• 0

Traffic naar website verhogen

Beste forumlezers,

 

Ik ben vanaf januari online met mijn website sensatea.com, waar ik via een webwinkel aan consumenten verkoop. De conversie is `naar mijn idee` goed. Echter ik krijg weinig traffic naar de website. Ik steek redelijk veel tijd in SEO en SEA.

 

Hoe adviseren jullie me om meer traffic naar de site te krijgen? Mijn ervaring is dat het product gekocht wordt door mensen die `toevallig` op de site terecht komen, bijvoorbeeld op zoek naar een cadeau.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Site ziet er mooi uit. Succes ermee!

toch nog wat kritiek, omdat je er de vruchten van plukt!

Eerlijk gezegd zou ik de slider in je shop weghalen, en alleen op je homepage gebruiken. En je homepage zou ik gebruiken om de mensen de laten zien wat je verkoopt met een aantal aanbiedingen. Nu is de shop & homepage eigenlijk precies het zelfde.

En wat me opgevallen is dat je banner boven je site in het zwart / wit is en op de rest van je website in kleur. Is het niet mogelijk je banner ook in kleur te doen? Dan breekt het een beetje.

*edit*

Je ideal logo is opgerekt op de pagina ''checkout''

Link naar reactie
  • 0

Dag Jeroen,

 

De eerste vraag is wil je jagen of vissen?

 

Wil je de vraag in de markt afvangen of wil je actieve opzoek naar bezoekers?

 

Je zou kunnen beginnen met een SEM analyze:

- Stap 1. zoekwoorden strategie, welke woorden wil je opgevonden worden?

- Stap 2. Analyseer de ranking van deze woorden, en de concurentie.

 

Ik kan je de volgende software van harte aanbevelen:

http://www.link-assistant.com/rank-tracker/

 

Deze houdt voor je bij waar je hoog op scoort en niet.

 

- Stap 3. is een selectie van woorden met een hoog zoek volume met een lage concurrentie (een goede KEI).

- Stap 4. content schrijven omtrent deze woorden waardoor je gevonden kan worden.

- Stap 5. content blijven verbeteren en rankings monitoren.

 

Zoals je misschien al merkt een hoop werk, een voordeel is dat deze werkzaamheden weinig geld kosten, een voordeel

voor startende ondernemers die ruimer in tijd zitten dan geld. Wanneer het andersom is zou ik mij op Advertisement, Adwords storten.

 

Link naar reactie
  • 0

Jeroen, complimenten voor je produkt, het ziet er echt top uit. Zelf zou ik je willen adviseren om in te zetten op zowel offline als online advertising.

 

Offline:

- Adverteren in de daarvoor beoogde glossy magazines die passen bij je doelgroep (SpaOnline, Linda, Jacky etc. dit kan je

zelf beter bepalen)

- Redactioneel stuk laten schrijven over je product, soort review, met verwijzing URL.

 

Online:

- Online laten reviewen of featuren op blogs als ingezonden stuk. (Denk o.a. aan relax/wellness kant, vrije tijd etc.)

- Banner campagne

 

Dit zijn slechts suggesties.

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst super bedankt voor alle reacties. Beetje bij beetje gaan we vooruit, maar voor nu nog genoeg werk aan de winkel. Hieronder mijn reacties.

 

groet Jeroen

 

Durf je winkelwagen theedoos of theekist (theepot is leeg) te noemen, dat geeft zoveel meer beleving.

 

Ik mis iets van een onderverdeling in productcategorieën met (dubbelwandige) theeglazen, glazen theepotten/theekannen en theebloemen voor overzicht en SEO.

 

 

Goede tip. De sidebar vertoont nu `uw theepot` (uw theepot is leeg), i.p.v. winkelwagen. Alleen op de productpagina moet ik even uitzoeken hoe het `plaats in winkelwagen` vervangen wordt.

 

 

 

 

Het nadeel van de geschenkenwinkel is dat die "droog" werken, oftewel je ziet alleen een mooi doosje. Volgens mij zit de truc in het zien ontploffen van de bloem, daar heb je dus qua distributie een locatie voor nodig met heet water. Als het product bekend is kun je qua distributie nog eenvoudiger gaan uitbreiden naar cadeaushops etc. Die zullen dan ook veel meer bereid zijn om het product op te nemen.

 

Ik probeer het effect te creëren door het gebruik van een filmpje. Zo zie je precies wat het product doet. Om mijn klant te overtuigen heb ik geen heet water nodig, tenzij smaak een koop argument is.

 

Ben je tips kan ik vooruit, super! Thanks :)

 

 

. Is het mogelijk de categorieen van je webshop ook in de hoofdnavigatie te ontsluiten? Je hebt er nu een dropdown menu voor gebruikt, die vind ik persoonlijk niet zo erg opvallen. Daarbij verwacht ik snel te kunnen navigeren naar een productgroep in jouw webshop, dat kan het best via de hoofdnavigatie.

