Ga naar inhoud

bedrijfsmatige kas kopen voor privé doelen

Geplaatst:

lanzfiat

Hallo,

Op dit moment ben ik bezig met de aankoop van een kas, bestemming kwekerij, met mogelijkheid tot het bijbouwen van een bedrijfswoning.

De aankoop en eventuele bouw van de woning komt uit privé kapitaal.

Uiteindelijk zal ik de kas alleen hobbymatig gebruiken, is bedrijfsmatig ook niet meer rendabel, (zelf ben ik in loondienst).

Als ik geen aftrekpost opvoer en geen inkomsten heb, kan de fiscus dan moeilijk doen?

Bij andere kassen op dezelfde streek worden deze gewoon gebruikt voor stalling van caravans ed, hier doet de gemeente tot nu toe niet moeilijk over.

Kan ik in de toekomst hier problemen mee krijgen?

Alvast bedankt,

Douwe

Featured Replies

Geplaatst:

TwaBla

Als ik geen aftrekpost opvoer en geen inkomsten heb, kan de fiscus dan moeilijk doen?

Je maakt je geen zorgen over de gemeente? Ik ben benieuwd of je een bedrijfswoning mag bouwen als de kas geen bedrijf is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

lanzfiat

• Auteur

Er staat op dit moment al een verouderd gebouw die als bewoning heeft gediend.

Het gaat dus om vervanging.

Op het moment dat er een (ver) bouwaanvraag komt zal de gemeente volgens mij niet precies vragen wat de bedrijfsactiviteiten zijn.

Geplaatst:

herman van der helm

waarom niet gewoon iets tuinbouwachtigs doen. Bijvoorbeeld de kas gebruiken voor een plantenhotel. (planten die niet de hele winter buiten kunnen staan ophalen en de winter laten doorbrengen in jouw kas)Je kunt dit ook door anderen laten uitvoeren als je er zelf geen tijd voor hebt.

In ieder geval ben je dan met de goede bestemming aan het operen en zal de gemeente niet moeilijk doen.

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

Ik zie niet welke relatie met ondernemen aan deze vraag verbonden is, vandaar dat ik een slot zet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.