Featured Replies
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Daniel020
Beste allen,
Op dit moment zit ik in de opzet fase van een nieuwe onderneming. Deze onderneming betreft een v.o.f. (X)
Op de beoogde locatie (huur) gaan wij in nauwe samenwerking met een andere v.o.f. (Y) ons onderneming exploiteren.
Om ons niet schuldig te maken aan onderhuur en om gezamenlijk de verantwoordelijkheid te dragen voor de vaste lasten hebben wij de volgende constructie voor ogen. Mijn vraag is of dit juridisch en fiscaal mogelijk is.
De huur en nutsvoorzieningen worden betaald uit de gezamenlijke v.o.f (Z).
Deze v.o.f. (Z) stuurt maandelijks een factuur naar vof (X) en vof (Y) voor de "gebruikerskosten".
Achter vof (Z) bestaan er dus twee vof's (X & Y) die ieder hun eigen bedrijfsvoering hebben.
De Vof (Z) zal niet transparant zijn (het is geen lege hulsel) want naast het bovengenoemde zijn er ook inkomsten van gezamenlijk projecten, die we aan de Vof (Z) toe-eigenen.
Ik hoop dat iemand mij hier opheldering over kan geven.
bij voorbaat dank!