 

In de sidebar rechts heb ik de categorieën weergegeven, net als in het hoofdmenu. Stuk duidelijker, bedankt!

 

Bovenaan iedere productpagina staat nu in de vorm van een header 1

het volgende:

"Sensatea theebloemen, een unieke verrassing in uw theepot. Sensationeel van smaak.

Pure groene thee, heerlijk!"

 

Voor een zeer belangrijk SEO-element gebruik je nu heel vaak dezelfde tekst! Je was op zoek naar SEO tips, dit aanpassen is de eerste tip. Geef aan iedere pagina een informatieve en bij de content passende titel mee.

 

Speaking of SEO, ik zie dat je de uitstekende SEO plug-in van Joost de Valk gebruikt. Met dez plug-in kun je heel eenvoudig de titel en meta description van iedere pagina schrijven en/of aanpassen. Ik heb deze op een aantal pagina's gecontroleerd - quick scan - en kwam daar nog wel wat puntjes tegen. Zo zijn titels soms te lang, Google laat slechts 70 karakters van een titel zien in een resultatenpagina. Soms ontbreekt ook nog de description of is deze niet goed geschreven. Probeer hier een wervende, korte tekst (156 karakters max.) van te maken waarmee je zoekers verleidt om naar jouw site te gaan.

 

 

de H1 is aangepast, de SEO teksten ga ik deze dagen naar kijken!

 

 

Site ziet er mooi uit. Succes ermee!

toch nog wat kritiek, omdat je er de vruchten van plukt!

Eerlijk gezegd zou ik de slider in je shop weghalen, en alleen op je homepage gebruiken. En je homepage zou ik gebruiken om de mensen de laten zien wat je verkoopt met een aantal aanbiedingen. Nu is de shop & homepage eigenlijk precies het zelfde.

En wat me opgevallen is dat je banner boven je site in het zwart / wit is en op de rest van je website in kleur. Is het niet mogelijk je banner ook in kleur te doen? Dan breekt het een beetje.

*edit*

Je ideal logo is opgerekt op de pagina ''checkout''

 

Oke, banner in de shop is weggehaald. Wil op de homepage enkel de `bestsellers` en de nieuwe producten weer gaan geven. Daarbij de shop duidelijker indelen in categorieën

 

Ik vind het zwarte logo juist wel straks, dus dit laat ik even zo!

 

Het ideal logo moet ik even naar kijken. Heb het nu vervangen voor een button, zit iets mis in de CSS vermoed ik.

 

Dank :)

 

Ik wil me nu gaan richten op de SEO. Toch vraag ik me af waar ik het best op gevonden kan worden. Niet iedereen zal op theebloemen gaan zoeken. Iemand tips?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik probeer het effect te creëren door het gebruik van een filmpje. Zo zie je precies wat het product doet. Om mijn klant te overtuigen heb ik geen heet water nodig, tenzij smaak een koop argument is.

Je filmpje vind ik top ... alleen komt je filmpje pas in beeld als mensen al op de website zijn. Jouw vraag was: hoe krijg ik meer mensen naar mijn website? Naar mijn idee dus door "positief rumoer" rondom je product te krijgen.

 

(klein puntje: in je winkelwagen omschrijf je de omzetbelasting met "belastingen", doorgaans wordt hiervoor BTW gebruikt)

 

Is het misschien een idee om wat producten mee te nemen naar de HL meeting.

Link naar reactie
  • 0

Jeroen, ik heb je site weer eens bezocht en gelukkig voldoende punten gevonden waar jij je tanden weer in mag zetten! Vandaag de bestelprocedure.

 

Ik ben nog niet helemaal onder de indruk van jouw keuze om de winkelwagen om te dopen in 'theepot'. Ik heb deze thread gelezen en het is een leuke gimmick maar voor mij werkt het niet. Ik denk dat mensen in de huidige uitvoering niet door hebben dat Theepot de vervanger is van de good old winkelwagen. Ik zou hier absoluut op zeker gaan: kies voor iets wat iedereen kent houdt het op 'Uw winkelwagen' of kortweg 'Winkelwagen'. Je wilt toch geen handel missen omdat mensen niet snappen hoe ze kunnen bestellen?

 

Je hele check-out procedure kun je nog stevig verbeteren:

 

1. Focus op het afronden van de transactie

Je check-out pagina is nu gebaseerd op een gewone pagina template met bijvoorbeeld het filmpje, de cloud tag, etc. aan de rechterkant. Dit is in principe onnodige afleiding en vergroot de kans dat mensen toch weer ergens op klikken, een andere pagina bekijken en vervolgens toch maar NIET bestellen. Maak je check-out pagina en procedure zo simpel en probleemloos mogelijk; weg met alle onnodige afleiding!

