• 0

Feedback NiXiO

Omschrijving van je concept:

web design en development buro

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

de gehele productie en design van a tot z

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Klanten portfolio laten zien en aanzetten tot contact

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het design is geen standaard template

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Beste HL-ers,

 

Sinds 1 Mei ben ik gestart met mijn webburo en de bijbehorende website staat ook online: www.nixio.nl

Graag hoor ik jullie meningen, ook zou ik het fijn vinden als jullie even je leeftijd en soort onderneming erbij vermelden.

 

Vriendelijk groet en dank alvast Denniz.

 

 

 

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben een ouwe hondenfokker die bijna abraham gaat zien.

 

Nu meer on-topic.

 

Eigenzinnig, prima, je maakt keuze's en dat hoort daarbij.

 

Paar opmerkingen:

- waarom noem je homepage in het menu index? en niet gewoon home?

- je schrijft ergens "dé", bij wordt dat geen e met een streepje maar wat vreemde letters, in de code aanpassen?

- dat slotje op die contactpagina vind ik leuk, had ik nog niet gezien

- het molentje met dat twittervogeltje is een mooie banner

- die foto die je bij dat onderhoud hebt geplaatst is ook treffend

 

- paar tekstdingetjes: bv. en er is door creatieve andere naar laten kijken? > en er eens door creatieve anderen naar laten kijken

 

Waar ik benieuwd naar ben: wat voor klant/opdracht zou jij je wensen?

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de feedback Thor. 8)

 

De home heb ik index genoemd om eens eigenzinnig te doen, en past wel bij de development termen.

Alle klanten zijn uiteraard welkom, :P maar ik richt me meer op moderne websites van kwaliteit.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Alle klanten zijn uiteraard welkom, maar ik richt me meer op moderne websites van kwaliteit.

Ik begrijp dat je geen nee zegt tegen een leuke opdracht, maar waar denk jij écht een knaller van een site voor te maken?

 

Een koffiemerk?

Een bedrijf wat 2de hands auto's verkoopt?

Een loodgietersbedrijf?

Een webshop in babyartikelen?

 

Spreek je eens uit, wat is je droomopdracht? En waarom? (als je niet wil hoef je niet te antwoorden)

 

Je hebt trouwens bij informatie een tekst waarbij je verwijst naar webzooi, dat is bij mij geen link, terwijl ik die daar wel verwacht, zit daar een slimme reden achter, ik vind het niet handig?

 

 

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

De home heb ik index genoemd om eens eigenzinnig te doen, en past wel bij de development termen.

Alle klanten zijn uiteraard welkom, :P maar ik richt me meer op moderne websites van kwaliteit.

 

Ook eigenzinnigheid dient een bepaalde functionaliteit te hebben. Dit lijkt meer eigenzinnig om persé eigenzinnig over te komen. Voor mij werkt dat verwarrend en ik zie het nut niet. Net zoals dat je je logo linksboven naar home zou moeten laten verwijzen.

Mensen verwachten dat, dus waarom ze teleurstellen?

 

Lettertype van je portfolio op home mag wel wat leesbaarder. Moest nu echt moeite doen om te lezen wat er staat.

 

Slotje is inderdaad een leuke oplossing

Link naar reactie
  • 0

Het zal aan mijn leeftijd liggen, zie ook bijna abraham, maar vind het een vreemde mix van verschillende stijlen door elkaar heen die niet echt samen mixen.

Slider mag wel wat sneller.

 

Op de hosting site JGS Media staat op elke pagina rechtsonder het voorwoord nog in het Latijn.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Link naar reactie
  • 0

@Thor: Ik vind de mix juist zo leuk dat het iedere keer iets anders is, droom opdrachten zijn dan wel productie's die weer matchen met andere passie's zoals autosport of muziek en dergelijke. Webzooi staat inderdaad nog niet door gelinkt, deze moet binnenkort ook wat vernieuwd worden.

 

@Frans: De functionaliteit van deze eigenzinnigheid is het laten zien dat de begin pagina van een website eigenlijk index heet en geen home. (development opzicht) Wat betreft het logo, zal ik aanpassen.Lettertype heb ik al discussie's over gehad, en heb besloten dit zo te laten ten behoeven van de eigenzinnigheid en eigen karakter.

