• 0

Idee voor banken "betalingsmelding"

Op dit moment duurt het overmaken van een bedrag van een rekening van bank A naar een rekening bij bank B ongeveer een dag voordat het op de rekening staat.

Dat is eigenlijk een beetje achterhaalt. Het zou handig zijn dat je gelijk kon zien dat iemand het bedrag overgemaakt heeft.

Nu kan dat ook zonder dat het bedrag gelijk op de rekening staat.

 

Het idee is dat als iemand geld overmaakt van een andere bank dan waar jij zit je direct een melding daarvan krijgt.

Zo weet je direct dat het geld is overgemaakt. En kun je direct een bestelling versturen of je dienst verlenen.

Het bedrag staan nog niet op je rekening maar je weet al wel dat het is overgemaakt.

Zo hoeven banken hun betalingssnelheid niet aan te passen. En kunnen consumenten en bedrijven wel al sneller handelen. Omdat ze weten dat het geld eraan komt.

Dus als iemand geld overmaakt krijg jij direct een melding dat die persoon geld heeft overgeboekt.

Je weet zeker dat dat bedrag binnenkort op je rekening komt omdat je een overboeking niet kunt annuleren.

 

Eventueel kun je de betaler nog laten kiezen om de betaling te 'melden' of niet.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op dit moment duurt het overmaken van een bedrag van een rekening van bank A naar een rekening bij bank B ongeveer een dag voordat het op de rekening staat.

 

Dit is afhankelijk van de bank is mijn ervaring. Van ABN naar Rabo of van Rabo naar Rabo gaat realtime.

 

En wij krijgen daar netjes meldingen van zoals je voorstelt, als een bedrag bijgeschreven is boven de ondergrens die we zelf kunnen instellen. De Rabobank heeft dus precies wat je zoekt :)

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment duurt het overmaken van een bedrag van een rekening van bank A naar een rekening bij bank B ongeveer een dag voordat het op de rekening staat.

Dat is eigenlijk een beetje achterhaalt. Het zou handig zijn dat je gelijk kon zien dat iemand het bedrag overgemaakt heeft.

Nu kan dat ook zonder dat het bedrag gelijk op de rekening staat.

 

Het idee is dat als iemand geld overmaakt van een andere bank dan waar jij zit je direct een melding daarvan krijgt.

Zo weet je direct dat het geld is overgemaakt. En kun je direct een bestelling versturen of je dienst verlenen.

Het bedrag staan nog niet op je rekening maar je weet al wel dat het is overgemaakt.

Zo hoeven banken hun betalingssnelheid niet aan te passen. En kunnen consumenten en bedrijven wel al sneller handelen. Omdat ze weten dat het geld eraan komt.

Dus als iemand geld overmaakt krijg jij direct een melding dat die persoon geld heeft overgeboekt.

Je weet zeker dat dat bedrag binnenkort op je rekening komt omdat je een overboeking niet kunt annuleren.

 

Eventueel kun je de betaler nog laten kiezen om de betaling te 'melden' of niet.

 

 

Daarvoor is iDeal ontwikkeld..

 

Wellicht beter aan de man brengen?

 

Voor 16.00uur betaald morgen in huis*

 

*alleen met ideal betalingen

 

Maar ik begrijp de frustratie. Als er iemand bij mij een bedrag overmaakt met ING naar mijn Rabobank rekening op een vrijdagmiddag staat het er meestal pas maandag op. In de tussentijd kan ik helemaal niks.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Tussen ING (giro) en een bank (Rabo/ABN/etc.etc.) zal gewoon een probleem blijven. Een vertragende factor.

Toen ik bij de Postbank werkte, waren het 3 dagen en tijdens het weekend was geen verwerking.

Giro en bank systemen zijn nu eenmaal verschillend van elkaar. Daar zit Interpay tussen.

 

Rondom 2004 leek het erop dat het ING internetbankieren realtime werkte.

Aan de achterkant, was dit niet zo. Stond de overboeking als reservering op de ene

rekening en leek administratief op de andere rekening aanwezig.

De daadwerkelijke overboeking gebeurde pas - zoals ik het me herinner - met 2 batches per werkdag.

 

Een bancaire overboeking intern ( Rabo / Rabo bijvoorbeeld ) gaat volgens mij realtime.

Een overboeking van bank naar bank ( bv. Rabo naar ABN Amro ) kan verschillen.

Volgens mij heeft dat ook weer met batchverwerking te maken.

 

Bij ABN Amro heb ik de indruk dat ze rondom 11 uur en rondom 14 uur boeken.

Tenminste, als ik meerdere keren per dag op de rekening kijk.

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.