UCYB, helemaal eens en wat ook al eerder in de disc werd besproken denk vanuit de klant.. eigenlijk is de prijs niet relevant, klant wil het en betaald wat het jouw kost om het te ontwikkelen. Wij werken met verschillende uurtarieven en zetten die netjes per post uiteen, zodat het voor de klant helder is wat je doet. Die prijs aan de onderkant>? Daar moet je mee uitkijken.
Opdrachten voor die bedragen met de beleving van de MKB-Bloemist kunnen je veel tijd gaan kosten en qua rendabiliteit niet interessant zijn tenzij je voor massa gaat. Ik zou ook voor grotere klanten gaan; opdrachten tussen de 4.5 en 12 k renderen binnen de web-werelden mijns inziens het beste.. maar nogmaals dat is puur ervaring en absoluut niet onderbouwt.
Zoek de juiste klanten en beleef hun probleem, dan is die offerte een formaliteit..
oh ja, betekent trouwens wel vaak dat je meer investeert in je klant op het gebied van vertrouwen, maar dat kan ook als je offerte prijs hoger licht.
Hoop dat je er iets aan hebt!
Koen