Ard-Sc Geplaatst: 3 april 2012 Ard-Sc 2,3k 227 Geplaatst: 3 april 2012 Het viel me zojuist op dat het "oranje driehoekje" van onze eigen, vertrouwde Post nl (nagenoeg?) identiek is aan het driehoekje van zalando. Dat roept dan vragen op als: - wie was eerst? - waarom bedenkt men geen "eigen ding"? - in hoeverre is er sprake van botsende rechten? - komt dit vaker voor? - doe jij dit ook? Uw online yoga magazijn ... Poweryoga: Meer dan een goed voornemen Inspiratie Link naar reactie
John B Geplaatst: 3 april 2012 John B 2,8k 259 Geplaatst: 3 april 2012 Zal in dit geval wel een vooruitziende blik geweest zijn ... ;-) (hoeven ze niet al die autootjes over te spuiten en maken ze toch reclame) Link naar reactie
Frans Sijtsma Geplaatst: 3 april 2012 Frans Sijtsma 8,5k 776 Geplaatst: 3 april 2012 en Allemaal variaties op dezelfde basisvorm met oranje als basiskleur. Palletstellingen, Entresolvoeren en Magazijninrichting - OfficeRepublic Link naar reactie
Ard-Sc Geplaatst: 3 april 2012 Auteur Ard-Sc 2,3k 227 Geplaatst: 3 april 2012 Is toch echt frappant Frans. Die ontwerper van Glaxo heeft hem 30 graden scheef gezet ... die van de biblio dacht, "ik zet hem 80 graden scheef, dat is toch ook superorigineel". Dat zijn toch allemaal "A-league-ontwerpers"? Vreemd ... Uw online yoga magazijn ... Poweryoga: Meer dan een goed voornemen Inspiratie Link naar reactie
Sabra Geplaatst: 3 april 2012 Sabra 1,2k 109 Geplaatst: 3 april 2012 Ik zou wel eens de motivatie van zo'n designer willen lezen; waarom ze nou voor deze vorm kiezen. Van GSK kan ik me het voorstellen, de drie namen in een driehoek. Misschien verwijst de driehoek van PostNL naar het vroegere PTT. Maar ik heb het logo van Zalando altijd zo vaag gevonden, het doet me op geen enkele manier aan het bedrijf denken. Of het gejat is? Ik weet het niet. Als ik een shabby ontwerper was geweest die een logo moest rippen voor een startende schoenenwebshop, was PostNL wel het laatste waar ik aan had gedacht. :) Blauw Luipaard blogt Link naar reactie
Hans v N Geplaatst: 4 april 2012 Hans v N 3,2k 361 Geplaatst: 4 april 2012 Vind het wel leuk dat hier een simpele basisvorm en een kleur ter discussie worden gesteld. Een oranje plectrum. Loop eens een supermarkt in en zet de 2 topmerken wasmiddel naast elkaar: Omo (Unilever) en Ariël (P&G). Hier zie je optimalisatie aan het werk. Weet dat hier heel veel geld in is gaan zitten. Het komt dus vaker voor. En ik heb me voor mijn logo ook laten inspireren. Dat mag namelijk. Time flies like an arrow; fruit flies like a banana Link naar reactie
R.I.P. - Benm Geplaatst: 4 april 2012 R.I.P. - Benm 7,7k 149 Geplaatst: 4 april 2012 Soortgelijk vormpje een probleem? Web Chemistry : Internet Ontwikkeling en Web design | HQ-Nieuws | Merghart.com Link naar reactie
Linda Maas Geplaatst: 5 april 2012 Linda Maas 715 57 Geplaatst: 5 april 2012 Zo vond ik het logo van Loyander (reclame Klaverblad) in eerste instantie ook iets weghebben van VGZ..... Marketing & Communicatie Link naar reactie
P.J. Geplaatst: 5 april 2012 P.J. 6,2k 290 Geplaatst: 5 april 2012 Ik zie ook dat bepaalde bedrijven met dezelfde kleurtjes gaan werken. Ik vind dat een zwaktebod. Maar ja, ik ben natuurlijk niet erg representatief voor het jonge ondernemersgilde. ;) Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen