Stel ( ;D ;D ): ik heb een fantastisch idee en wil ben op dit moment bezig met het uitwerken op papier. Om te voorkomen dat ik straks last krijg van allerlei vervelende concurrenten, wil ik mijn idee zo maximaal mogelijk beschermen. Van een kennis met uitgebreide juridische achtergrond heb ik gehoord dat ik, afgezien van de mogelijkheid om mijn toekomstige handelsnaam als merk te laten deponeren etc., twee mogelijkheden heb:
1) Het aanvragen van een octrooi
2) Het vastleggen van het idee middels een Akte van depot bij de notaris
Beide mogelijkheden spreken mij aan. Maar stel nu dat het octrooi wordt toegewezen: in hoeverre is het dan nog noodzakelijk om het idee middels een Akte van depot te beschermen?
En weet iemand of er jurisprudentie is aangaande de kracht van een Akte van depot?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ikwileenltd
ikwileenltd
Stel ( ;D ;D ): ik heb een fantastisch idee en wil ben op dit moment bezig met het uitwerken op papier. Om te voorkomen dat ik straks last krijg van allerlei vervelende concurrenten, wil ik mijn idee zo maximaal mogelijk beschermen. Van een kennis met uitgebreide juridische achtergrond heb ik gehoord dat ik, afgezien van de mogelijkheid om mijn toekomstige handelsnaam als merk te laten deponeren etc., twee mogelijkheden heb:
1) Het aanvragen van een octrooi
2) Het vastleggen van het idee middels een Akte van depot bij de notaris
Beide mogelijkheden spreken mij aan. Maar stel nu dat het octrooi wordt toegewezen: in hoeverre is het dan nog noodzakelijk om het idee middels een Akte van depot te beschermen?
En weet iemand of er jurisprudentie is aangaande de kracht van een Akte van depot?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3535-octrooi-vs-akte-van-depot/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
33 antwoorden op deze vraag