Ofschoon ik niet direct tot de doelgroep behoor krijg ik een aanbod van de Libelle onder de ogen. Prima zul je denken, gewoon aan de kant leggen. Maar wacht eens even wat staat hier eigenlijk. "2 jaar Libelle + een iPad vanaf € 25,95 per maand". Huh, wat is dit. Ik kijk eens even verder: "dat betekent heel veel leesplezier én een iPad voor jezelf, je man, vriend of kinderen!". Okay, er valt weer een kwartje in de marketingmachine: je gunt je kinderen toch ook een iPad!
Maar wat is dit eigenlijk voor aanbod?
24 maanden x € 25,95 ... mmm, dat is € 622,80!
2 jaartjes de Libelle kost volgens hun site € 158,00 ...
Dus je betaalt in 24 maanden dus bijna € 465,00 voor een instapmodel iPad.
Tsja, als je die centen niet hebt liggen en je kinderen willen niet meer afwassen als ze geen iPad hebben dan denk je, hupsakee, vul in die bon.
Maar is Sanoma (de uitgever van Libelle) hier niet in overtreding? Zou er niet ergens moeten staan "Geld lenen kost geld". Het is immers gewoon een iPad kopen op afbetaling?
Maar het model is dus: je saaie, goedkope (abonnements)product verkoop je door het samen aan te bieden met een gewild product wat een veelvoud van de waarde heeft.
Wat wordt het volgende voorbeeld met deze "hefboommarketing:
"nu 1000 belminuten per maand + een Mini voor maar € 695,00"?
(en ja, ik weet dat dure gsm's ook al jaren zo aan de man gebracht worden ;) )
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ard-Sc
Ard-Sc
Ofschoon ik niet direct tot de doelgroep behoor krijg ik een aanbod van de Libelle onder de ogen. Prima zul je denken, gewoon aan de kant leggen. Maar wacht eens even wat staat hier eigenlijk. "2 jaar Libelle + een iPad vanaf € 25,95 per maand". Huh, wat is dit. Ik kijk eens even verder: "dat betekent heel veel leesplezier én een iPad voor jezelf, je man, vriend of kinderen!". Okay, er valt weer een kwartje in de marketingmachine: je gunt je kinderen toch ook een iPad!
Maar wat is dit eigenlijk voor aanbod?
24 maanden x € 25,95 ... mmm, dat is € 622,80!
2 jaartjes de Libelle kost volgens hun site € 158,00 ...
Dus je betaalt in 24 maanden dus bijna € 465,00 voor een instapmodel iPad.
Tsja, als je die centen niet hebt liggen en je kinderen willen niet meer afwassen als ze geen iPad hebben dan denk je, hupsakee, vul in die bon.
Maar is Sanoma (de uitgever van Libelle) hier niet in overtreding? Zou er niet ergens moeten staan "Geld lenen kost geld". Het is immers gewoon een iPad kopen op afbetaling?
Maar het model is dus: je saaie, goedkope (abonnements)product verkoop je door het samen aan te bieden met een gewild product wat een veelvoud van de waarde heeft.
Wat wordt het volgende voorbeeld met deze "hefboommarketing:
"nu 1000 belminuten per maand + een Mini voor maar € 695,00"?
(en ja, ik weet dat dure gsm's ook al jaren zo aan de man gebracht worden ;) )
Uw online yoga magazijn ...
Poweryoga: Meer dan een goed voornemen
Inspiratie
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36297-nieuw-aanbodmodel-hefboommarketing/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag