Mijn huidige auto heb ik destijds aangemerkt als zakelijk. Nu wil ik een nieuwe auto kopen ook zakelijk en de oude inruilen.
Nu krijg ik van de dealer 3750 Euro incl. BTW en BPM De auto is 7 jaar oud en 180.000 op de teller en afgeschreven tot de minimale restwaarde 10% van de aanschafprijs laten we 2500,- aan houden.
Hoe moet ik het e.e.a. berekenen voor de belasting.
Zit er nog BPM in de 3750, moet ik die er eerst afhalen en dan 19% eraf en dan 2500 er af en het verschil als winst cq verlies boeken? Hoeveel BPM zit er dan nog op?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Hanzzzz
Hanzzzz
Hoi,
Mijn huidige auto heb ik destijds aangemerkt als zakelijk. Nu wil ik een nieuwe auto kopen ook zakelijk en de oude inruilen.
Nu krijg ik van de dealer 3750 Euro incl. BTW en BPM De auto is 7 jaar oud en 180.000 op de teller en afgeschreven tot de minimale restwaarde 10% van de aanschafprijs laten we 2500,- aan houden.
Hoe moet ik het e.e.a. berekenen voor de belasting.
Zit er nog BPM in de 3750, moet ik die er eerst afhalen en dan 19% eraf en dan 2500 er af en het verschil als winst cq verlies boeken? Hoeveel BPM zit er dan nog op?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/34688-zakelijke-auto-verkopen-inruilen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag