Jump to content

Paul71

Junior
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Location
    Tilburg
  1. Natuurlijk kan er niet verboden worden om in je branche actief te zijn, echter je kunt niet we weren niet wat de TSzonder meer in dezelfde regio/relatiekring aan de slag, of ander afgebakend terrein dat schade kan opleveren voor je werkgever. In dit geval wordt het wel speculatief, we weren immers niet wat voor beding ts heeft.
  2. Dat is wel erg naief, een concurrentie beding is juist ook bedoeld voor na je dienstverband evenals een geheimhoudingsbeding.
  3. Als je start zijn er altijd wel 1 of meer kip-ei situaties. Degene die jij beschrijft (portfolio) lijkt me overkomelijk: - Je hebt in loondienst reeds 3d visualisaties gemaakt, kun je die niet gebruiken? - Je kunt natuurlijk altijd een aantal concept visualisaties maken (relevant voor de branche waarop je je wil richten) en die aan je portfolio toevoegen. Als ik dit lees denk ik dat je sowieso nog eens goed moet nadenken over je marketing en verkoop. Zoals je zelf al ondervind is dit niet voldoende en zul je uit moeten zoeken of naast de klanten-issue het ondernemerschap bij je past. Succes!
  4. Wat voor product heb je, wat voor investeerders heb je en wat voor aandeel heb je reeds aan hun vergeven? Op wat voor manier wil je aandelen aanbieden aan je klanten? Iets meer info helpt om hier wat over te zeggen....
  5. Je verwacht dus dat er geen gesprek mogelijk is en dat je het formele pad moet inslaan? Verwacht je überhaupt wel dat er betaald gaat worden? Ik weet niet wat je geleverd hebt, maar als je nu nog diensten of producten levert moet je je afvragen of je dat nog moet doen. Anders kan inderdaad een pad zijn: - factuur - herinnering - aanmaning/ in gebreke stelling - incasso Je kunt dit overigens vlot achter elkaar doen (steeds 1 week tussen de acties) Succes! Paul
  6. Dat zou jammer zijn als meerdere ondernemers dat standpunt gaan huldigen. Wij doen veel zaken in de bouw, staan niet bekend om hun betalingsmoraal >:( door echter een consequent debiteurenbeleid te voeren komen we een heel eind: - Duidelijke afspraken in contract en AV - Duidelijke factuur met ook daarop vermeld je betalingstermijn - Vervolgens je debiteuren achter de broek zitten, wij doen dat vooral telefonisch - Als het misgaat ook door durven pakken (uit handen geven, naar de rechter of in uiterste geval faillissement aanvragen) Terug naar de vraag: als er getekend is, kan er toch geen discussie zijn? Of je kiest voor een middenweg of je hanteert de overeengekomen betalingstermijn. Je bent toch geen bank?
  7. Spreek een managementvergoeding af en een onderliggende managementovereenkomst. In je eigen BV bepaal je vervolgens wat jij met je vergoeding doet (klein salaris, dikke auto of andersom en andere bling bling :)) Zo hoef je dat niet in de werkmij te doen. Dividend sluis je door zodat ieder kan bepalen wat hij met dit dividend doet en zelf een moment van uitkeren kan kiezen. Tip: leg ook een dividendbeleid vast (voordat je winst maakt) waarin je bepaalt wat je met dividend doet (terug in het bedrijf, verplichtingen aflossen, moment waarop er wordt uitgekeerd naar boven etc)
  8. Ik denk niet dat de reeds gefactureerde uren mee kunnen tellen als voorbereidingstijd, het gaat dan om zaken als het opzetten van een ondernemersplan, scholing, zoeken naar een bedrijfsruimte, klanten werven etc. Die inmiddels verstuurde factuur kan niet meer onder je nieuw op te richten zaak. Vwb eerder aangeschafte diensten/producten die met BTW zijn belast kun je wel een deel alsnog als voorbelasting opgeven (als je een BTW nummer krijgt) check ook de site van de belastingdienst
  9. Huidige klanten als ambassadeur gebruiken is inderdaad een goede tip. Ik kan niet opmaken uit je verhaal of dat je alle interessante bedrijven een (1) keer hebt benaderd of vaker? Acquisitie is vaak een kwestie van veel zaaien om later te kunnen oogsten. Probeer dus terugbelmomenten af te spreken en zorg dat men je leert kennen (zonder dat men denkt: daar heb je hem weer :)) Succes!
  10. Opgeven van inkomsten uit overige werkzaamheden kan altijd. Als je gebruik wilt maken van de ondernemersaftrek hoef je je niet met terugwerkende kracht in te schrijven, ook de uren die je besteed aan de voorbereiding van je bedrijf mag je meetellen. De masterclass zou hier mijns inziens onder mogen vallen. Heb je wel alle uren goed gedocumenteerd (in overeenstemming met je agenda?) groet, Paul
  11. Hoi Marjan, Wat vind je precies 'amateuristisch en treurig'? De website of de manier waarop je benadert bent? Ik vind de website er netjes uitzien (copy-cat of niet). Persoonlijk zou ik hier geen gebruik van maken, van de zoveelste zzp-bedrijvengids. Toegevoegde waarde is niet duidelijk. Registratie is iig gratis.... 'De meest professionele zzp'er' is inderdaad een mooie om in te lijsten. :) groet, Paul
  12. @ Peter: het gaat er niet om of ik het wel/niet leuk vind, ik (en waarschijnlijk vele anderen) wil gewoon weten hoe het zit. Ik kan meegaan met de stelling dat als je bedrijven benadert je aan telemarketing doet (ongeacht of je een 'telemarketing bedrijf' bent), ik zou het ook logisch vinden dat de regel wel alleen geldt voor bedrijven die dit als hoofdactiviteit hebben. Ik heb het maar even aan bel-me-niet gevraagd en jullie hebben gelijk ;D : Geachte heer/mevrouw, Iedere organisatie die telemarketingacties uitvoert, dient zich te houden aan de Telecommunicatiewet, ook al bent u geen callcenter of een telemarketingbedrijf. Dit houdt inderdaad in dat u uw belbestanden moet schonen aan de hand van het Bel-me-niet Register. Voor meer informatie zie: www.bel-me-niet.nl Met vriendelijke groet, xxx naam dame bel-me-niet xxx Bel-me-niet Register groet, Paul
  13. Ik vraag me af of het antwoord zo simpel is. Waar baseer je dat op? Als ik op de website kijk lees ik: Het doel van dit register is het verminderen van irritatie bij consumenten over telemarketing. Wat is dan telemarketing (volgens bel-me-niet) TELEMARKETING Bedrijven, zoals adverteerders, callcenters en databewerkers die telemarketingacties wensen uit te voeren.
  14. De antwoorden beginnen een beetje off-topic te raken, maar ik wil toch ook ff inhaken op het bel-me-niet verhaal. Is het niet zo dat alleen bedrijven die zich richten op telemarketing zich hier aan moeten conformeren? Wanneer ik als account-manager voor mijn bedrijf koude acquisitie pleeg ben ik hier volgens mij niet aan gebonden. @Baggio: ik werd laatst gebeld door Groupon, blijkbaar is het medium telefoon nog niet zo gek in jouw branche. Succes! groet, Paul
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept