• 0

Laptop btw vrij kopen

Even een vraagje over btw: Mediamarkt stunt nu er mee dat ze de btw voor je betalen. Nu wil het geval dat ik op zoek ben naar een nieuwe laptop. Ik heb er 1 gevonden, die normaal 1149,- kost, maar bij mediamarkt voor 965,55 staat. Dat scheelt dus inderdaad 19%. Betekent dit nou dat Mediamarkt mij een bon geeft zonder btw er op en dat ik die btw dus niet kan terug vorderen? Ik bedoel de laptop is dan dus 965,55 excl btw en niet 811,39 excl btw? Ik vraag dit even voor ik naar Almere rijd om daar een laptop te halen. Wie weet hoe dat in zijn werk gaat? Ik dacht namelijk dat btw altijd berekend moest worden.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar let op, geen 19% korting natuurlijk. De 'btw betalen' komt neer op zo'n 16%

 

Waarom krijg ik geen 19% korting op mijn product?

Alle winkelprijzen zijn altijd inclusief 19% BTW. Dus als een product 1190 euro kost, zit hier 190 euro BTW in verwerkt: 1190 euro x (100/119) = 1000 euro excl. BTW Wanneer u gebruik maakt van de actie haalt Media Markt de 19% BTW uit de prijs en u ontvangt dus 190 euro voordeel. Deze 190 euro staat gelijk aan 15.97%.

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Dat is een vereiste voor een factuur dus je kunt daar gerust van uitgaan.

 

Hoi,

 

Klopt het inderdaad dat er wel btw wordt vermeld op je factuur? Want als ik online ga 'proef'bestellen, zie ik dat nergens staan, terwijl ik dat bij mm wel zie.

www.ovis-administratie.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 127 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.