• 0

Een affiliateprogramma aanbieden/ontwikkelen: zelf doen? Iemand ervaring hierin?

Beste leden van higherlevel,

 

Ik ben op dit moment bezig met een onderzoek om op http://www.spaonline.com een affiliate programma te starten.

 

Er zijn uiteraard enorm veel manieren om dit op te zetten.

Wij geloven dat affiliate marketing een partnership is tussen de organisaties en zodoende dat wij

jullie eerst een paar vragen willen stellen.

 

- Zouden jullie liever via een bestaande organisatie Affiliate Bedrijven (zoals Tradetracker, Daisycon, etc)

met ons samen willen werken of met ons direct.

Door zelf het programma op te zetten kunnen we namelijk een hogere vergoeding geven maar,

er zijn natuurlijk ook veel voordelen om gebruik te maken van een Affiliate Bedrijf.

 

- Wat zijn nu bezig met een vergoeding programma dat begint bij 5% per sale en oploopt naar 10% per sale

wat vinden jullie van deze vergoedingen?

 

- Heb jij een tip/advies voor ons? (als nieuwe speler in deze markt)

 

- Wat vindt jij van de nieuwe SpaOnline.com? (deze is vorige week live gegaan)

 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties,

 

Faizal

 

 

SpaOnline.com is onderdeel van SpaOnline B.V.

Nederlands grootste wellness uitgeverij.

SpaOnline B.V. is o.a. ook de uitgever van het Wellness Magazine http://www.wellnessmagazine.nl

 

SpaOnline.com geeft de mogelijkheid aan de bezoekers om alle spa's, sauna's en wellness centra's in Nederland

met elkaar te vergelijken, reviews te lezen/schrijven en boekingen te maken.

Na een boeking versturen we "hard copy" de voucher naar de klant.

 

Er worden elke week nieuwe spa's toevoegt aan de site, ons betaal systeem loopt via Buckeroo,

het bestel proces bestaat uit 3 stappen en we zijn nu bezig met de laatste stappen voor Thuiswinkel.org

SpaOnline bestaat sinds 2009

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik kreeg zojuist een "kneus" bericht binnen. Ik wil hierbij aangeven dat het niet mijn bedoeling is om

indirect reclame oid te maken. Ik wil graag jullie meningen ontvangen!

 

Indien ik het bericht moet verwijderen of moet verplaatsen dan hoor ik dat graag.

(ik hoop dat de thread nu niet alleen hierover zal gaan maar, jullie adviezen zodat ik van jullie kennis kan leren)

 

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
  • 0

 

Schrijf je in op Affiliateforum.nl en stel de vraag daar. Dart lijkt me een veel geschikter forum dan HL. Daar zitten alle actieve affiliates.

 

Beste TwaBla,

 

Bedankt voor de reactie en ik heb het inderdaad ook op Affiliateforum geplaatst maar,

behalve de Affiliate vraag ben ik ook benieuwd naar de reacties op de andere vragen van de leden van Higherlevel. (misschien dat ze een andere visie hebben)

 

 

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
  • 0

 

Het is wel een interessante gedachte om als uitgever een affiliateprogramma op te zetten waarbij je je adverteerders een pakket kan aanbieden bestaande uit advertorials (online en in print), advertenties en deelname aan een affiliateprogramma met individuele aanbiedingen, een cadeaubon voor alle deelnemende centra en cross-selling via de deelnemers.

 

Vanuit je eigen affiliateprogramma kan je deals sluiten met grotere publishers. Je kan bovendien het domein wellness verder ontwikkelen, want de bestaande affiliatenetwerken zijn niet zo sterk in dat domein. Dat internationaal sterk in opkomst is! Maar dan moet je wel tijd en geld steken in de support van publishers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

ff een beetje tegengas omdat je toch geen reclame wilt maken.. Elle en haar groep, of beter gezegd gropue heeft spabooking en kent geen affiliate programma, op zich maak je een goede kans! Dan nu verder....IK denk dat je vraag hier ook wel juist is. Zitten genoeg ondernemers.....

 

Ik denk persoonlijk een derde partij te nemen, je kan als publisher namelijk niet bij 10 tallen clubs gaan inschrijven.... misschien dat je een deel zelf kan doen..... Ik kan nu geen soortgelijke aanbieder vinden, dus een klant heb je erbij! ;-)

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0

Neem eens contact op met HL-er Vossie/Daniël. Hij is de afgelopen tijd met iets soortgelijks beziggeweest in een andere branche.