 

2. One page check-out

Je hebt er voor gekozen om de hele check-out procedure op 1 pagina te laten verlopen. Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Aan de ene kant is het de snelste wijze om de procedure te doorlopen - mits goed uitgevoerd. In dit geval levert het een verwarrende pagina op. Je begint met een inlogoptie voor je vaste klanten. Jij en ik snappen wat de bedoeling is maar er mijn moeder is een echte theeleut maar ook stevige digibeet. Zonder wat hulp snapt zij echt niet dat jij bedoelt "Hebt u al eerder bij ons besteld? Dan bent u een bestaande klant. U kunt inloggen met uw account." O ja, wat doe ik ook alweer als ik mijn accountgegevens niet meer weet????

 

Vervolgens overdonder je me met een heleboel vragen zonder dat ik weet a) welke velden verplicht zijn en b) waarom jij al die gegevens van mij wilt hebben. Een formulier van deze omvang maakt mij kopschuw. Je vraagt teveel en vertelt er niet bij waarom je zoveel wilt weten. Oei, ik zou nu serieus overwegen om niet bij je te kopen...

 

Even nog een usability aspect betreffende het formulier: plaats de titel van een invoerveld BOVEN het invoerveld. Door het eronder te zetten moet ik eerst bewust lezen en nadenken welke data je van me wilt en vervolgens raak ik in de war omdat de labels precies tussen de invoervelden staan. Iets meer ruimte hiertussen doet wonderen, geloof me.

Daarbij zou je zinvolle feedback kunnen geven als een verplicht veld niet is gevuld. Nu verschiet het invoerveld van kleur, misschien ben ik wel kleurenblind zoals een procent of 8 van de mannelijke populatie. Het staat gewoon netter om er iets bij te vermelden als "Sorry, uw e-mail adres is nog niet ingevuld.".

 

Het is mij niet duidelijk welke klanten dit formulier kan verwerken. Hiermee bedoel ik het volgende onderscheid:

- Bestaande klanten met een account

- Nieuwe klanten die nog een account aan moeten/willen maken

- Anonieme klanten die alleen een afleveradres opgeven

 

Moet iedereen een account aanmaken bij jou? Zo ja, waarom eigenlijk? Als jij alle 'soorten' klanten kunt verwerken, maak dat dan ook duidelijk in je check-out proces. Deel het formulier dan op in 3 blokken:

1. Ik ben een bestaande klant. Log in met uw account gegevens

2. Ik ben een nieuwe klant en wil een account aanmaken > formulier voor nieuwe klanten

3. Ik ben een (nieuwe) klant en wil geen account aanmaken > basic bestelformulier

 

Resumé: je check-out pagina is nu verwarrend en ik vind eerlijk gezegd dat je overvraagt. Op dit moment zou ik niets bij je bestellen.

 

Mijn laatste tip voor vandaag is om eens met een tante of zo achter de computer te gaan zitten en haar gewoon eens wat producten te laten bestellen. Laat haar hardop nadenken en zeggen wat ze vindt, denkt en doet. Jij houdt je mond absoluut stijf dicht en bestudeert haar alleen maar. Wat levert problemen op? Lukt het haar om iets te bestellen? Waarom niet? Enzovoort. Dit is een eenvoudige en heel goedkope usability test maar o zo leerzaam. Hiermee spoor je de zaken op zoals ik die hierboven ook heb beschreven.

 

Misschien ben je een beetje overdonderd door de hoeveelheid commentaar en de 'zwaarte' er van. Hoeft niet, ik heb me gewoon als een potentiële klant gedragen en al mijn vraagtekens bij jouw site opgeschreven. Ik denk dat je er weer veel verbeteringen mee kunt bewerkstelligen.

 

Succes weer!

 

Frank

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor het compliment! :-)

 

Het is ook mijn vakgebied dus dan schud je het wat sneller uit de mouw en weet je beter waar op te letten. Maar het is natuurlijk fijn om te horen dat je bijdrage wordt gewaardeerd en vooral... dat er ook echt iets mee wordt gedaan. En dat vind ik nu bijvoorbeeld weer leuk van Jeroen, hij gaat er ook echt mee aan de slag. Dat motiveert mij ook weer om de lat telkens wat hoger te leggen. Zo groeien we allemaal!

 

Frank

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Ik ben ook echt blij met de feedback van Frank (en natuurlijk alle anderen)! Top!

 

@Frank, ik heb een eenvoudig bestelformulier opgezet. Het registreren/inloggen bewaar ik voor een later moment. Wellicht kun je hier even naar kijken. Ik heb het plaatsen van een bestelling in ieder geval makkelijker gemaakt.

 

Opnieuw mijn dank :)

Link naar reactie
  • 0

Jeroen,

 

Weer wat verbeteringen doorgevoerd, top! Puntje op I nog: de button "Bestelling bevestigen" is (in Chrome) de weg kwijt geraakt en staat nu helemaal rechts. Ik verwacht dat je ergens een

teveel hebt weggehaald.

 

Ik vind dat je bestelprocedure hierdoor een stuk is verbeterd; eenvoudiger en rustiger. Ik ben heel benieuwd of je na alle wijzigingen ook al een stijging van de verkopen waar kunt nemen. Dat zou echt het toefje slagroom op de taart zijn!

 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust.

 

- Frank

 

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.