Ga naar inhoud

Bedrijvenloket overheid

Geplaatst:

Nils de Witte

www.bedrijvenloket.nl (klik op button bedrijvenloket)

Deze site beantwoord wel 80% van de hier gestelde vragen.

Persbericht minez:

Bedrijvenloket succes

Datum: 27-05-2004

Dagelijks maken 1500 ondernemers gebruik van het elektronisch bedrijvenloket. Ondernemers kunnen in deze fase van het elektronisch bedrijvenloket op 600 vragen antwoorden krijgen die zij aan de belastingdienst en de kamer van koophandel willen stellen. In de volgende fases zal gewerkt worden om het aantal participanten dat zijn informatie aanbiedt via het bedrijvenloket te vergroten. Inmiddels zijn hierover besprekingen met een aantal gemeenten en ministeries gestart. Ook moet het in de toekomst mogelijk worden om formulieren te downloaden en te versturen.

Dit staat in de voortgangsrapportage over het programma ICT en Administratieve Lastenverlichting (ICTAL) die de staatssecretaris van Economische Zaken, Karien van Gennip, vandaag naar de Tweede kamer heeft gestuurd. Bij het programma ICTAL werken bedrijfsleven en overheidsorganisaties, onder coördinatie van het Ministerie van Economische Zaken, samen aan de ontwikkeling van ICT-producten die administratieve lasten zullen verlichten. Met het programma ICT en Administratieve Lastenverlichting wordt een bijdrage geleverd aan de doelstelling van het kabinet om de komende jaren de administratieve lasten voor bedrijven met 25% te verminderen. Bovendien zorgt ICT er voor dat de overheid efficiënter kan werken.

Het programma is vorig jaar gestart en nu zijn de eerste versies van het elektronische bedrijvenloket, het basisbedrijvenregister en de overheidstransactiepoort operationeel. De komende jaren worden bovengenoemde producten verder uitgebouwd. Het ambitieuze programma loopt tot 2006.

De voortgangsrapportage staat op www.ez.nl: http://www.ez.nl/upload/docs/Kamerbrieven/PDF-Documenten/4034034-vtk.pdf.

Voor meer informatie over dit onderwerp kunt u terecht bij Postbus 51, telefoon 0800 - 6463951, e-mail: ezinfo@postbus51.nl.

Voor journalisten: Judith Thompson, persvoorlichter, telefoon (070) 379 61 74, e-mail: C.J.Thompson-Sepmeijer@minez.nl

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

Goh, wat zit die site vreemd in mekaar. Helemaal verstopt onderin zit een bannertje waar je blijkbaar op moet drukken om antwoorden op je vragen te vinden. Zal we een testversie zijn, hoop ik.

Als je op de knop drukt verschijnt een loketje. De veel voorkomende vragen hebben ze al bedacht, alleen de antwoorden moeten blijkbaar nog ingevuld worden. Maar als die database eenmaal gevuld is, kunnen we veel vragenstellers doorverwijzen!

Goeie zaak.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Molenaar

Ik moet zeggen dat ik er ook in eerste instantie niet uitkwam.. absoluut interessant maar qua navigatie mogen ze nog wel een basiscursus genieten.

Geplaatst:

Mikky Vrolijk

Mijn eerste gedachten was dat dit bedrijvenloket best gebruiksvriendelijk was. Maar ... off the record ... de ingewikkelde weg is voor mij vaak makkelijk ... ;) end off topic.

Anniewees ... als je er eenmaal doorheen bent beantwoord het wel heel veel algemene ondernemersvragen.

Voor specifieke vragen zijn innovatieve ondernemers natuurlijk welkom in dit forum, maar dan is het wel handig als iedereen eerst even gesurfd en gesnorkeld heeft naar de antwoorden die er al zijn (zowel hier op het forum als op andere ondernemers sites).

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.