• 0

wordpress + mailinglist/opt-in

Ik gebruik voor mijn site wordpress. Ik zoek een plugin/widget voor wordpress waarmee ik een maillijst kan aanmaken (formulier waar gebruikers hun naam & email achterlaten (evt bedrijfsnaam).

Via de lijst wil ik een bestand (report/whitepaper/oid aanbieden die ze kunnen downloaden.

En nieuwsbrieven versturen.

 

Kent iemand een plugin die dat kan?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi! Mailchimp is super (naar mijn mening)

 

Er zijn speciale plugin-ins en je kan de maillijst code ook heel eenvoudig in je post/pagina plakken .... ik gebruik het nu een maand en ben heeeeel tevreden

 

Ook de tools om daarna (daar gaat het om) mailing te sturen en te volgen is top! Ik kan echt niet anders zeggen.

 

Daarbij is mailchimp redelijk 'hip' en geaccepteerd bij webbezoekers

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik voor mijn site wordpress. Ik zoek een plugin/widget voor wordpress waarmee ik een maillijst kan aanmaken (formulier waar gebruikers hun naam & email achterlaten (evt bedrijfsnaam).

Via de lijst wil ik een bestand (report/whitepaper/oid aanbieden die ze kunnen downloaden.

En nieuwsbrieven versturen.

 

Kent iemand een plugin die dat kan?

 

 

en nu lees ik je post nog een keer....

Een hele simple work-around is dan om je bevestigsmail of de landingspagina van de bevestiging van het email adres (beter!) te voorzien van de (verborgen) link naar het document.... je bent dan in een kwartiertje (max) klaar

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Tnx.

 

Hoe ga jij om met de 'reclame' van mailChimp? Laat je dat staan of heb je een betaald account?

 

Ik snap deze zin niet:

Een hele simple work-around is dan om je bevestigsmail of de landingspagina van de bevestiging van het email adres (beter!) te voorzien van de (verborgen) link naar het document.... je bent dan in een kwartiertje (max) klaar

Link naar reactie
  • 0

Tnx.

 

Hoe ga jij om met de 'reclame' van mailChimp? Laat je dat staan of heb je een betaald account?

 

Ik snap deze zin niet:

Een hele simple work-around is dan om je bevestigsmail of de landingspagina van de bevestiging van het email adres (beter!) te voorzien van de (verborgen) link naar het document.... je bent dan in een kwartiertje (max) klaar

 

Ik heb nog een vrij account.... volgende week zet ik hem om... Die kosten vallen mee.... Maar ik schaam me niet dat ik Maillchimp gebruik, is een keurige club die gezien mag worden....

 

Work-around; jij wil volgens mij meteen een document mee sturen... maar eerst mail adres ontvangen. Als je de link naar het document plaatst na de registratie (bijvoorbeeld landingspagina van de mail bevestiging) dan heb je het keurig opgelost...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Ik gebruik software van active campaign. Deze heeft een eigen plugin voor wordpress maar je kan ook in de software een stukje html aanmaken wat je kan plakken op een pagina/posting of in een html widget in je sidebar.

 

Ik heb zelf een stukje html aangemaakt en in de sidebar geplakt zie bv op winweek.nl -> rechtsboven

 

Voor een demo van de software kun je kijken op :

 

http://www.mkbads.net/mailer/admin

 

gebruikersnaam : demo

wachtwoord : demo

 

Active campaign heeft zowel een hosted versie als een versie die je op je eigen server kan draaien.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden.

 

Ik merk dat mijn vraag iet-wat is veranderd. Ik zal mijn vraag stap voor stap uitschrijven:

 

Ik wil een optie op mijn website, waar een bezoeker zijn naam+email kan opgeven voor een gratis rapport&nieuwsbrief.

Om het gratis rapport te downloaden wil ik automatisch een e-mail sturen met daarin de link waar te downloaden.

Het e-mail adres wil ik gebruiken om een nieuwsbrief sturen waar een nieuwe blog post wordt aangekondigd. De blog post doe ik wekelijks. Dus dat is te schedulen.

Ook het (eenvoudig) aanmaken van een e-mail template (logo etc) mag tot de mogelijkheden behoren.

In de nieuwsbrief wil ik de mogelijkheid voor uitschrijven beschikbaar hebben (wettelijk verplicht volgens mij).

 

Ik krijg het idee dat een opt-in en opt-out wel via een widget/plug-in te doen is. Mailadressen zal ergens moeten worden opgeslagen, dus een 3rd-party? Aangezien deze ook autom bij geschreven/uitgeschreven dienen te worden.

 

Kan dit middels wordpress? of heb ik daar een account elders nodig?

Hoe heb jij dit geregeld?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden.

 

Ik merk dat mijn vraag iet-wat is veranderd. Ik zal mijn vraag stap voor stap uitschrijven:

 

Ik wil een optie op mijn website, waar een bezoeker zijn naam+email kan opgeven voor een gratis rapport&nieuwsbrief.

Om het gratis rapport te downloaden wil ik automatisch een e-mail sturen met daarin de link waar te downloaden.

Het e-mail adres wil ik gebruiken om een nieuwsbrief sturen waar een nieuwe blog post wordt aangekondigd. De blog post doe ik wekelijks. Dus dat is te schedulen.

Ook het (eenvoudig) aanmaken van een e-mail template (logo etc) mag tot de mogelijkheden behoren.

In de nieuwsbrief wil ik de mogelijkheid voor uitschrijven beschikbaar hebben (wettelijk verplicht volgens mij).

 

Ik krijg het idee dat een opt-in en opt-out wel via een widget/plug-in te doen is. Mailadressen zal ergens moeten worden opgeslagen, dus een 3rd-party? Aangezien deze ook autom bij geschreven/uitgeschreven dienen te worden.

 

Kan dit middels wordpress? of heb ik daar een account elders nodig?

Hoe heb jij dit geregeld?

 

zoals ik al schreef mailchimp kan dit helemaal gratis en voor niets maar belangrijker mooi voor je doen!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden.

 

Ik merk dat mijn vraag iet-wat is veranderd. Ik zal mijn vraag stap voor stap uitschrijven:

 

Ik wil een optie op mijn website, waar een bezoeker zijn naam+email kan opgeven voor een gratis rapport&nieuwsbrief.

Om het gratis rapport te downloaden wil ik automatisch een e-mail sturen met daarin de link waar te downloaden.

Het e-mail adres wil ik gebruiken om een nieuwsbrief sturen waar een nieuwe blog post wordt aangekondigd. De blog post doe ik wekelijks. Dus dat is te schedulen.

Ook het (eenvoudig) aanmaken van een e-mail template (logo etc) mag tot de mogelijkheden behoren.

In de nieuwsbrief wil ik de mogelijkheid voor uitschrijven beschikbaar hebben (wettelijk verplicht volgens mij).

 

Ik krijg het idee dat een opt-in en opt-out wel via een widget/plug-in te doen is. Mailadressen zal ergens moeten worden opgeslagen, dus een 3rd-party? Aangezien deze ook autom bij geschreven/uitgeschreven dienen te worden.

 

Kan dit middels wordpress? of heb ik daar een account elders nodig?

Hoe heb jij dit geregeld?

 

Kan allemaal met de software die ik boven je verhaal heb beschreven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.