• 0

Wat gaat er fout met mijn eindbalans?

Beste mede-forumgebruikers,

 

Ik heb een totaal financieelplan gemaakt, maar ik krijg natuurlijk weer de eindbalans niet goed. Voor jaar 1 en 2 zit er een verschil van 5 euro, wat kan komen door afronden. Maar in jaar 3 is er wel een heel groot verschil van 7.465 euro.

 

Iemand enig idee waar dit door komt?

 

Groetjes Kimberley

 

[titel aangepast - mod]

Always try to make a difference!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je afwijking is € 7.465,63

 

Moet de BTW van het 2e jaar ( € 7.470,99 ) niet meetellen op het 3e jaar.

Of je moet deze voldoen en afboeken via Bank (liquiditeitsbegroting in januari of zo)

 

Het verschil is weer afronding.

 

 

 

 

 

Ja ik zie het. Ik heb nu de BTW afdracht van jaar 2 op de liquiditeitsbegroting gezet bij jaar 3. Super bedankt!

 

Nu heb ik dus voor elk jaar een verschil van 5,36. Wat mij doet vermoeden dat het geen afrondingsverschil is, want het is diezelfde 5,36 verschil die elk jaar terug komt. Als het door afronden zou komen, zou dat bedrag elk jaar moeten verhogen.

 

Iemand enig idee hoe die 5,36 verschil er in is gekomen?

Always try to make a difference!

Link naar reactie
  • 2

Hallo Kimberley,

 

Op blad "balansen" B9 (Voorfinanciering BTW) heb je de waarde € 464,- ingegeven terwijl deze moet zijn: 'Investeringsbegroting'!B10 (€ 462,84)

 

Je hebt de verzekeringen belast met BTW in de kwartalen op blad "BTW Plan". (In het jaartotaal staat het trouwens wel goed).

 

Bovenstaande aanpassen en het verschil van € 84,- wijst naar je kantoormeubelen die verder niet verwerkt zijn.

 

Eindverschil NIHIL ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ja dat was mij ook al opgevallen! Ik ben er heel erg blij mee! Gister de hele dag ernaar gekeken en was er scheel van, vandaag weer met frisse moed en een gelijke balans verder met de verantwoording!

 

Ook succes ermee. En ook dat reuze BTW bedrag niet vergeten af te dragen ;)

Link naar reactie
  • 0

Een held met insomnia zo te zien aan het tijdstip ;), maar zeker (of juist?) reuswaardig!

Dank je Norbert, maar insomnia is 't gelukkig niet.

 

De vraag van Kimberley zag ik voorbij komen en heb voor de lol het bestand gedownload. (zal wel weer zo'n knullige berekening zijn, was mijn aanname).

Toch zag ik direct dat er heel veel aandacht aan was besteed dus heb ik me er in vast gevreten en vond dat een NIHIL-stand een goede beloning zou zijn voor haar werk.

Tevens heb ik geprobeerd om een keer geen negatieve kritiek te verstrekken op de inhoud ondanks dat menig vraagteken en opmerking voorbij kwam. Verder blijkt wel weer dat het uitermate belangrijk is dat er keiharde structuur moet heersen als je een vierkantstelling kloppend wil hebben.

 

Gelukkig heb ik van dit nachtelijke verhaal weer geleerd.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het compliment! Ik heb er inderdaad veel tijd en aandacht ingestoken, dit is de eerste keer dat ik zo'n volledig financieelplan heb gemaakt voor drie jaar.

 

Ben toch benieuwd naar waar je nog vraagtekens en opmerkingen bij zou hebben? Ik kan wel wat kritiek hebben hoor!

 

Dit financieelplan is onderdeel van een ondernemingsplan dat ik binnenkort echt wil gaan uitvoeren, tips en aantekeningen zouden dus goed van pas kunnen komen om fouten te voorkomen!

Always try to make a difference!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.