• 0

Lars (**) wil een webshop beginnen, wie helpt?

Hallo, Ik heb een engels woord als domeinnaam, geeft dit enige problemen in google? Als bijvoorbeeld iemand zoekt op : ''housegarden'' en het is een nederlandse website, komt dit dan ook voor in de nederlandse google?

 

 

[topics samengevoegd onder verzameltitel, leeftijd verwijderd - mod]

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Oke, maar voor een beginner is een keurmerk misschien te duur (voor mij dan). Misschien nog verdere suggesties?

Daarvoor heb ik even op je site gekeken. Een paar extra suggesties:

 

- wees duidelijk over je levertijden: "de levertijd is gemiddeld 2 tot 3 werkdagen nadat de bestelling is gevalideerd"; dan heb ik dus geen idee hoelang jij nodig hebt voor dat "valideren" en weet ik dus ook niet wanneer ik mijn bestelling kan verwachten

- wees duidelijk in je voorwaarden: er staat nu dat ik bij retournering de producten rechtstreeks naar jouw leveranciers moet sturen, maar joost mag weten waar jij je spullen vandaan haalt; dan loop ik dus het risico dat ik van jou een adres in het buitenland krijg met bijbehorende verzendkosten

- wees duidelijk over je tarieven: je zegt dat de verzendkosten excl. btw op de factuur staan, dat snap ik niet, hoe bereken je de btw dan door aan je klanten? (in je winkelwagen staan de verzendkosten overigens incl. btw)

 

Dat zijn dus allemaal zaken die invloed hebben op het overkomen als een professionele organisatie.

 

En loop je teksten nog eens na op tik- en taalfouten; niet voor iedereen belangrijk, maar alle beetjes helpen; onderin je footer staat bijvoorbeeld "exlc. btw".

Link naar reactie
  • 0

Oke, maar voor een beginner is een keurmerk misschien te duur (voor mij dan). Misschien nog verdere suggesties?

Daarvoor heb ik even op je site gekeken. Een paar extra suggesties:

 

- wees duidelijk over je levertijden: "de levertijd is gemiddeld 2 tot 3 werkdagen nadat de bestelling is gevalideerd"; dan heb ik dus geen idee hoelang jij nodig hebt voor dat "valideren" en weet ik dus ook niet wanneer ik mijn bestelling kan verwachten

- wees duidelijk in je voorwaarden: er staat nu dat ik bij retournering de producten rechtstreeks naar jouw leveranciers moet sturen, maar joost mag weten waar jij je spullen vandaan haalt; dan loop ik dus het risico dat ik van jou een adres in het buitenland krijg met bijbehorende verzendkosten

- wees duidelijk over je tarieven: je zegt dat de verzendkosten excl. btw op de factuur staan, dat snap ik niet, hoe bereken je de btw dan door aan je klanten? (in je winkelwagen staan de verzendkosten overigens incl. btw)

 

Dat zijn dus allemaal zaken die invloed hebben op het overkomen als een professionele organisatie.

 

En loop je teksten nog eens na op tik- en taalfouten; niet voor iedereen belangrijk, maar alle beetjes helpen; onderin je footer staat bijvoorbeeld "exlc. btw".

 

- validatie betekent bij mij als het geld op mijn rekening staat.

-Ik wil liever niet zeggen waar de producten retour naar verzonden moet worden, hoe kan ik dit beter formulieren?

-Op de factuur staat bijv. €7,99 maar er komt nog BTW bij, dit staat wel in de factuur maar verdacht opgesteld, dus voordat ik vragen krijg heb ik dit gedaan.

 

De footer heb ik inmiddels verbeterd.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ook nog een suggestie, als ik kijk naar je homepage zie ik een iPhone en een iMac staan. Benieuwd naar je prijs klik ik in de betreffende door op zoek, wat blijkt echter dat je geen iPhone of iMac verkoopt(volgens mij hebben veel van je categorieën hier last van)? Waarom heb je daar wel foto's van dan? Kan je hier niet beter een afbeelding neerzetten van een product die je wel verkoopt?

Link naar reactie
  • 0

Wellicht ook nog een suggestie, als ik kijk naar je homepage zie ik een iPhone en een iMac staan. Benieuwd naar je prijs klik ik in de betreffende door op zoek, wat blijkt echter dat je geen iPhone of iMac verkoopt(volgens mij hebben veel van je categorieën hier last van)? Waarom heb je daar wel foto's van dan? Kan je hier niet beter een afbeelding neerzetten van een product die je wel verkoopt?

 

Dit is waar, ga ik aanpassen. Bedankt!

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

-Op de factuur staat bijv. €7,99 maar er komt nog BTW bij, dit staat wel in de factuur maar verdacht opgesteld, dus voordat ik vragen krijg heb ik dit gedaan.

Is je factuur dan anders dan het overzicht in je winkelwagen? Daar zie ik namelijk € 8,99 en daar zit volgens de berekening de btw al in.

Link naar reactie
  • 0

-Op de factuur staat bijv. €7,99 maar er komt nog BTW bij, dit staat wel in de factuur maar verdacht opgesteld, dus voordat ik vragen krijg heb ik dit gedaan.

