• 0

eigen server of via datacenter kosten/ mogelijkheden?

Beste mensen,

 

Wij hebben op dit moment voor ons assurantiekantoor een server die het na een jaar of zes trouwe dienst moeilijk begint te krijgen.

 

Omdat een aantal collega's ook wel eens vanuit huis werken denken wij er over om ze via een VPN te laten werken.

Op de server willen wij ons assurantiepakket Assistent ( www.assistent.nl ) gaan draaien en ook Microsoft Outlook. Dit draait nu op Windows. Het gaat om zeven werkplekken op kantoor en twee of drie mogelijkheden om vanuit huis in te loggen.

We willen ook kunnen scannen en printen als je vanuit huis gaat inloggen

 

Heeft iemand van jullie enig idee wat voor soort server wij nodig zouden hebben, wat de kosten zijn en waar we dit kunnen regelen? Is dit voor een redelijk netjes bedrag via een dedicated server te draaien? Wie kan mij wat meer informatie geven?

 

Wellicht is mijn informatie weinig maar er hoeft ook maar heel weinig aan speciale programma's op te draaien.

 

In afwachting van jullie reacties,

 

groeten,

 

Marwin

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste DJLuc en Derek Jan,

 

Ik heb in het verleden hele vervelende ervaringen gehad met leveranciers van servers..

Alvorens offertes te gaan opvragen wil ik een beetje weten in welke prijsrichting ik het zou moeten zoeken.

 

Er zijn hier vast mensen te vinden die met een vpn werken en met een server op afstand. Wat is jullie ervaring? Wat kost dit gemiddeld per werkplek?

 

Toch bedankt voor jullie reactie,

 

Groeten,

 

Marwin

Link naar reactie
  • 0

Daarvoor is je vraag te algemeen en dus niet te beantwoorden. Je kunt dus of je case bij een of meerdere leveranciers laten bekijken of je post alle details. Dan kan je op een forum een goede inhoudelijke reactie krijgen. Er spelen tientallen, zoniet meer, factoren mee: SLA, uptime, wat kan dat pakket, hoe zijn je verbindingen, back-ups, snelheid, etc. etc. etc.

 

Een prijs roepen op een algemene vraag "Hoe moet ik mijn kantoor automatiseren?" kan simpelweg niet.

 

Even ter aanvulling: Als je met een slechte inkoop-case automatiseerders meteen een prijs laat roepen wordt ook dit geen leuke ervaring. Dan moet je maar hopen dat ze de juiste vragen stellen. Beter kan je een goede complete case maken (paar A4tjes werk misschien). Als je de kunde daarvoor niet hebt kan het slim zijn om een adviseur in te huren om de selectie te maken.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Beste DJLuc en Derek Jan,

 

Ik heb in het verleden hele vervelende ervaringen gehad met leveranciers van servers..

Alvorens offertes te gaan opvragen wil ik een beetje weten in welke prijsrichting ik het zou moeten zoeken.

 

Er zijn hier vast mensen te vinden die met een vpn werken en met een server op afstand. Wat is jullie ervaring? Wat kost dit gemiddeld per werkplek?

 

Even voor de goede orde: er is een flink verschil tussen de kosten van de server zelf, en de kosten voor het beheer/installatie/onderhoud van deze server.

 

Een dedicated server die voldoende krachtig is voor wat jij er mee wil, heb je al voor een paar tientjes per maand. Iemand die de server installeert, up-to-date houdt, alle gewenste software installeert, support levert aan de gebruikers, etc, kost een veelvoud daarvan.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Beste DJLuc en Derek Jan,

 

Ik heb in het verleden hele vervelende ervaringen gehad met leveranciers van servers..

Alvorens offertes te gaan opvragen wil ik een beetje weten in welke prijsrichting ik het zou moeten zoeken.

Je kunt al voor 40 euro per jaar per gebruiker je mail en documenten laten hosten (Google Apps for domains bijvoorbeeld) en een server hoeft niet meer dan 50 of 100 per maand te kosten, maar de werkelijke kosten zitten in het inrichten van je omgeving.

 

En als je niet zelf die kennis hebt, zul je toch die offertes aan moeten vragen.

Link naar reactie
  • 0

Als assurantiekantoor zullen jullie privacy gevoelige informatie hebben van cliënten. Beveiliging en de fysieke locatie van de server is dus belangrijk. Google Apps en Office 365 zijn Amerikaans en vallen onder de Amerikaanse wetgeving ook al staat de data in Europa.

 

Er zijn diverse opties:

 

1 Wil je de server in eigen huis houden, dan is een snelle internetverbinding (kabel of glas) wenselijk (zeker met scannen) en een goede VPN verbinding. Investeringskosten in hardware, software en IT beheer.

 

2 Een Windows server (VPS of dedicated) kun je ook huren inclusief software licenties voor een x bedrag per maand. Geen investeringskosten aan hard en software, IT beheer vaak via managed contracten. Wel eenmalige installatie gebruikers applicaties, wordt meestal gedaan door de assurantie pakket leverancier

 

3 Cloud / Online diensten: Online Exchange of andere email omgevingen, voor assurantiën zijn er ook online diensten. beschikbaar. Direct aan de slag, integratie met diverse diensten kan lastiger zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.