met het zogenaamde "Service-Team". Niemand van POST.NL wil me helpen. Iedereen wijst naar iedereen. Spreek of mail ik eindelijk met iemand, dan wordt ik weer naar het begin verwezen. "bel het service-team op +31 (0)88 868 6868" krijg ik steeds als antwoord, terwijl ik daar elke keer begonnen ben. Dat heb ik nu al minimaal 3x gedaan met steeds weer het zelfde resultaat. Geen enkele oplossing. Niemand pakt het probleem op, iedereen wijst mij weer door naar een ander. Bij een gemiddeld gesprek krijg ik al snel tussen de 5 en 8 verschillende medewerkers die ik elke keer weer het hele verhaal kan uitleggen. Hierna wordt ik in de wacht gezet om vervolgens weer door verbonden te worden. Zo land ik meerdere keren weer terug bij het begin bij het non-service team die me dan weer opnieuw doorverbind met iemand die me na alles opnieuw uitleggen en in de wacht zetten, opnieuw naar het non-service-team doorverbind. etc etc Dit kun je met recht de "post nonservice carrousel" noemen.

 

NU het mooiste van alles. Ik heb al sinds 2008 een contract met Post.nl (voorheen TNT Post) en er staat letterlijk in mijn contract dat ik een accountmanager behoor te hebben. EN DIE HEB IK NIET, ook nooit nodig gehad, maar nu wel.

Als ik eindelijk een Tele Accountmanager van Postnl pakketten ene [xxxxxx] gevonden heb die zegt dat dit niet normaal is. Haakt die af en wil me uiteindelijk niet helpen. Verwijst me dan weer terug naar het service-team. Dus kan ik weer opnieuw beginnen. Nu bijna 6 weken verder en nog steeds worden mijn mailtjes en telefoontjes niet beantwoord en op klacht formulieren komt niets terug.

 

Inmiddels heb ik gisteren aangifte gedaan van ontvreemding, verduistering en diefstal.

Heb de Postwet uit 2009 en de AL (ALV) gelezen. Tevens heb ik elk Post.nl klachten formulieren, het Post.nl online klachten formulier en via E-mail en telefoon op alle sites meerdere keren gehad en ingevuld. Echter dat maakt mijn pakket niet gevonden.

Hoe kan Post.nl nu een Bruine kartonnen doos van ±10kg met "breekbaar" tape, afmetingen (HxLxD) ± 50x60x35 kwijtraken? Daar kan uiteindelijk maar een antwoord op gegeven worden, die staat ergens in het Utrechtse op een aanrecht.

 

Heeft iemand een idee wat ik nog meer kan doen?

 

[naam verwijderd uit bericht - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Als de handtekening niet gezet is door de rechtmatige ontvanger van het pakket, dan is Post.nl toch aansprakelijk? Die hebben het dan toch aantoonbaar verkeerd afgelever? Ik ben vorig jaar een pakket "misgelopen", toevallig van een leverancier die ik via HL ken. Uiteindelijk is de leverancier dan de dupe want die stuurt het opnieuw op, en slaagt er niet in om de schade van Post.nl vergoed te krijgen.

standaard aangetekend pakket mag voor getekend worden door iedereen die de deur op dat adres opendoet maar ook door de buren (en dat neemt PostNL nogal ruim want daar vallen naar hun mening ook mensen 3 straten verderop onder).

 

Aangetekend met enkel huisadres mag dus weer iedereen voor tekenen die toevallig de deur opendoet op dat adres maar dus niet de buren. Helaas heeft PostNL daar in de praktijk gewoon maling aan (wordt ook rustig voor de deur in de regen neergezet waarna de postbode zelf een handtekening zet).

 

Aansprakelijkheid van postNL is in de algemene voorwaarden heel erg afgedekt en als dat het niet is hebben ze maling aan je en zal je naar de rechter moeten stappen om je gelijk te halen.

Link naar reactie
  • 0

Vrijdag belt de postbode aan, met een pakketje. Dwz, een grote zware doos, er zitten zware ijzeren stangen in. Er zitten invoerrechten op (bijna de helft van de aanschafprijs van de stangen), dus ik pak mijn pinpas. Zegt de bezorger "Bij DHL en UPS kunt u met uw pinpas betalen, maar bij ons niet". En wie heeft tegenwoordig contant geld in huis? Dus de bezorger neemt de grote zware doos weer mee naar beneden, en ik ben vandaag van het postkantoor naar huis gelopen met de grote zware doos. Terwijl de bezorger er al mee bij mijn voordeur had gestaan. Je zou denken, in deze tijd, met concurrentie tussen pakketdiensten, dan heeft zo'n bezorger wel een pinding bij zich.

Link naar reactie
  • 0

Een tijdje terug werd ik door zo'n serviceteam gebeld of mijn spullen al waren gearriveerd, nadat ik een klacht had ingediend. Even de medewerker uitgehoord en er verdwenen de laatste tijd nogal wat pakketjes hier in de omgeving. Ze gingen dat nu toch meer eens telefonisch controleren om wat meer grip te krijgen. Natuurlijk ben je als grote organisatie afhankelijk van individuele bezorgers (die ook maar weer ingehuurd zijn), maar aan de andere kant faalt je systeem als je het zover laat komen.

 

Die bezorgers registreren pakketjes gewoon als bezorgd, ook als dat niet is gebeurd (omdat ik niet aanwezig was of ...). Sommige bezorgers komen dan in hun eigen tijd nog even langs om het 's avonds alsnog te bezorgen, en dat is super, maar het is raar dat ik dan online al heb gezien dat het die middag gewoon bezorgd zou zijn....

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.