• 0

Nieuwe ideeen voor bestaande bedrijven

Ik zit nu in een deel van mijn leven waarin ik sinds enige tijd veel nadenk over een aantal zaken m.b.t. mijn toekomst. Hierbij moet je vooral denken aan welke richting ik op wil met werk(Het zal vast meespelen dat ik nog 1,25jaar moet studeren en het hierna waarschijnlijk full time werken wordt).

 

Zo nu en dan schieten mij ideeen te binnen die inhaken op bestaande bedrijven en producten. Een voorbeeld hiervan is dat ik laatst een reclame bord zag van een bepaald merk boter en er een marketing actie in me op kwam met als doel het vergroten van de naamsbekendheid van dit product. Een ander voorbeeld is een nieuw retentie systeem voor fitnessscholen en healthclubs die hand in hand moet werken met huidige software systemen die gebruikt worden in deze markt.

 

Mijn grote vraag van dit moment is wat ik met zulke ideeen kan doen. Het zijn duidelijk geen ideeen die ik zelf uit kan voeren. Kan je hiermee iets(Stappen naar een productent bv?) of werkt het zo niet en is dit misschien onmogelijk?

 

Ik ben benieuwd of men er iets meer over kan vertellen.

 

Alvast bedankt en met vriendelijke groet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

De kracht van een idee zit in de uitvoering er van.

 

Als je zelf het idee zelf niet kan uitvoeren dan moet je zorgen dat je goed wordt in het uitvoeren van het bedenken en het aanbrengen van jouw ideeën bij andere bedrijven. Je wordt dan een soort bedrijfsadviseur.

 

Hoe je dit precies aan moet pakken durf ik niet te zeggen, ik denk dat daar de kracht schuilt van jouw nog op te zetten bedrijf.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou eerst proberen wat kleiener ideen te vinden, die voor jouzelf behapbaar zijn om uit te voeren. Je krijgt dan ervaring in de uitvoering en leert op deze manier veel mensen kennen. Later komen de wat grotere ideeen dan vanzelf aan de beurt.

Link naar reactie
  • 0

Hallo CC,

 

Schrik niet van de zin, maar om hem op beeld te gooien:

Een idee is niets waard zolang de uitvoering daarvan ondenkbaar is voor de ontvanger

 

Er zijn namelijk heel veel creatieve mensen op deze aardbol. Heb je weleens naar Het beste idee van Nederland gekeken? Dan krijg je een redelijk beeld van wat (sommige) mensen voor onderzoek en ontwikkeling opstellen om hun idee te visualiseren.

 

Wat ontstaat er na een idee (en mensen mogen dit met alle genoegen aanvullen uit hun kennis en ervaring):

 

Ontwerpen

Testen

Aanpassen

Testen

Bovenstaande 2 blijven uitvoeren tot het gewenste resultaat

Patenteren --> Uitbesteden aan een patentenbureau of een hele moeilijke studie gaan volgen; het gaat je in ieder geval veel geld kosten

Produceren of een producent zoeken en vinden

Voor productie allerlei verzekeringen/personeel en management nodig bij een producent deugdelijke afname- en verkoopvoorwaarden stellen --> Fase waar ook weer veel geld mee gemoeid is

Product aan de man brengen --> Marktonderzoek (eventueel) en kosten voor verkoopapparaat

 

Is alles naar wens gegaan? Hey er komt geld binnen!

 

Hopelijk heb ik je een duidelijk beeld geschept dat het ontwikkelen van een kant en klaar product in de meeste gevallen (echt niet met alles hoor!) deze cyclus volgt en je een hele hoop tijd/geld en advisering nodig hebt.

 

Wat een van mijn favorieten is google maar eens de levenscyclus van het online spel World Of Warcraft. Dat was destijds een innovatief product en leent zijn bestaansrecht nu nog aan slimme merchandising en constante innovering van het spel.

Link naar reactie
  • 0

Ga met een groep vrienden/ collega's/ mede-ondernemers zitten, voeten op het bureau en je zult versteld staan hoeveel ideeen, concepten, nieuwe producten etc. ontstaan.

 

Uitwerking, vermarketing en vastpakken van het bedachte zijn vervolgens de belangrijkste vervolgstappen!

 

Een groot deel van het succes van een nieuw bedrijf/concept wordt bepaald door het enthousiasme en volharding van de ondernemer zelf.

 

Probeer een behapbaar idee wat je hebt bedacht uit te werken en kijk hoe je zelf op deze punten scoort.

 

Succes!

Alle info voor startende ZZP'ers: www.zzperworden.info

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.