• 0

motivatie om voor mezelf te beginnen!

hoi,

 

Sinds een tijdje heb ik een sterke drang om voor mezelf te beginnen.

Ik denk dan: waarom hard werken voor een baas als het evt ook voor mezelf zou kunnen.

Vooral de vrijheid spreekt mij aan. Lekker pionieren, zelf klanten werven en vechten voor omzet zonder bemoeienissen van een baas.

 

Mijn vraag is alleen: is dit wel een goede motivatie om voor jezelf te beginnen.

Ik ben nog hard aan het nadenken WAT ik dan zou kunnen doen.

Ik ben handig met html e.d. Maar er bestaan al zo veel webdesigners.

Ik verwacht best een keer een ingeving zo van: dit ga ik doen!

 

Is dit een goede motivatie om voor mezelf te beginnen?

Zijn er meer ondernemers die op deze manier hebben zitten tobben, en op een gegeven moment daadwerkelijk gestart zijn?

 

'k hoor graag, (misschien tips?)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat je ook besluit, als je er maar 100% achter staat.

 

Ik zelf heb jaren voor andere gewerkt, maar ik wou verder en kon niet verder groeien bij mijn werkgevers. Om die reden heb ik ook diverse stappen genomen, de laatste was voor mezelf beginnen.

 

Voor mezelf beginnen was een stap terug, je komt in onzekerheid, je moet veel doen om een klant te krijgen en nog meer om die tevreden te stellen en te behouden, maar ik kan wel vooruit.

 

Ik wil al sinds jongs af voor mezelf beginnen, in 2001 had ik het bijna gedaan maar besloot wat meer touwtjes in handen te nemen bij me baas. Toen in de zomer van 2003 de sfeer slechter begon te worden besloot ik voor mezelf te beginnen en dat deed ik in november 2003. De drang om weg te zijn van de beperkingen van de baas, dreef mij tot zelfstandig ondernemer.

Parcye website is helemaal vernieuwd, nu met Mocca CMS 3 als engine.
Link naar reactie
  • 0

wat ben je gaan doen? (soort produkt/dienst)

Was dit hetzelfde soort werk als waar je al werkzaam in was.

ben je hiernaast part-time aan de gang gebleven bij je baas?

Dit lijkt mij nl een lekkere positie om te starten. Wel je vaste inkomsten, en als het goed loopt met de zaken dan je baas toedeloe zeggen.

Wel moet het werk dan in m'n vrije tijd gebeuren, maar ik denk dat ik daar wel gemotiveerd voor ben.

 

gr,

ej

Link naar reactie
  • 0

Als je dat gaat doen, zorg dan ook wel dat je baas op de hoogte is...

en dat je daar toestemming voor hebt.

 

Als part-time loondienster met een eigen bedrijf val je al snel in de regeling dat je particulier moet (>20000 bruto). Je zult dan je baas moeten informeren dat hij geen ziekenfondspremies meer moet inhouden.

 

Bovendien zul je waarschijnlijk wel een passage over nevendiensten in je contract hebben staan...

Egbert Punter

Link naar reactie
  • 0

Morge,

 

Goede motivatie, maar ja, je moet natuurlijk wel een doordacht plan en mogelijkheden hebben. Voor me zelf, ik ben nog in full time loondienst bij een werkgever die 'openminded' is, m.a.w. hij accepteert het feit dat ik m'n ondernemingsplan niet voor niets aan het afronden ben, tevens behoorlijk vaak dingen voor me zelf zit te regelen. Daar tegenover zet ik me onvoorwaardelijk in voor de betalende hand.

 

Visie voor mijn toekomst: plezier hebben in wat je doet (dit kan helaas niet altijd), er wat aan overhouden in de vorm van levenservaring en niet geheel onbelangrijk, geld, en onder vermelde doelstelling te realiseren voor mijn 29ste verjaardag.

Ehh, eigenlijk nog meer, maar focussen op 3 zaken is al meer dan voldoende.

 

Mijn doelstelling welke ik circa 4 jr. geleden heb vastgesteld: een carrosserie restauratie bedrijf op te zetten, startend part time uitbouwen naar full time.

 

Tot voorkort heb ik dit actief voortgezet in de avonduren, gezien het feit dat er een echte loyale klantenkring ontstond, maar de faciliteiten niet optimaal waren, dus ook niet de efficiëntie, heb ik dit gestaakt. Besloten om voor m'n werkgever veel buitenland klussen te volbrengen, wat mij de kans bood op volle kracht geld te sparen om uiteindelijk m'n bedrijf te realiseren.

 

Nu eindelijk na hard werken en fysieke & mentale offers te brengen, redelijk kunnen potten, resulterende in dat ik volgend jaar maart eindelijk kan gaan bouwen, loods met bedrijfswoning zonder al te veel schulden op m’n hals te halen. Het grote voordeel wat ik heb, is dat m'n werkgever dit weet en accepteert, bovendien heb ik het ook nog behoorlijk naar m’n zin, en een basis salaris waarmee ik circa 90 % van alle vaste lasten zoals hypotheek etc. mee kan betalen.

 

Bevriende ondernemers zeggen wel eens dat ik het wel erg safe speel. Dat kan wel zijn, maar als je de illusie heb dat je binnen 1 jaar goed geld verdiend doordat je zo'n geweldig product produceert, dienst verleend of mooie babbeltjes hebt, heb je het meestal fout!

Bovendien zodra alles op poten staat en als mij huidig salaris kan wordt overtroffen door mijn onderneming, kan ik nog altijd ontslag mijn indienen.

 

Let wel, bij goede prestaties voor een goede werkgever heb een goede opstap voor je startende onderneming zoals: lease auto (geen bijtelling als je een ritten admin. bijhoudt), labtop, telefoon, eindloon pensioen, salaris, dus geen rede om na 3 mnd te freaken…..

 

Ik ben van mening dat als je je wilt waarmaken in een gevestigde markt, heb je naast een goed product ook een goede strategie en een zeer lange adem nodig.

 

Succes! :D

 

Klaas

 

If you’re not enjoying, you’re not giving your best!

Link naar reactie
  • 0

Vooral de vrijheid spreekt mij aan. Lekker pionieren, zelf klanten werven en vechten voor omzet zonder bemoeienissen van een baas. Mijn vraag is alleen: is dit wel een goede motivatie om voor jezelf te beginnen?

 

Het is een halve motivatie. Je idealiseert het eigen baas zijn een beetje, misschien omdat je huidige baan niet goed bevalt of je jezelf ondergewaardeerd voelt. De andere helft zou kunnen bestaan uit een goeie kijk op de markt waarin je actief wil worden. Je moet ahw een 'kans ruiken' en de sprong goed voorbereiden. Anders ben je straks eigen baas in een markt die niet op jou zit te wachten. Dan is de lol er snel af. Ik denk dat Klaas een goed beeld geeft van wat er allemaal bij komt kijken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.