Molenaar

Senior
  • Aantal berichten

    34
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Molenaar's trofeeën

  1. Als ik je business goed begrijp lever je specifieke diensten & software rondom visualisatie.. ik zet dat snel bij marketing communicatie en die branche is heel specifiek. Er zijn een aantal grote partijen die de grote bedrijven afdekken. Daarom zou ik aanraden om met die mannen die het netwerk al hebben te gaan praten. Laat hun jouw diensten verkopen, dat werkt het gemakkelijkste. Zelf leveren wij 3D-ge-animeerde agents die ook heel specifiek voor veelal marketing (platste vorm van gebruik) worden neergezet. Daarbij put ik ook louter uit bestaand netwerk. Probeer ik snel referenties (beetje namen) te krijgen, maakt het leven makkelijker! Hoop dat je er iets aan hebt, Koen
  2. Aparte discussie omdat het fundament mist, maar dat was al duidelijk. Ik zie hier net onderdelen over OS-en staan, 1 tip: Doe waar je goed in bent en besteedt onderdelen uit!! Gaat je geld schelen op de lange termijn, dus ga niet zelf lopen beunen tenzij je er goed in bent. 7.6k is een hoop geld, kan je veel voor doen maar zonder fundament is het niet mogelijk te bepalen wat duur of goedkoop is.
  3. UCYB, helemaal eens en wat ook al eerder in de disc werd besproken denk vanuit de klant.. eigenlijk is de prijs niet relevant, klant wil het en betaald wat het jouw kost om het te ontwikkelen. Wij werken met verschillende uurtarieven en zetten die netjes per post uiteen, zodat het voor de klant helder is wat je doet. Die prijs aan de onderkant>? Daar moet je mee uitkijken. Opdrachten voor die bedragen met de beleving van de MKB-Bloemist kunnen je veel tijd gaan kosten en qua rendabiliteit niet interessant zijn tenzij je voor massa gaat. Ik zou ook voor grotere klanten gaan; opdrachten tussen de 4.5 en 12 k renderen binnen de web-werelden mijns inziens het beste.. maar nogmaals dat is puur ervaring en absoluut niet onderbouwt. Zoek de juiste klanten en beleef hun probleem, dan is die offerte een formaliteit.. oh ja, betekent trouwens wel vaak dat je meer investeert in je klant op het gebied van vertrouwen, maar dat kan ook als je offerte prijs hoger licht. Hoop dat je er iets aan hebt! Koen
  4. Oscar, goeie dag! Ben jij ook actief voor Stimilus regelingen van Senter of worden deze regelingen en organisaties van elkaar gescheiden? Wij, Alletha B.V., hebben voor Ontdeknet.nl een aantal regelingen lopen o.a. een breedband financiering voor de ontwikkeling en onderzoek van een 1 op 1 leersituatie over het Internet in combinatie met het gebruik van breedband onderdelen. Ik ben betrokken bij verschillende nieuwe initiatieven voornamelijk in de maatschappelijke sfeer. Weet jij regelingen om deze initiatieven te ondersteunen? (soort Technologie en Samenlevings traject van Senter). Groet, Koen
  5. zrski, je slaat de spijker op zijn kop! Het is een samenwerking waarmee wij een target hanteren richting de partij die ons exlusief dealerschap geeft voor de benelux.. elke tijdsperiode wordt het contract opnieuw bekeken op basis van de behaalde resultaten. Ik ben voornamelijk op zoek naar de contractuele punten die in een dergelijke overeenkomst moeten staan.. momenteel hebben we issues als looptijd, target, verdelingen in verschillende vlakken (licensies, SLA etc) al afgedekt.. welke punten zouden er verder nog in moeten staan? *het document gaat nog naar de jurist maar probeer het eerst zelf helemaal helder te hebben*
