• 0

bedrijf zonder omzet overnemen middels earn out?

Wij zijn benaderd om een "conculega" met een hele goede site naam en nieuwe markt over te nemen.

 

Afgelopen woensdag een gesprek gehad met de eigenaar en zijn accountant.

Onze inzet was eigenlijk om een Vof te starten tussen ons bedrijf en hem (privé) wat zijn accountant (begrijpelijk) niet zo handig vond.

Nu was het voorstel een earn out van de gemaakte kosten tot nu toe.

Mijn compagnon vond dat wel een redelijk voorstel, persoonlijk vind ik dat nog beste een aardig bedrag voor een concept dat zich nog niet bewezen heeft.

 

2011 2010 2009 2008

Omzet (excl.btw) 1728 4301 749 53

Bedrijfskleding (reklame) 1411 1886 619 293

Reklame en advertenties 0 14030 4969 0

Internetreklame 274 2469 2906 5649

Bouw website 10000

investering -43 14084 7745 13719 totaal 35505

 

 

Zelf denk ik dat een bedrag van rond de 15 á 20k eerder reëel zou zijn dan 35k

Wat vinden jullie?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom zou je op basis van de investeringen gaan betalen? Het gaat toch om winst? Of verwacht je ineens wel grote omzet en winst? In dat geval zou ik die prognose eerst maken en op basis daarvan gaan redeneren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Met dergelijke cijfers zou ik m'n handen er niet aan willen branden. Grote kosten voor een marginale omzet en bijna ieder jaar verlies op de investering. Dan lijkt de geinvesteerde tijd nog niet eens meegenomen.

 

Denken jullie het zoveel beter te kunnen? Waarom werkt het concept niet voor de verkoper maar wel voor jullie? Maak zoals gezegd eerst maar een prognose van je winst (en vergeet je uren niet!) en baseer daar de waarde op.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn benaderd om een "conculega" met een hele goede site naam en nieuwe markt over te nemen.

Die naam moet wel heel erg goed zijn. Anders zou het de koffie bij het gesprek nog niet waard zijn geweest.

 

Volgens de cijfers is dit óf een slecht concept óf een goed concept maar superslecht uitgevoerd.

 

Overnamesom is op basis van deze gegevens een puur symbolische, laten we zeggen 1.000 euro voor de moeite?

Link naar reactie
  • 0

Het plaatje dat ik schets is niet helemaal compleet merk ik uit de reacties. :-[

 

Het gaat om een online-intermediair, zoals wij ook zijn. Alleen met een andere insteek.

Wij werven dmv een wervingsfee, hij heeft een soort "markt' waar mensen zich inschrijven en waar werkgevers kunnen zoeken en ze zo elkaar kunnen vinden. Waarbij de adverteerders betalen tezamen met een fee per succesvolle koppeling.

 

De huidige eigenaar heeft veel geld uitgegeven aan reclame en geen reclame weten te verkopen op zijn site.

Er staan wel een aantal profielen/kandidaten in de database, maar minder dan wij hebben en in een compleet andere branche.

 

Ik hoop dat ik zo het één en ander verduidelijk :)

Link naar reactie
  • 1

Als jij als "kenner van de branche" denkt "wat een gave website" daar heb ik 10.000 euro voor over. Dan is dat natuurlijk prima. Op basis van de getallen zal een buitenstaander echter weinig of geen waarde toekennen.

 

Maar misschien zitten er wel 100.000 persoonlijke gegevens in een database met inkomensprofiel, leeftijd etc . Dat kan een waarde hebben, maar wij zijn natuurlijk geen helderzienden hier. :)

 

Dat is overigens ook een leuke "geschiedenisles". De eigenaar van Marktplaats die de toko aan Ebay (?) heeft verkocht voor een astronomisch bedrag heeft indertijd de website van marktplaats ook gewoon zelf overgenomen van iemand. Niet omdat die site zo goed rendeerde maar omdat hij technisch al knap in elkaar zat. En hij wilde voor zijn kringloopwinkels simpelweg een goede site. Dan koop je dus gewoon een oplossing.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.