• 0

BTW op kosten persoonlijke verzorging voor fotomodellen aftrekbaar?

Beste forumleden,

 

Ik doe sinds dit jaar de BTW en IB aangifte voor diverse (ZZP) fotomodellen. Nu weet ik dat de kosten voor persoonlijke verzorging en kleding voor de IB aftrekbaar zijn (beroepssporters, presentatoren en fotomodellen zijn hier de uitzondering op de regel), maar geld dit ook voor de BTW op deze kosten?

 

Ik heb al gebeld met de belastingdienst, maar de adviseur die ik aan de lijn had stelde dat hier het privé aspect te veel overheerste en dat het daarbij ook nog eens zo was dat alleen de BTW op op naam gestelde facturen aftrekbaar is. Hij maakte zelfs de vergelijking met een timmerman die een hamer koopt bij de Praxis. Als hij daarvoor geen factuur op bedrijfsnaam zou ontvangen dan zou hij dit niet mogen aftrekken bij de omzetbelasting. Nou staat dit haaks op de berichten hier op het forum, die algemeen stellen dat als de kosten zijn terug te leiden tot de ondernemer middels (bijvoorbeeld) een pintransactie, dat losse bonnetjes toch mogen worden afgetrokken voor de BTW. Dus die adviseur neem ik met een korreltje zout.

 

Nu blijft dus mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met de BTW aftrek op dit soort kosten?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hij maakte zelfs de vergelijking met een timmerman die een hamer koopt bij de Praxis. Als hij daarvoor geen factuur op bedrijfsnaam zou ontvangen dan zou hij dit niet mogen aftrekken bij de omzetbelasting. Nou staat dit haaks op de berichten hier op het forum, die algemeen stellen dat als de kosten zijn terug te leiden tot de ondernemer middels (bijvoorbeeld) een pintransactie, dat losse bonnetjes toch mogen worden afgetrokken voor de BTW. Dus die adviseur neem ik met een korreltje zout.