  6. We hebben ongeveer 2.5 maanden rond gekeken voordat we besloten om hier mee in zee te gaan, zowel TUT als verschillende collega bureaus konden geen oplossing aandragen, tuurlijk software is te copy-en maar in dit geval na mijn bescheiden mening niet gemakkelijk. Ik kom binnen kort op de inhoudelijke kant terug.. als het geheel vermarktbaar is.
  7. Merci voor de reacties, idd is de beschrijving te breed. Het gaat hier ook niet om een patent op een specifieke toepassing.. Ik beoog zeker geen Microsoft acties als het patenteren van de dubbel klik. Het gaat hier om zeer specifieke (ook een uitvoerige zoektocht gehad naar een partner) software waar wij een uitbreiding op hebben geschreven die een zeer bruikbare combi oplevert. Omdat ik denk deze combi een marktpotentieel heeft en ik bereid ben om te investeren in marketing ben ik met dit bedrijf in gesprek. Er zullen toch wel meer van dit soort situaties zijn? ook binnen de software wereld? bijvoorbeeld ontsluiting van een telefooncentrale of iets dergelijks?
  8. Heren / Dames van HL, ergen had ik gehoopt wat meer feedback te krijgen.. is het niet het juridische aspect denk ik wel dat het functionele en ethische aspect van unieke verkooprechten binnen software ontwikkeling erg interessant kan zijn.. Zijn er echt geen meningen over dit onderwerp? Hoor ze graag!
  9. Onderhoudscontracten zijn de bronnen van continuiteit binnen je bedrjf, als je het goed aanpakt zijn je vaste kosten gedekt door onderhoudscontracten. In ruil daarvoor geef je de klant een bepaalde mate van zekerheid over het gebruik, service over de tool en aanpassingen t.b.v het intuitieve gebruik. Klanten betalen hier graag voor, zeker de wat grotere bedrijven die primaire processen laten ondersteunen met jouw tools.. dus dat onderhoudscontracten onzin zijn ben ik geensinds met je eens. Je verdiend er inderdaad geld aan, maar moeten we daar vies van zijn?!
  10. Fenit.nl het kan niet makkelijker.. Algemene voorwaarde http://195.109.181.56/nict/pdf_files/AV2003inkijkexemplaar.pdf Doordat Fenit ook algemeen geaccepteerd is wordt hier over het algemeen niet moeilijk over gedaan. Suc6!
  11. idd wel erg kort door de bocht.. wat wil je bereiken, hoe ga je het opzetten en financieren etc etc... volgens mij is er iets meer input nodig
  12. Bekend probleem, eigendom en al die dingen.. Wij bouwen ook applicaties en zijn daar heel strikt mee. We werken alleen volgens de Fenit (code blijft bezit van de maker) EN onderhoudscontract is verplicht. Doe je dat niet hou je altijd onduidelijkheid. Daarnaast werken wij via een modulaire opbouw gefocust op re-use.. dus zou het onze business ondermijnen als we eigendom van de code overdragen. Het idee en concept daarintegen kan wel van de klant zijn. In het geval van wederverkoop etc moeten daar duidelijke afspraken over worden gemaakt.
  13. Even om verwarring te voorkomen, group-office gebruiken wij intern, Alletha b.v., niet bij de Rabo. zag dat dat wellicht onduidelijk beschreven was.
  14. Mooi om te zien ;D -net de hele disk gelezen- Iedereen kweekt zijn eigen beleving rondom CRM en de oplossing die erbij hoort. Zelf ben ik verantwoordelijk voor de CRM-tools bij de Rabo Den Haag en hebben we intern veel verschillende tools zelf geprobeerd. Wij zijn ook uitgekomen op Group-Office en hebben verschillende keren met Merijn gesproken over uitbreidingen.. Ik denk dat projecten en de flow daarbinnen inclusief het inplannen van medewerkers en nacalculatie daarvan nog onvoldoende belicht is, als meerdere van jullie dat vinden kunnen we wellicht gezamelijk een budgetje maken om dit te laten verbeteren?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.