Niet enkel bezig geweest maar nog steeds mee bezig.

Wij hebben gekozen om een combinatie van externe partijen en eigen ontwikkeld affiliatie systeem te gaan gebruiken.

 

Externe partijen om de grote affiliaties te kunnen bereiken (die willen zich niet bij talloze indivuele partijen moeten aanmelden en hebben doorgaans eenvoudige wensen).

 

Maar r omdat we graag geavanceerde opties willen bieden die via externe partijen niet mogelijk zijn is het hoofd doel ons eigen systeem waarin we veel meer promotie opties kunnen bieden en ook whitelabel kunnen aanbieden.

 

Verder hebben we een wat complexere vergoedings structuur welke in ons eigen systeem beter opgezet kan worden.

En doordat we in eigen systeem niet de kosten van externe partij hebben kunnen vergoedingen hoger zijn ( wij bieden straks commissie bedragen oplopend van 10 tot 50 procent per product).

 

Nadeel van eigen systeem is de gigantische ontwikkeltijd en complexe systemen.

En vergeet ook niet dat je bij eigen systeem altijd zelf verder moet blijven ontwikkelen en de veiligheid in de gaten moet blijven houden.

 

Je kan uiteraard ook nog gebruik maken van bestaande affiliatie software voor beheren van een eigen programma, hangt er vanaf wat je wensen precies zijn.

Link naar reactie
  • 0

Sprekend uit mijn eigen ervaring in de affiliate wereld:

 

Affiliates hechten veel waarde aan een overzichtelijk, stabiel systeem met uitgebreide opties voor statistieken en tracking van clicks, sales, etc. Dus Daniel (Vossie) geeft erg valide punten aan in zijn post.

Voordeel om via een bestaand affiliate netwerk te werken is dat je direct een groot bereik hebt onder publishers en de drempel voor publishers om zich aan te melden aan dit programma is veel lager omdat ze vaak al een account hebben bij deze partijen.

 

Daartegenover staat natuurlijk de manier waarop je jezelf in de markt wil zetten. Als je een programma in eigen beheer optuigt dan kun je heel doelgericht affiliate relaties aan gaan, maar besef wel dat dit een behoorlijke workload met zich mee brengt in de vorm van bouwen van de technische oplossing, onderhoud, relatiebeheer, betaalsystemen en alle bijkomende communicatie. Het lijkt mij het meest logisch om zoveel mogelijk gebruik te maken van bestaande technische oplossingen en netwerken en dit aan te vullen met partnerships op maat.

 

Wat betreft de vergoedingen van 5-10%: Dat lijken me niet direct vergoedingen die substantieel hoger liggen vergeleken met branchegenoten die programma`s bij bestaande affiliate netwerken hebben. Dus als je kiest voor deze percentages zou het in ieder geval geen kwaad kunnen om uit te testen hoe rendabel de reguliere affiliate netwerken voor jullie zijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zowel publisher als merchant.

 

Als merchant hadden wij een eigen affiliateprogramma opgezet op basis van het systeem PAP ( http://www.qualityunit.com/postaffiliatepro/ ) Hier zijn we vanaf gestapt omdat het ons teveel werk gaf om dit goed draaiend te houden. Zie hiervoor ook de punten die Daniël noemt. Daarnaast zit je met de statistieken, als daar iets niet lekker loopt krijg je gelijk een stroom affiliates over je heen.

 

Uiteindelijk hebben we dat uitbesteed aan één van de grotere affiliateprogramma's en die nemen dan (voor een kleine vergoeding) de meeste problemen voor je over. De tijd en energie die je daarmee bespaart kun je weer besteden aan zaken die veel meer opleveren dan dat je kwijt bent aan de genoemde vergoeding.

 

Als publisher ben ik aangesloten bij een groot aantal programma's die elk hun eigen voor en nadelen hebben. Wat ik als publisher belangrijk vind is dat de merchant een ruime keuze aan advertentiemateriaal heeft en de leads/kliks/sales snel keurt.

 

Link naar reactie
  • 0

ff een beetje tegengas omdat je toch geen reclame wilt maken.. Elle en haar groep, of beter gezegd gropue heeft spabooking en kent geen affiliate programma, op zich maak je een goede kans! Dan nu verder....IK denk dat je vraag hier ook wel juist is. Zitten genoeg ondernemers.....

