• 0

marktbenadering

hallo allemaal,

wij zijn voor het eerst op deze site en hebben nu al wat vragen.

wij zijn een bedrijf dat zich bezig houdt met het verkopen en verwerken van alle soorten vloerbekledingen.gezien de markt vreselijk onder druk staat menen wij toch een gat in de markt gevonden te hebben.de huidige verkoop gaat als volgt: materiaal + marge arbeid + marge= totaal.

ons idee is dat je op een rol tapijt, wat in principe een halffabricaat is nagenoeg geen marge nodig hebt.het wordt pas een compleet product als je de mensen hebt die de materialen kunnen stofferen.

wat wij denken te gaan doen is als volgt:materiaal 1 op 1 doorfactureren naar de klant en op de arbeid wat meer marge nemen.

uiteindelijk is de klant goedkoper uit terwijl wij meer rendement uit de pruductieve uren halen.

graag zien wij jullie reactie.

 

met vriendelijke groet,

 

Vloerengilde Nederland B.V

Peter Kluvers

www.vloerengilde.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Ik weet niet hoe het precies zit met koppelverkoop, maar er zijn in ieder geval grenzen.

 

Wat je wel zou kunnen doen is een korting op de tapijtrollen als jullie het mogen leggen. En je raad het al....die korting is dan net zo hoog als de marge die op tapijten worden gemaakt.

 

Let er dan wel op dat je in advertenties duidelijk bent. Je wilt niet weten hoe ik me eraan erger dat een product goedkoop lijkt (bijv vliegtickets) en dat je dan uiteindelijk wel veel kwijt bent.

Link naar reactie
  • 0
ons idee is dat je op een rol tapijt, wat in principe een halffabricaat is nagenoeg geen marge nodig hebt.het wordt pas een compleet product als je de mensen hebt die de materialen kunnen stofferen.

 

Lijkt mij een overtuiging die jullie in dit geval wel handig uitkomt, maar ik zie de logica er niet echt van in.

Een rol tapijt "ervaar" *ik* in elk geval als een eindproduct. Bedrijven die tapijt leggen zie ik als een dienstverlener, niet als de factor die van een halffabricaat een eindproduct maken.

Kan zijn dat ik niet genoeg verstand heb van het ambacht "vloeren" ;D

 

Ik denk ook dat het een op een doorfactureren tot gevolg gaat krijgen dat mensen inderdaad gaan zeggen: Doe mij die vloerbedekking maar, ik leg het zelf wel.

Als je dit wil voorkomen moet je afname van arbeid verplichten-- en dat lijkt me in het kader van koppelverkoop weer lastig.

 

Aan de andere kant: hoe jij achter de schermen je prijs opbouwt is niet altijd interessant of relevant voor de afnemer, dus als je een goedkope vloerenboer bent en je bent een prijsvechter (en een lage prijs is je USP) dan is er niks aan de hand. Blijft het moeten afnemen van arbeid (om jullie prijsopbouw te verantwoorden) wel een heikel punt.

 

Annedien

Link naar reactie
  • 0

1. Geen marge op tapijt? Ik denk niet dat je je verkoopinspanningen (winkel, personeel, showmateriaal) terugverdient met een hoger arbeidsloon?

2. Je concurrentie zal reageren met.....lage prijzen.

3. Leggen veel winkels niet gratis het tapijt vanaf 30m2?

 

Dus je kan denk ik het volgende doen;

 

1. Zet in op promotie, waardoor je meer bezoekers en dus omzet aantrekt.en/of

2. Onderscheid je met je assortiment.

3. verkoop servicecontracten, zoals tapijtreinigen

 

Succes,

 

Jeroen

 

Link naar reactie
  • 0

hallo allemaal,

wij zijn voor het eerst op deze site en hebben nu al wat vragen.

wij zijn een bedrijf dat zich bezig houdt met het verkopen en verwerken van alle soorten vloerbekledingen.gezien de markt vreselijk onder druk staat menen wij toch een gat in de markt gevonden te hebben.de huidige verkoop gaat als volgt: materiaal + marge arbeid + marge= totaal.

ons idee is dat je op een rol tapijt, wat in principe een halffabricaat is nagenoeg geen marge nodig hebt.het wordt pas een compleet product als je de mensen hebt die de materialen kunnen stofferen.

wat wij denken te gaan doen is als volgt:materiaal 1 op 1 doorfactureren naar de klant en op de arbeid wat meer marge nemen.

uiteindelijk is de klant goedkoper uit terwijl wij meer rendement uit de pruductieve uren halen.

graag zien wij jullie reactie.

 

met vriendelijke groet,

 

Vloerengilde Nederland B.V

Peter Kluvers

Even op een rijtje:

 

- Jullie verplichten de klant om het tapijt door jullie te laten leggen.

- Jullie verhogen het arbeidstarief.

 

Klanten zijn tegenwoordig erg creatief. Ze kopen (in dit geval) een tapijt en laten dit door bijv. een familielid leggen. Het lijkt me dat een klant dan toch een andere winkel binnenstapt.

 

Het tarief verhogen lijkt mij ook niet verstandig. Of wil je dit verborgen houden voor de klanten?

 

Wat je wel kunt doen is de klanten een optie bieden. Ze krijgen het tapijt voor de inkoopprijs, mits jullie het mogen leggen. Maar als klant wil je dan natuurlijk wel concreet weten hoeveel je dit bespaard. Je zou dat bijvoorbeeld voor hun kunnen berekenen. Nu kun je ze ook direct confrenteren met het prijsvoordeel. Lijkt me in je voordeel?

 

Groeten, Erik-Jan

 

 

Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe het precies zit met koppelverkoop, maar er zijn in ieder geval grenzen.

 

Het hangt er maar vanaf welk product je verkoopt:

1. Vloerstoffering

2. Tapijt

 

Bij 1 kun je makkelijk tapijt tegen inkoopsprijs leveren.

Bij 2 wordt dat moeilijk, dan lever je tegen gereduceerd tarief 'tapijt leggen'

 

 

Pim de Bokx

www.pioneerz.com | managing the risk to dramatically improve

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.