• 0

gemaakte kosten, opdrachtgever betaalt niet.

Hallo,

 

Vorig jaar heb ik een opdracht ontvangen die bestond uit 3 delen. (allemaal mondelinge afspraken en toezeggingen) Totaalbedrag van die 3 delen zou zo rond de 15.000 euro liggen. Deel 1 ging perfect en heel gemoedelijk met de klant. Ook is dit deel volledig afgerond en betaald. Deel 2 heb ik geheel uitgevoerd en Deel 3 voor +/-60%

 

Doordat ik deel 2 nog niet betaald had gekregen was ik ook niet meer verder gegaan aan deel 3, nadat deze opdrachtgever steeds zijn afspraken niet nakwam, ik deze persoon niet meer vertrouwde of hij uberhaubt nog wel ging betalen en doordat hij altijd achteraf met ingrijpende veranderingen kwam en zelfs met bedreigingen naar mij en mijn omgeving toe nadat ik zei dat ik niet verder ging totdat hij deel 2 betaald had, heb ik besloten om niet meer verder voor deze persoon te werken.

 

Nu zit ik nog met 1 ding om deze gebeurtenis volledig achter mij te laten:

 

Deel 2 en 3 zouden zo ongeveer 10000 euro werk zijn waarvan ik al ongeveer €3000,- aan materialen gekocht en geleverd had.. En ik heb zo ongeveer een week of 2 arbeid al verricht. Dit zijn dus kosten die ik gemaakt hebt maar dus nooit betaald ga krijgen.. Achteraf blijkt deze persoon al jaren in de schuldsanering te zitten, ik heb geen afspraken op papier staan en hij ontkent alles natuurlijk (JAJA >;( Ook voor een groot gedeelte mijn schuld en dit zal niet meer gebeuren!)

 

 

Mijn vraag:

 

Kan ik nog iets met deze gemaakte kosten (€ 3000,- materiaal en +/- 2 weken arbeid) die ik gemaakt heb?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mijn vraag:

 

Kan ik nog iets met deze gemaakte kosten (€ 3000,- materiaal en +/- 2 weken arbeid) die ik gemaakt heb?

 

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, wat zou je ermee willen? Je kunt deze kosten gewoon als bedrijfskosten rapporteren en je kunt de btw gewoon terugvorderen. kortom het drukt de winst van 2011. maar veel meer kun je er niet mee doen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen wendt je tot zijn bewindvoerder als je die kan achterhalen. als hij echt in de schuldsanering zit zal hij die eerste rekening niet zelf betaald hebben.

 

En mondeling is niet zo sterk als schriftelijk vastgelegd maar wel rechtsgeldig, heb je misschien getuigen die bij het maken van de afspraken geweest zijn?

 

Heb je eigenlijk alle rekeningen naar zijn postadres verzonden? Normaal zit hier een blokkade op en gaat de post rechtstreeks naar de bewindvoerder.

Link naar reactie
  • 0

 

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, wat zou je ermee willen? Je kunt deze kosten gewoon als bedrijfskosten rapporteren en je kunt de btw gewoon terugvorderen. kortom het drukt de winst van 2011. maar veel meer kun je er niet mee doen.

 

Sorry komt ook een beetje onduidelijk over zie ik nu. Ik bedoel ermee of je deze kosten apart moet omschrijven in de boekhouding? Ik heb nu inkoop facturen van +/- 3000 euro materiaal voor deel 2 en 3 van de opdracht, ik heb hem een factuur gestuurd ter hoogte van het afgesproken bedrag voor deel 2 van de opdracht die dus niet betaald is en ik heb voor deel 3 geen factuur gestuurd nog omdat dit dus nog niet afgerond is. En nu dus ook niet meer gaat gebeuren.

 

De btw voor deel 2 heb ik al afgedragen aan de belastingdienst maar moet ik nu dus terug zien te krijgen omdat deze factuur niet betaald is door de klant?? En moet ik nu voor het afgeronde gedeelte van het werk aan deel 3 nu ook een factuur naar deze man sturen terwijl ik weet dat deze die niet gaat betalen, en ik dus eigenlijk alleen maar zelf btw ga betalen voor een factuur die nooit betaald gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen wendt je tot zijn bewindvoerder als je die kan achterhalen. als hij echt in de schuldsanering zit zal hij die eerste rekening niet zelf betaald hebben.

 

En mondeling is niet zo sterk als schriftelijk vastgelegd maar wel rechtsgeldig, heb je misschien getuigen die bij het maken van de afspraken geweest zijn?

 

Heb je eigenlijk alle rekeningen naar zijn postadres verzonden? Normaal zit hier een blokkade op en gaat de post rechtstreeks naar de bewindvoerder.

 

Wie zijn bewindvoerder is weet ik niet, wel ben ik erachter gekomen dat hij al een jaar in de ziekte wet zit en samen woont met een vrouw die ook in de schuldsanering zit vanwege schulden van een failiete sportschool. Op papier woont hij nog bij zijn ouders en de facturen moest ik ook naar zijn ouders toe sturen... Waarschijnlijk omzeilt hij hiermee ook de blokkade op de post

 

De werkzaamheden die ik voor hem moest doen waren trouwens voor een hobbie (auto) van hem dus al met al klopt het ook niet hoe hij aan zijn geld komt..

