Ga naar inhoud

automatische uitschrijving ltd = automatisch eenmanszaak in Nederland?

Geplaatst:

Franck846

Onlangs heb ik voor een werk een collega ingehuurd die van eenmanszaak over was gegaan naar een LTD. Nu is deze ltd enkele maanden opgeheven omdat vergeten was het jaarlijkse papierwerk in te sturen wat nodig is voor de ltd, men is nu wel bezig om de boel te herstellen.

Omdat ik de factuur van mijn collega wel wil betalen vraag ik mijzelf af of dit kan. Zijn boekhouding stelt het als volgend:

-Er is gewerkt en gefactureerd, dus de betaalplicht blijft. Hierbij kan zelfs de Nederlandse fiscus worden ingeschakeld (wet keten aansprakelijkheid) waardoor ik bij weigeren van betaling diverse boetes kan verwachten.

-Doordat er een automatische uitschrijving heeft plaats gevonden van de ltd, zou mijn collega nu automatisch een eenmanszaak wezen.

Aangezien ik mijn collega wel wil betalen maar ikzelf in deze materie nog niet thuis ben vraag ik mijzelf af of ik op deze manier wel kan en mag betalen.

Wie weet raad, alvast bedankt.

Maak niet steeds dezelfde fout............er is keus genoeg

Featured Replies

Geplaatst:

ronaldinho

De redenering die wordt vermeld is grote onzin, maar dat neemt niet weg dat de betaalverplichting wel blijft. Wel zul je moeten zorgen dat je aan de juiste persoon betaalt. Ik neem aan dat de bankrekening van de ltd nog gewoon bestaat? Dat is een mooi eerste aanknopingspunt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Geplaatst:

Franck846

• Auteur

Ja, het rekeningnummer bestaat nog, en hij wil een deel contant. Dat is dus in dit geval geen probleem.

Geplaatst:

4711

(...) en hij wil een deel contant.

Vind je dat handig?

Contant betalen in deze situatie. Zou ik niet doen. Het is toch makkelijker achteraf om te laten zien dat en aan wie je betaald hebt als het op een bankafschrift staat vermeld.

Geplaatst:

Franck846

• Auteur

Dank voor de reacties. Ik heb het in zijn geheel overgemaakt met kvk en btw vermelding.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Yahoo Belastingparadijzen

Onlangs heb ik voor een werk een collega ingehuurd die van eenmanszaak over was gegaan naar een LTD. Nu is deze ltd enkele maanden opgeheven omdat vergeten was het jaarlijkse papierwerk in te sturen wat nodig is voor de ltd, men is nu wel bezig om de boel te herstellen.

Bij welke limitedverkoper had de persoon in kwestie zijn LTD aangeschaft?
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.