• 0

Inschrijven KVK

Beste Collega's

 

Heb wat vragen over het inschrijven bij de kvk. Ik heb een b.v.(beheermaatschappij) laten oprichten bij de notaris keurig de 18000 euro laten storten, netjes laten passeren. Na 3 weken krijg ik een bericht van het notariskantoor dat de bv's niet ingeschreven kunnen worden.

 

Reden van de kamer van koophandel in de brief!

 

" De buitendienst van de KVK heeft op 20 april een bezoek gebracht aan het opgegven zakelijk adres(vestigingsadres). Helaas hebben zij daar niet kunnen constatereren dat er daadwerkelijk de acitvitetiten worden uitgevoerd die opgegeven worden. Het telefoonnummer is nog niet aangesloten.

 

WIj verzoeken u dan ook vriendelijk stukken te overlgeggen waaruit blijkt dat er er onondergebroken activiteiten binnen de onderneming hebben plaatsgevonden/plaatsvinden(offers, in- en uitgaande facturen, orginele bankafschriften etc.)"

 

Kan dit zomaar?

 

Heb keurig netjes een huurovereenkomst bij gesloten bij de inschrijving.

 

Moet ik inzage geven in mijn boekhouding?

 

Gr. Ab

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat is een rare mededeling van de KvK, want als een BV wordt opgericht kan het heel goed zijn dat de activiteiten nog niet fysiek waarneembaar zijn en dat er nog geen aantoonbare activiteiten hebben plaatsgevonden.

 

Ik heb ook weleens zoiets raars gehad: toen de gemeente de straatnaam waar mijn bedrijf gevestigd was wijzigde, wilde de KvK de adreswijziging niet doorvoeren omdat ik geen huurcontract met het nieuwe adres kon overleggen. Tsja. Op de brief stond een contactpersoon en een telefoontje leerde dat een bewijsstuk dat de gemeente de straatnaam gewijzigd had ook wel genoeg was. Dat 'bewijs' bestond uit een webpagina van de verhuurder die ik uitgeprint heb, en dat werd geaccepteerd.

 

Ik zou de contactpersoon even bellen en vragen waarom het huurcontract niet voldeed om aan te tonen dat je bedrijf op het betreffende adres gevestigd is en hoe je 'onondergebroken activiteiten' kunt aantonen van een startend bedrijf.

 

Is het een probleem om stukken te overleggen waaruit blijkt dat het bedrijf op het adres actief is?

Link naar reactie
  • 0

Dit verhaal komt me wel erg vreemd voor. Wellicht dat de activiteiten van je vennootschap anders zijn dan gebruikelijk, maar daar maak je geen melding van.

Vorige week kwam er in de nieuws dat het Europees Parlement wil handelen tegen brievenbusvennootschappen, maar daar kan dit onmogelijk mee te maken hebben.

 

Ik heb zelf een BV met als activiteit Horeca opgericht (bank wilde dit en vervolgens financierde ze niet) dus zal zo'n BV ook niet meer mogen? Lijkt me erg sterk hoor.

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Heb het in het verleden gehad met een horecadochteronderneming die op mijn priveadres stond ingeschreven, vond de kamer van koophandel dat ik de activiteiten moest aanpassen. Geen restaurantbedrijf maar het voorbereiden van een restaurantbedrijf.

 

De activiteiten van de bv zijn gewoon normaal, een beheermaatschappij (IE Rechten) voor mijn internetactiviteiten. Het pand is ook gewoon ingericht met de werkplekken voor de werknemers, dus ook geen virtueel kantoor of zo.

 

Maar de kvk blijft er op aandringen dat ze inzage in de boekhouding willen hebben, al mijn inkoopfacturen en verkoopfacturen en bankafschriften! Ben er toch niet aan verplicht mee te werken of inzage te geven in de boeken??

 

Link naar reactie
  • 0

nee dat ben je niet verplicht!

 

De KvK heeft geen drol te maken met jouw boekhouding en al helemaal niet bij een startend bedrijf. Bedenk je maar eens hoeveel BV's opgericht worden waarin de eerste maanden sowieso niets gebeurt...die worden ook gewoon ingeschreven. Is er soms iets vreemds met het adres waarop je de inschrijving wilt doen?

 

Vraag de notaris om de inschrijving via een loket van een andere KvK te doen.

 

En vraag de KvK anders op welke juridische grond zij de inschrijving denken te mogen weigeren zonder de gevraagde informatie. Dan kunnen wij hier ook verder kijken naar hun standpunt.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 123 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.