Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hag63
hag63
De afgelopen 10 jaar heb ik een eigen assurantiekantoor gehad.
Per 01-07-2011 ben ik in loondienst gaan werken en heb mijn portefeuille ingebracht bij mijn nieuwe werkgever.
Formeel ben en blijf ik eigenaar van deze portefeuille. (doorloop provisie € 40.000,--)
Mijn werkgever ontvangt de inkomsten uit de portefeuille en ik ontvang een salaris.
Nu wil ik mijn bedrijf per 31-12-2011 uitschrijven bij de KvK, waardoor ook de belasting afgewikkeld dient te worden..
Het is mij echter niet duidelijk of er een fiscale afwikkeling van de portefeuille dient plaats te vinden.
De inkomsten uit de portefeuille ontvang ik niet, maar het eigendom behoud ik wel.
In kan mij voorstellen dat als ik de portefeuille in de toekomst verkoop, dat ik dan over de opbrengst dien af te rekenen.
Kan iemand mij hier iets zinnigs over vertellen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34507-inbreng-assurantieportefuille/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag