• 0

Termijn btw terugvragen

Beste ondernemers,

 

Ik ben in een voorstadium om een horecazaak op te starten.

Nu heb ik een redelijk budget waar veel voor moet gebeuren. Een van mijn problemen is dat ik de btw moet voor financieren. Pakweg z,n 35.000 euro Dit bedrag kan ik heel goed gebruiken om de puntjes op de i te zetten en veilig te starten.

 

Als ik de btw betaald heb, op welke termijn krijg ik het weer terug?

Extra info Eenmanszaak en waarschijnlijk kwartaal aangifte.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ben je nu al ondernemer voor de BTW of moet je je nog inschrijven? als je je nog moet inschrijven is het dus mede afhankelijk van wanneer je je ingeschreven hebt..

 

Gesteld dat je al ondernemer bent voor de btw (je hebt een btw nummer)

Als je kwartaalaangifte doet dan zal het dus afhankelijk zijn wanneer je de investeringen doet voor wanneer je de btw terugkrijgt.. Als jij nu nog voor 1 april facturen krijgt en zelf snel aangifte (zeg 8 april ofzo) doet over het 1e kwartaal dan heb je waarschijnlijk ergens eind april of half mei je geld terug.

 

Als je de facturen pas in april krijgt dan komen die dus op de aangifte van het 2e kwartaal en dan heb je geld dus pas in augustus terug.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet me nog gaan inschrijven.

de btw afdracht gaat over de verbouw van het pand. Ik heb ong een verbouwingsperiode van 3 maand dan zou ik het met slim uitkienen terug moeten hebben voor opening.

Is er een mogelijkheid om dit te versnellen?

 

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
  • 0

Ik moet me nog gaan inschrijven.

de btw afdracht gaat over de verbouw van het pand. Ik heb ong een verbouwingsperiode van 3 maand dan zou ik het met slim uitkienen terug moeten hebben voor opening.

Is er een mogelijkheid om dit te versnellen?

 

Met vriendelijke groet,

 

versnellen kun je bereiken door een verzoek in te dienen om per maand aangifte BTW te doen.

Let er wel op dat je de BTW op de verbouwingskosten terugvraagt in het tijdvak waarin de factuurdatum valt! Eis dus ook van de aannemer tijdige facturatie.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.