Ga naar inhoud

tijdschrift over innovatie en ondernemers

Geplaatst:

asder

Na het lezen van bladen als Quote en Emerce, heb ik nog steeds het idee dat ik niet mijn ideale blad heb gevonden. Ik ben geinteresseerd in een tijdschrift waarin successtories staan van ondernemers, de failures en verhalen van iemand die probeert zijn eigen 'tent' op te zetten.

Ook informatie over nieuwe uitvindingen en patenten is interessant.

Quote komt vaak dichtbij, maar is het nog niet helemaal. En ik dacht, als ik zo'n blad interessant vind, waarom dan niet meer mensen?

Doelgroep zal vrij veel overeen komen met Higherlevel. Vroeg me dan ook af of jullie ook zoiets interessant zouden vinden? Of waarom bijv. juist niet?

Featured Replies

Geplaatst:

Nils de Witte

Beste Asder,

Die wens leeft bij veel meer mensen. Het is ook wel eens geprobeert, met name met YIB (Young in Business). Er zitten aan aantal haken en ogen aan. De doelgroep is niet zo heel erg groot en ook niet erg koopkrachtig. De artikelen moeten goed zijn en zijn vrij duur.

Dus duur blad met lage oplage en weinig omzet voor adverteerders geeft gebrekkige winstgevendheid.

Voor uitvinders is er trouwens "Vindingrijk" van de novu en voor speciale branches (zoals life sciences) is er ook wel het één en ander.

Zelf ben ik doorlopend op zoek naar een mogelijkheid om een blad, zoals jij dat voor ogen hebt, van de grond te krijgen. Ik hoop dat er t.z.t. een gelegenheid voordoet. Vooral sponsors zijn daarbij van doorslaggevend belang.

Als er nog iemand ideeën heeft houd ik mij aanbevolen.

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Geplaatst:

Gast PeterD

Ik ben van mening dat Higherlevel een aardige stap in de richting is. Ik ben alleen bang, dat het niveau wel een beetje onderuit gaat in sommige gevallen, volgens mij voornamelijk door de soms ondoordachte reactie van vooral veel jongere bezoekers.

Maar volgens mij zijn ook die reacties belangrijk, omdat ook die deel uitmaken van de markt, of het nou gaat om consumenten of concurrenten.

Ik kan je Higherlever wel aanraden als vakblad.

Geplaatst:

Gast Martijn

Higherlevel zou inderdaad een stap in die richting zijn.

Misschien is het een optie om een online magazine te starten.

Dan zou je kunnen denken aan een gesloten omgeving, waar een abonnement voor nodig is. Of een maandelijks tijdschrift in de vorm van een pdf-file. Dat scheelt in (druk)kosten.

Op Higherlevel zit zeker een handvol mensen die kwalitatieve artikelen zouden kunnen schrijven. En ik denk dat er ook wel adverteerders voor te vinden zijn.

Geplaatst:

Nils de Witte

Ik ben van mening dat Higherlevel een aardige stap in de richting is. Ik ben alleen bang, dat het niveau wel een beetje onderuit gaat in sommige gevallen, volgens mij voornamelijk door de soms ondoordachte reactie van vooral veel jongere bezoekers.

Maar volgens mij zijn ook die reacties belangrijk, omdat ook die deel uitmaken van de markt, of het nou gaat om consumenten of concurrenten.

Ik kan je Higherlever wel aanraden als vakblad.

Inderdaad. Wat mij betreft moeten we het voorlopig hier mee doen. Gaat prima. Met een beetje mazzel groei HL uit tot een echte community en on-line of off-line clubblad. ;D

Geplaatst:

Nils de Witte

En ik denk dat er ook wel adverteerders voor te vinden zijn.

Aan welke adverteerders denk jij?

Geplaatst:

Gast Martijn

Ik denk dan aan banken en andere financiële instellingen.

Aan opleidingsinstellingen, adviesbureaus, reclamebureaus.

En misschien een overheidsinstelling.

Kortom bedrijven en instellingen die baat hebben bij innovatie en nieuw ondernemerschap.

Geplaatst:

Gast PeterD

Ik denk dat als je hebt over online, dat je bijna alle bedrijven wel kunt opnemen, zoiets als de softwaregids. Bij een gedrukte versie lopen de prijzen steeds sneller op natuurlijk.

Dat is eigenlijk meestal waarom het gaat. Als ondernemer, zeker als relatief kleine, moet je de mogelijke baten relateren aan de kosten van de publiciteit.

Geplaatst:

Gast Martijn

Ben ik het niet mee eens. Zoals gezegd, het gaat hier toch om een special interest.

Ik denk dus niet dat het voor alle bedrijven aantrekkelijk is, alleen om het feit dat het een online magazine/tijdschrift gaat.