 

(Maar daar kom ik nu dus allemaal achter)

Link naar reactie
  • 0

Als je 100% zeker weet dat deel 3 ook niet betaald gaat worden, waarom zou je dan nog een factuur daarvoor sturen? Dat je de werkzaamheden hebt gedaan betekent niet dat je verplicht bent dat te factureren. En de kosten, die je daarvoor hebt gemaakt, staan er boekhoudtechnisch ook los van. De kosten dus gewoon inboeken en vergeet de factuur voor deel 3. Zit je alleen nog met deel 2, wat je wel hebt gefactureerd, maar niet betaald gaat krijgen.

 

Toevallig had ik vorige week een soortgelijke vraag. Bekijk de desbetreffende thread maar eens.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0
Achteraf blijkt deze persoon al jaren in de schuldsanering te zitten

 

even aan de persoon aangeven dat hij per direct moet betalen (kennelijk heeft hij nog wel ergens geld aangezien eerste deel ook betaald is) en dat je anders contact opneemt met zijn schuldhulp verlener.

 

Betaald hij niet inderdaad even contact opnemen met de persoon die zijn schuldsanerings traject begeleid en situatie uitleggen.

Zal hij als het goed is uit de schuldhulp sanering gezet worden en zal hij (zover ik weet) automatisch failliet gaan en kan je je schuld bij de curator melden.

 

Of jij je vordering daarmee sneller betaald krijgt weet ik niet (kan zijn situatie niet inschatten) maar:

 

A. je hoopt dat hij er niet graag uitgezet wordt en alsnog betaald.

B. als hij uit schuldsanering komt en falliet gaat bied dat in de toekomst meer mogelijkheden om alsnog vordering op hem te verhalen (je vordering blijft dan immers gewoon geldig (mits elk jaar netjes gestuit).

C. het geeft gewoon een goed gevoel als iemand die jou heeft belazerd het daardoor nog een stukje zwaarder in het leven krijgt

Link naar reactie
  • 0

Als je 100% zeker weet dat deel 3 ook niet betaald gaat worden, waarom zou je dan nog een factuur daarvoor sturen? Dat je de werkzaamheden hebt gedaan betekent niet dat je verplicht bent dat te factureren. En de kosten, die je daarvoor hebt gemaakt, staan er boekhoudtechnisch ook los van. De kosten dus gewoon inboeken en vergeet de factuur voor deel 3. Zit je alleen nog met deel 2, dat je wel hebt gefactureerd, maar niet betaald gaat krijgen.

 

Toevallig had ik vorige week een soortgelijke vraag. Bekijk de desbetreffende thread maar eens.

 

Ik had je thread niet gezien, bedankt daarvoor. Nu heb ik wel wat antwoorden gekregen!

Link naar reactie
  • 0

Achteraf blijkt deze persoon al jaren in de schuldsanering te zitten

 

even aan de persoon aangeven dat hij per direct moet betalen (kennelijk heeft hij nog wel ergens geld aangezien eerste deel ook betaald is) en dat je anders contact opneemt met zijn schuldhulp verlener.

 

Betaald hij niet inderdaad even contact opnemen met de persoon die zijn schuldsanerings traject begeleid en situatie uitleggen.

Zal hij als het goed is uit de schuldhulp sanering gezet worden en zal hij (zover ik weet) automatisch failliet gaan en kan je je schuld bij de curator melden.

 

Of jij je vordering daarmee sneller betaald krijgt weet ik niet (kan zijn situatie niet inschatten) maar:

 

A. je hoopt dat hij er niet graag uitgezet wordt en alsnog betaald.

B. als hij uit schuldsanering komt en falliet gaat bied dat in de toekomst meer mogelijkheden om alsnog vordering op hem te verhalen (je vordering blijft dan immers gewoon geldig (mits elk jaar netjes gestuit).

C. het geeft gewoon een goed gevoel als iemand die jou heeft belazerd het daardoor nog een stukje zwaarder in het leven krijgt

 

Hoe kom je erachter wie zijn traject begeleider is?

Ik heb eerlijk gezegd niet echt zin om nog tijd te steken in hem omdat ik denk dat ik geen cent zal ontvangen maar het is inderdaad wel erg fijn om hem een hoop gezeur en een iets zwaarder leven te geven ;D Behalve dat hij mij belazerd heeft steekt het mij vooral dat deze personen de hele samenleving belazeren. Allebei om aparte redenen in de schuldsanering maar toch geld hebben voor dure hobbies, onterecht in de ziektewet (hernia maar wel een huis bouwen voor zijn zus) op papier bij zijn ouders wonen om vanalles te omzeilen en waarschijnlijk heeft hij wat hij mij geflikt heeft wel vaker gedaan..

Bestaat er eigenlijk niet een soort meld belastingfraude anoniem?

 

Maar goed, zo komt denk ik iedere ondernemer wel een keer een rotte appel tegen ;)

Link naar reactie
  • 0

de bewindvoerder moet je volgens mij kunnen vinden via www.curatoren.nl.

Persoonlijk zou ik zo iemand er niet mee laten wegkomen.

* Melding bij zijn bewindvoerder dat hij ondanks schuldsanering toch nieuwe schulden maakt en kennelijk geld heeft voor andere dure hobby's.

* Melding bij werkgever en/of verzekeraar dat hij ondanks dat hij ziek is wel gewoon een huis kan bouwen voor zijn zus.

* melding bij bewindvoerder + werkgever + gemeente van onjuiste opgegeven woonadres.

* melding bij gemeente/sociale recherche van je gemeente betreffende woonsituatie, zwartwerk en zogenaamde ziekte.

 

Ik zou werkelijk geen spaan heel laten van iemand die mij zo oplicht.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.