• 0

concurrentiebeding werkgever

Beste bezoekers,

 

wij (mijn 2 compagnons) en ik hebben besloten een vof te beginnen. 2 van ons werken als debiteurenbeheerder en kregen het idee om iets te gaan proberen in de incassowereld. Beide hebben we een werkgever waar in het contract staat geen anderewerzaamheden mogen worden verricht. stel het bedrijf waar ik nu werk komt erachter dat ik een incassobureau ben begonnen, hebben zij dan het recht mij te ontslaan? Ook als ik niets met hun klanten doe etc? Hoe kan ik hier mee omgaan zodat zij hier niet achter komen?

 

Graag jullie reactie.. alvast bedankt!

 

 

[tikfout in kop gecorrigeerd - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

een concurrentiebeding staat niet voor niets in je contract. Dat heb je ook willens en wetens getekend.

 

Is het niet verstandiger open kaart met je werkgever te spelen?

 

Wat de gevolgen zijn van het overtreden van het concurrentiebeding staat in je contract.

 

Zoek rechtsboven in dit scherm eens op concurrentiebeding en relatiebeding. Word je denk ik een stuk wijzer van

 

Frans

 

edit: Alleen de opmerking in je contract dat je geen andere werkzaamheden mag verrichten maakt het nog geen concurrentiebeding trouwens

Link naar reactie
  • 0

Hallo Dubbelfriss,

 

Ga er niet van uit dat de huidige baas er niet achter komt.

Vroeger of later komt het uit en dan zijn de rapen gaar als u:

[*]of een concurrentiebeding

[*]of een relatiebeding

[*]of een nevenactiviteitenverbod (of allemaal),

heeft overtreden, en zeker als er ook nog een sluitende boeteclausule aan vast zit.

 

Het achter de rug om van uw baas als zelfstandige (gaan en blijven) werken werkt dan in discussies niet in uw voordeel.

Overleg vooraf is beter dan in een vervelende juridische kwestie terecht te komen: ontslag onder omstandigheden en/of verhaal boete/schades onder omstandigheden etc (dus ontslag is geen automatisme).

 

Uiteraard is het van belang wat u precies met uw huidige baas overeengekomen bent, en of die afspraak ook slaat op uw eigen bedrijfje (qua werkzaamheden, regio etc).

 

Groeten,

 

Hans van Dongen / Steunpunt Arbeidszaken / 3-1-2012

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.