 

@Rene: Wordt geregeld dank voor het melden.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Denniz,

 

Dat je eigenzinnig bent, kunt ontwerpen en programmeren, dat blijkt wel uit je site en portfolio. Ik vind het stijlvol dat je je op deze manier onderscheidt van de massa. Ik vraag me alleen af of je in het streven naar eigenzinnigheid niet bent doorgeschoten. Ik kan persoonlijk weinig logica ontdekken in je navigatie. "Index" als homepage, "Informatie" leidt naar de diensten die je aanbiedt en bij "Hosting" voer je me zonder waarschuwing naar een externe site waar je aan gelieerd bent... Overigens is die site van JGS nu nog niet bepaald af in mijn opinie, er staat zelfs nog een blok 'Lorum ipsum...' op. Maar goed, die site was nu niet aan de orde.

 

Het onderdeel 'Informatie' vond ik het meest interessant en misschien ook wel het meest storend. Je claimt behoorlijk wat, hoog creatief niveau, websites inclusief SEO, eigen CMS maar ik vind er wat weinig bewijzen van. Op je eigen site ontbreekt bijvoorbeeld een goede meta description?! Waarom zie ik geen screencast van iXi zo vraag ik me af? Een demo is snel te maken en kan al je claims onderbouwen!

 

Tekstueel rammelt het nogal eens. Je zinnen zijn wat lang, passief van opzet en er steekt nogal eens een foutje in. Even een ouderwetse voor en na:

 

"Om het onderhouden van je website zo makkelijk mogelijk te maken, hebben we een Content Management Systeem (CMS) gemaakt onder de naam iXi. Hier mee kun je zelf eenvoudig de website inhoud aanpassen en verwijderen waar nodig, ook zijn er diverse modules voor verschillende opties mogelijk.

 

Om onze software zo veilig mogelijk te houden wordt deze als closed source aangeboden. Dit houd in dat de code en werking van de software niet publiek zijn, hierdoor zijn hackpogingen, mochten die plaats vinden op je website aanzienlijk moeilijker."

 

Wat ik er van zou maken:

 

"iXi is ons content management system. Met iXi kun je zelf op heel eenvoudige wijze je website onderhouden. Nieuwe content aan je website toevoegen, wijzigen of verwijderen; je doet het allemaal zelf! iXi is simpel in gebruik en gemakkelijk uit te breiden met extra mogelijkheden. Het is jouw site en die moet doen wat jij er van verwacht.

 

iXi is software van WebBuro Nixio en in tegenstelling tot heel veel andere systemen géén open source. Wij beheren en onderhouden onze software zelf en staan zo in voor de kwaliteit en veiligheid van iXi. Het resultaat? Jouw website is veilig en betrouwbaar. En als je vragen of problemen hebt, dan staan wij altijd voor je klaar. Wij zijn iXi, wij zijn er voor jou!

 

Wil je meer weten over iXi? Vraag dan snel een demo van iXi aan!"

 

Verder kom ik nogal eens "jouw" tegen waar het "jou" moet zijn, zie de pagina complete websites.

 

In ieder geval succes met Nixio!

 

iOptimize

 

P.S. Als mijn tekstje je aansprak, zet die dan gewoon op je site!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Ik kijk op de iPad en eerste wat me opvalt is dat ik op de homepage niet kan scrollen.

Ik zie dus enkel de bovenste 2 1/2 referenties(vanaf jgsmedia)

Als ik dan naar beneden wil scrollen ( met vinger over scherm naar boven bewegen) komt de rest van de pagina niet te voorschijn Maar word de pagina kleiner en komt er een grijze achtergrond te voorschijn.

 

Bij rechter Kopje creatief en ondersteunend staat het woord "beginners!" op een tweede regel en daarmee ook gelijk buiten de box(half in de groene heuvel)

 

P.s. Die grijze achtergrond die tevoorschijn komt is achtergrond van iPad zie ik nu. Die krijg ik bij elke site die ik verder naar boven sleep terwijl ik aan het einde ben. Probleem met scrollen blijft dus. Op iPad is na 2 1/2 referentie dus gewoon einde pagina.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Denniz,

 

Op het gevaar af dat je mij te oud vindt om kanttekeningen over je website te maken ... ;D

 

 

De functionaliteit van deze eigenzinnigheid is het laten zien dat de begin pagina van een website eigenlijk index heet en geen home. (development opzicht)

Waarom zou je willen laten zien dat de beginpagina eigenlijk "index" heet? En aan wie? Is het je doel om klanten te werven of om je bezoekers iets te leren vanuit "development opzicht"?