Vooral startende ondernemers vinden een dergelijk tijdschrift denk ik wel interessant. Aan de ene kant de successtories om de starter alleen maar meer te motiveren en aan de andere kant de mislukkingen en valkuilen om de starter te behoeden van gemakzucht, gecombineerd met tips en antwoorden op vragen.

Geplaatst:

Gast PeterD

Ik had het eigenlijk alleen over adverteerders.

Maar als je specifiek wilt zijn over de mogelijke lezers, dan denk ik ook dat er heel veel bedrijven/ondernemers baat hebben bij Higherlevel.

Ik heb zo'n beetje de hele site wel doorgewerkt, en ik denk dat een starter die een bakkerij opzet, al of niet met 'techno' middelen, genoeg informatie van de site kan halen.

Misschien alleen de jonge starter kan wel eens op het verkeerde been worden gezet door de soms ondoordachte respons van andere jonge would-be starters. Ik heb wel het idee dat de moderatoren hier de zaak wel in de gaten houden.

Geplaatst:

TwaBla

...alleen de jonge starter kan wel eens op het verkeerde been worden gezet door de soms ondoordachte respons van andere jonge would-be starters. Ik heb wel het idee dat de moderatoren hier de zaak wel in de gaten houden.

Tot welke leeftijdsgroep reken jij jezelf PeterD? ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Nils de Witte

Ik denk dan aan banken en andere financiële instellingen.

Aan opleidingsinstellingen, adviesbureaus, reclamebureaus.

En misschien een overheidsinstelling.

Kortom bedrijven en instellingen die baat hebben bij innovatie en nieuw ondernemerschap.

Hmm, baat bij innovatie en nieuw ondernemerschap? Banken en andere financieële instellingen kunnen geen geld verdienen aan starters, en de nieuwe bedriven kunnen de tarieven van de opleidingsinstellingen, adviesbureaus en reclame bureaus niet betalen (áls die bureaus al snappen wat die ondernemers nodig hebben).

Ik vrees dat daar weinig te halen val. Blijft over, de overheid, maar dat vind ik een beetje slap. Dáár je hand ophouden kan iedereen.

Ik denk dat we nog ff door moeten denken voordat we een werkbaar businessmodel hebben voor ons blad.

Geplaatst:

Gast PeterD

Ik heb nu sinds kort een onderneming, maar heb hiervoor 23 dienstjaren gehad in boekhouding en ICT. In beide takken heb ik eigenlijk alle functies doorlopen.

Leeftijd is is in zoverre niet belangrijk, kun je trouwens in mijn profiel zien, maar wel is belangrijk dat sommige reactie wel erg makkelijk, maar vaak onvolledig worden gegeven.

Als ik tegen een zeer been trap, wat nu het geval lijkt, moet je dat maar even zeggen, dan neem ik wat gas terug. Als ik echter iemand kan helpen, dan graag.

Geplaatst:

Gast Martijn

:)

Ik denk dat we nu langs elkaar heen praten. Ik doelde niet op Higherlevel, maar op een tijdschrift over innovatie en ondernemers (de orginele thread) en op de vraag welke adverteerders daar interesse in zouden kunnen hebben.

Higherlevel is van oorsprong voor de technostarters, maar is uitgegroeid tot een breed georienteerd forum voor ondernemerschap (en af en toe lijkt het ook op een studentenvraagbaak).

Maar goed: terug naar de oorspronkelijke vraag; Is een tijdschrift specifiek gericht op successtories en mislukkingen van ondernemerschap interessant? En is het rendabel met het oog op de doelgroep en adverteerders?

Ik denk dat de doelgroep er wel is en dat de omvang ervan voldoende is om een tijdschrift draaiende te houden.

De vraag of er voldoende adverteerders voor zijn, kan ik niet echt beantwoorden. Misschien zijn er mensen met ervaring in het uitgeven van vakbladen/tijdschriften en het genereren van advertentie-inkomsten?

Geplaatst:

TwaBla

Zeer been? Nee hoor. ;)

Geen gas terugnemen. Ervaring is welkom, kennis komt van pas en een mening draagt bij aan de gedachtenwisseling. Als het forum goed functioneert dan worden ondoordachte reacties vanzelf gecorrigeerd. En ondoordachte voorstellen ook.

De basis voor een blad is veel te smal. Bestaande businessbladen besteden al aandacht aan innovatieve starters, maar hier op HL komen vooral eenmanszaakjes. Dat is voor adverteerders niet interessant, zoals Nils al signaleerde. De bladen Bizz en Emerce lijken me voor de meeste bezoekers hier de aangewezen media.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

zrski

De doelgroep is inderdaad niet bijster groot en het lijkt me ook niet de perfecte doelgroep om geld aan te verdienen (HL is niet voor niks non-profit ;)).

De argumenten van Nils en TWA ben ik het mee eens.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.