 

Ik denk persoonlijk een derde partij te nemen, je kan als publisher namelijk niet bij 10 tallen clubs gaan inschrijven.... misschien dat je een deel zelf kan doen..... Ik kan nu geen soortgelijke aanbieder vinden, dus een klant heb je erbij! ;-)

 

 

 

Beste Iwan,

 

Bedankt voor je reactie.

Als gebruiker van affiliate programma's: voor welke programma's maak jij het meeste reclame en waarom?

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
  • 0

Neem eens contact op met HL-er Vossie/Daniël. Hij is de afgelopen tijd met iets soortgelijks beziggeweest in een andere branche.

Niet enkel bezig geweest maar nog steeds mee bezig.

Wij hebben gekozen om een combinatie van externe partijen en eigen ontwikkeld affiliatie systeem te gaan gebruiken.

 

Externe partijen om de grote affiliaties te kunnen bereiken (die willen zich niet bij talloze indivuele partijen moeten aanmelden en hebben doorgaans eenvoudige wensen).

 

Maar r omdat we graag geavanceerde opties willen bieden die via externe partijen niet mogelijk zijn is het hoofd doel ons eigen systeem waarin we veel meer promotie opties kunnen bieden en ook whitelabel kunnen aanbieden.

 

Verder hebben we een wat complexere vergoedings structuur welke in ons eigen systeem beter opgezet kan worden.

En doordat we in eigen systeem niet de kosten van externe partij hebben kunnen vergoedingen hoger zijn ( wij bieden straks commissie bedragen oplopend van 10 tot 50 procent per product).

 

Nadeel van eigen systeem is de gigantische ontwikkeltijd en complexe systemen.

En vergeet ook niet dat je bij eigen systeem altijd zelf verder moet blijven ontwikkelen en de veiligheid in de gaten moet blijven houden.

 

Je kan uiteraard ook nog gebruik maken van bestaande affiliatie software voor beheren van een eigen programma, hangt er vanaf wat je wensen precies zijn.

 

Beste Daniël,

 

Bedankt voor de info.

 

Als ik het goed begrijp; maak he gebruik van de grote affiliatie organisaties maar, biedt je ook de mogelijkheid

dat websites direct bij je inschrijven. Nu jij beide opties gebuikt; zou je kunnen aangeven wat het beste

resultaat oplevert?

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
  • 0

ff een beetje tegengas omdat je toch geen reclame wilt maken.. Elle en haar groep, of beter gezegd gropue heeft spabooking en kent geen affiliate programma, op zich maak je een goede kans! Dan nu verder....IK denk dat je vraag hier ook wel juist is. Zitten genoeg ondernemers.....

 

Ik denk persoonlijk een derde partij te nemen, je kan als publisher namelijk niet bij 10 tallen clubs gaan inschrijven.... misschien dat je een deel zelf kan doen..... Ik kan nu geen soortgelijke aanbieder vinden, dus een klant heb je erbij! ;-)

 

 

 

Beste Iwan,

 

Bedankt voor je reactie.

Als gebruiker van affiliate programma's: voor welke programma's maak jij het meeste reclame en waarom?

 

Ik heb een rijtje websites.... Als publisher op het gebied van mooie en leuke dingen in het leven; doelgroep mannen-eindgebruiker vrouwen (alles wat hier onder valt, maar geen kinderen en geen sex) en als adverteerder diensten op het gebied van vliegreizen ( geen reizen zelf alleen maar extra's voor, tijdens en na je reis)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
  • 0
Beste Daniël,

 

Bedankt voor de info.

 

Als ik het goed begrijp; maak he gebruik van de grote affiliatie organisaties maar, biedt je ook de mogelijkheid

dat websites direct bij je inschrijven. Nu jij beide opties gebuikt; zou je kunnen aangeven wat het beste

resultaat oplevert?

 

we hadden in het verleden al een eigen programma en dus ook via grote partij.

Grote partij leverde snel heel veel affiliates maar sales vielen nog behoorlijk tegen.

Maar zijn daarmee gestopt voordat we het heel erg serieus konden gaan aanpakken (gestopt vanwege complete vernieuwing van alle systemen die we eerst besloten door te gaan voeren).

 

Eigen affiliate programma staat ook op een laag pitje momenteel vanwege de vernieuwing van de software.

 

Pas als alle nieuwe software over een paar maanden klaar is ga ik er weer volop mee aan de slag en kan ik waarschijnlijk exactere info geven.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.