• 0

Topposities zoekmachines handhaven

Onze huidige site scoort native topposities in de zoekmachines op de voor ons gerelevante zoekwoorden.

 

De site is echter wel wat verouderd (5 jr oud) en mag wel eens een opknapbeurt.

 

Als ik de boel laat voorzien van een nieuw design en nieuwe teksten, loop ik dan daardoor risico om de huidige posities in de zoekmachines te verliezen? En, indien ja, hoe kan dat het beste voorkomen worden?

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben eens veranderd van CMS. Mijn Google Pagerank ging binnen een paar dagen van 2 naar 5 :)

 

Wat richtlijnen:

- Kijk of de URL verwijzingen hetzelfde zijn (ivm zoekresultaten en backlinks)

- Seo optimalisatie: checken met Woorank.com bijvoorbeeld.

- Snelheid website

- Unieke teksten gebruiken

Link naar reactie
  • 0

Hallo Devlinx,

 

Een nieuwe website kan altijd invloed hebben op je vindbaarheid en de "pagerank" bij google. Hoe netjes je de site en de migratie ook vormgeeft. Echter kan een goede webontwikkelaar deze kwalen zo goed als voorkomen. Wel kan het zo zijn dat in de periode na de lancering van de nieuwe site de "pagerank" naar beneden wordt bijgesteld als de URL adressen aangepast worden. Normaliter zijn deze binnen 3 maanden hersteld (voorbeeld: http://www.marketingpilgrim.com/2009/01/redirect-case-study-transferring-google-pagerank.html).

 

Zaak is dus voordat de nieuwe website wordt ontwikkeld de oude website goed te analyseren en de migratie goed te begeleiden. Als het goed is zou je de zoekresultaten met de nieuwe site en wat optimalisatie alleen maar kunnen verbeteren ;)

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.