Is je factuur dan anders dan het overzicht in je winkelwagen? Daar zie ik namelijk € 8,99 en daar zit volgens de berekening de btw al in.

 

nee, het klopt. Dat moet ik ook nog veranderen.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

Misschien een rare vraag tussendoor, maar is opencart makkelijk te maken?

 

Ik heb iemand gevonden die die zou kunnen realiseren tegen een prijs van €120,- is dit een fatsoenlijk bedrag? Of is dit te veel voor een gratis systeem, de designer maakt ook nog eens gebruik van gratis templates.

 

 

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
  • 0

-Op de factuur staat bijv. €7,99 maar er komt nog BTW bij, dit staat wel in de factuur maar verdacht opgesteld, dus voordat ik vragen krijg heb ik dit gedaan.

Is je factuur dan anders dan het overzicht in je winkelwagen? Daar zie ik namelijk € 8,99 en daar zit volgens de berekening de btw al in.

 

nee, het klopt. Dat moet ik ook nog veranderen.

 

Wil ik je er wel op wijzen dat het niet toegestaan is om aan niet-ondernemers prijzen excl. BTW voor te schotelen. Zie wet OB. Zet dus alles op je site incl. BTW neer.

Link naar reactie
  • 0

Robbert,

 

Bedankt, het is in middels duidelijk dat het wel klopt, zo ziet een factuur er uit;

 

2i73aq0.png

 

 

Nee klopt toch niet, als alle bedragen inclusief BTW zijn, dan zit er op de producten €38,15 BTW en op de verzendkosten €2,55 dus totaal €40,70. Dan zou de totaalprijs op €254,93 uitkomen(238,94+15,99).

 

Nu staan de verzendkosten er echter als excl. BTW, hier adverteer je ook mee, dus zou de klant denken dat het goedkoper is dan het daadwerkelijk is.

Link naar reactie
  • 0

Nog een puntje. Op je home heb je een roterende slideshow staan. Paar opmerkingen hierover:

 

- Hier staat een groene ipod op voor €123,52, als ik hier op klik kom ik op een grijze ipod voor €126,84.

- Als ik klik op de laptop krijg ik een 404.

- Als ik op de Samsung smart TV klik voor een prijs van €587,44 blijkt deze op de productpagina opeens €604,99

 

Zo zijn er nog tal van punten op je site die niet helemaal kloppen en/of inconsistent zijn. Als ik jou was zou ik hier nog even goed naar kijken voordat je echt 'live' gaat.

Link naar reactie
  • 0

nog een puntje extra, bij dergelijke verzendkosten haak ik echt direct af! absoluut een no-go! >;(

 

Wanneer het bestelde product niet meer leverbaar is, hanteert Households twee manieren van handelen;

 

1.Households bied u een soort gelijk product aan waar korting op word gegeven. Hierbij hoeft u geen extra verzendkosten te betalen. Als het soort gelijke product duurder uitvalt dan het vorige product dient de klant het verschil over te maken, als er voor deze optie wordt gekozen krijg de klant hier meer informatie over.

 

2.Households stort het aankoop bedrag over incl. verzendkosten en BTW, bij optie 2 hanteert Households €0,90 administratie kosten. De administratie kosten word van het gehele aankoop bedrag afgeschreven.

 

nog een puntje extra, bij zoveel taal- en spelfouten haak ik echt direct af! absoluut een no-go! >;(

 

Begrijp ik het goed, als een artikel niet meer leverbaar is kost mij dat als straf € 0,90?

 

Ik vind het overigens wel geweldig dat je dit als elfjarige allemaal op poten weet te zetten!

Link naar reactie
  • 0

ik vind het op zich ook super, toen ik 11 was speelde ik nog met mijn fietsje op straat...

 

maar dat wil niet zeggen dat het zomaar goed is, zoek ook hulp bij het inrichten van je shop,

zorg dat er geen taalfouten meer in zitten en dat alles klopt wat er staat, na een eerste mislukt bezoek komen de klanten niet meer terug!

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

De teksten zouden het best geschreven worden door iemand die verstand heeft van het product en die in ieder geval Nederlands als moedertaal heeft. Anders krijg je een Google Translate webshop, dat wil je niet. Best doe je dat zelf, jij zal zelf het meeste verstand hebben van de producten die je verkoopt.

 

Maar je kan het wel uitbesteden, dan zoek je een tekstschrijver. Goedkoop is het niet, maar het scheelt jou wel veel tijd.

 

Ik denk zelf dat je in dit stadium van jouw shop de teksten het best zelf kan schrijven of dat door iemand uit jouw omgeving kan laten doen.

Link naar reactie
  • 0

De teksten zouden het best geschreven worden door iemand die verstand heeft van het product en die in ieder geval Nederlands als moedertaal heeft. Anders krijg je een Google Translate webshop, dat wil je niet. Best doe je dat zelf, jij zal zelf het meeste verstand hebben van de producten die je verkoopt.

 

Maar je kan het wel uitbesteden, dan zoek je een tekstschrijver. Goedkoop is het niet, maar het scheelt jou wel veel tijd.

 

Ik denk zelf dat je in dit stadium van jouw shop de teksten het best zelf kan schrijven of dat door iemand uit jouw omgeving kan laten doen.

 

Het gaat hier om een knip en plak opdracht.

Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.