• 0

Concurrentiebeding van B.V. (ZZP-er) mee naar andere B.V.

Mijn compagnon en ikzelf stappen beide met onze eigen B.V.'s in een nieuwe B.V. (50/50) Nu is het zo dat mijn compagnon, nu nog een interim opdracht uitvoert voor partij X. Hiervoor heeft hij met zijn B.V. een contract en concurrentiebeding gesloten met partij X.

 

Voor onze nieuwe B.V. krijgen wij een opdracht van partij Y, een concurrent van partij X. In die zin dan ook mijn vragen;

 

- Kan mijn compagnon, als persoon, gehouden worden aan zijn concurrentiebeding wanneer hij werkzaamheden uitvoert voor partij Y in de nieuwe B.V.? Hij heeft immers een contract gesloten tussen zijn B.V. en partij X.

 

- Is hiermee dan ook zijn B.V.'s concurrentiebeding van toepassing op mijn werkzaamheden vanuit de gezamelijk B.V. voor partij Y.?

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien is het handig als je de inhoud van het beding hier (geanonimiseerd) plaatst. De vraag die je nu neerlegt kan zonder die informatie namelijk niet goed beantwoord worden.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Misschien is het handig als je de inhoud van het beding hier (geanonimiseerd) plaatst. De vraag die je nu neerlegt kan zonder die informatie namelijk niet goed beantwoord worden.

 

Artikel concurrentiebeding:

 

'Opdrachtnemer garandeert opdrachtgever exclusiviteit gedurende de looptijd van deze overeenkomst en tot maximaal 1 jaar na einde van de overeenkomst ten opzichte van andere branchebedrijven en de branche."

 

opdrachtnemer is hier de B.V. van mijn compagnon.

Link naar reactie
  • 0

Je bedoelt toch niet Philip Kl*p die a.i. werkt bij *nergiedirect?

 

You just got to love internet!

 

Leuk gevonden maar nee, gaat om een andere goede vriend van mij.

 

Zou je toch zeggen: ''In 2012 bundelen Philip Klop en Joeri Hofman wederom hun krachten tot een ... Onder de noemer van Type One Media B.V. (i.o.), met een duidelijk oog voor de ...'' ;D

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
  • 0

Hallo jrhofman,

 

Het gaat hier niet om een arbeidsrechtelijk concurrentiebeding tussen "de sterke partij" de werkgever en "de zwakke partij" de werknemer waarbij de wettelijke regeling aangaande het concurentiebeding de werknemer beschermt tegen al te grote inperking van zijn werkvrijheid/-mogelijkheid.

 

Het gaat hier om twee ondernemingen die gezamenlijk tot een exclusiviteitsbeding zijn gekomen.

Uw "partner" is hier aan gehouden via zijn onderneming alswel als tekenbevoegde eigenaar/persoonlijke dienstverlener.

 

De vraag is echter wat met het beding nu precies is vastgelegd: "Opdrachtnemer garandeert opdrachtgever exclusiviteit gedurende de looptijd van deze overeenkomst en tot maximaal 1 jaar na einde van de overeenkomst ten opzichte van andere branchebedrijven en de branche."

 

Wat verstaat men in deze onder "de garantie van exclusiviteit"?

Wordt er bedoeld dat je partner met zijn onderneming geheel geen opdrachten van welke aard dan ook mag leveren aan branchegenoten van de opdrachtgever noch aan zijn branche(?), waarmede de afspraak aangaande exclusiviteit zich richt tot je partner/zijn gehele bedrijf/bedrijfsactiviteiten?

Of wordt er bedoeld dat je partner met zijn onderneming geen gelijke/gelijksoortige opdrachten mag leveren/verrichten aan branchegenoten van de opdrachtgever noch aan zijn branche(?), waarmede de afspraak aangaande exclusiviteit zich beperkt tot de bewuste geleverde soort van opdracht, maar dat totaal andere opdrachten best aan die branche/-genoten geleverd mogen worden (want dat steekt niet)?

 

Met andere woorden: praat er over met de bewuste opdrachtgever.

 

Groeten,

 

Hans van Dongen / Steunpunt Arbeidszaken / 2-2-2012

Hans van Dongen Steunpunt Arbeidszaken - Arbeidsjuridische kwesties in het Nederlandse bedrijfsleven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.