 

Ik ben zelf ook eens zo eigenwijs eigenzinnig geweest en had op de site van mijn muziekuitgeverij als home button "D.C." staan. Dat staat in bladmuziek voor "Da Capo" (vanaf het begin) en ik vond dat wel leuk voor mijn doelgroep. Mijn doelgroep dacht daar echter anders over ...

 

Ik heb al eens commentaar gegeven op een voorloopversie van je site. Een aantal van die opmerkingen zie ik hier nu ook weer terug in de reacties. Goed om te zien dat je eigenzinnig bent en ook nu niet van plan bent die zaken aan te passen ... ;)

 

Taalkundig moet je er echt iets aan (laten) doen, dat heeft ook niets met eigenzinnigheid te maken. Het oogt nu te slordig. Ik weet niet of de 2e site in je handtekening ook van jou is of van een klant van je, maar daar zie ik diezelfde slordigheid terug.

 

Zet je contactgegevens ook nog even op je contactpagina. In die rechterbovenhoek met zulke kleine lettertjes wekt gewoon minder vertrouwen. En zoals eerder gezegd vind ik dat slotje geen goed idee. Wil je het toch houden, zet er dan bij "... om je bericht te kunnen verzenden". Het doel van je site is om je bezoekers oplossingen te bieden, geen vraagtekens.

 

En maak niet alle velden van het contactformulier leeg als ik een fout heb gemaakt. Om alles opnieuw te moeten intikken is zo frustrerend ...

Link naar reactie
  • 0

Typografie, interpunctie en spatiëring is inconsistent en te vaak eenvoudigweg foutief.

 

Heb je iets van een 'brand manual' voor Nixio geschreven?

 

Wat maakt jullie (maakt je) social media experts? Call-to-action of contactmogelijkheden via deze kanalen zijn nog maar mager...

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik dank iOptimize voor de verbetering aan de tekst. 8) Ook zal hij de rest van de teksten gaan aanpassen, het is me wel weer duidelijk geworden dat ik maar een 6 voor Nederlands had. ;D Wat betreft de demonstraties van onze kunde zoals de iXi CMS en de social media vaardigheden, zullen snel geplaatst worden. (Ik weet het, eigenlijk nooit iets online zetten wat nog niet af is.)

 

@Daniël: Of iemand anders die even een ipad ter beschikking heeft en even wil kijken. Is het scroll probleem verholpen?

 

@John: Het index kopje is inderdaad om de bezoeker te leren dat het een index is, en een wat vakkundigere indruk te maken. Contact pagina heb je een sterk punt, ga ik aanpassen, dank voor het opmerken. 8)

 

@Iedereen: Is dit echt een grote fout die ik bega in me eigenzinnigheid? (Bezoekers klikken er toch wel op welke tekst er ook staat lijkt me.)

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

@John: Het index kopje is inderdaad om de bezoeker te leren dat het een index is, en een wat professionelere vakkundige indruk te maken.

 

@Iedereen: Is dit echt een grote fout die ik bega in me eigenzinnigheid? (Bezoekers klikken er toch wel op welke tekst er ook staat lijkt me.)

Index maakt geen professionelere indruk. Index als woord roept bij mij in ieder geval geen emotie op. Niet meer als home.

 

Een jaar of 10 geleden had je de "any key" op een toetsenbord, dat was toen leuk. Niet nuttig maar wel leuk.

 

Maak dan een button met een tekst erop die tot de verbeelding spreekt. ("why press on this button")

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0
Het index kopje is inderdaad om de bezoeker te leren dat het een index is ...

En daar zit in mijn optiek je gedachtenfout. Want het is geen index, het heet toevallig index omdat een technisch iemand dat ooit bedacht heeft. Bij "index" zullen veel mensen denken aan een inhoudsopgave en dat is het in dit geval niet. Stel je voor dat alle artsen straks de home button "wijsvinger" gaan noemen omdat dat een van de vertalingen van "index" is die in hun jargon past ...

 

En als je mensen écht iets wilt leren over programmeren, noem de button dan "index.html" ... 8)

 

 

@Iedereen: Is dit echt een grote fout die ik bega in me eigenzinnigheid?

Ach, iedereen heeft recht op zijn eigen fouten ... ;)

Link naar reactie
  • 0

Inmiddels een update uitgevoerd. De teksten moeten nog aangepast worden.

 

Ik ben benieuwd wat de feedback voor de nieuwe blog gaat worden. 8) (Ipad gebruikers, werkt de blog correct?)

http://nixio.nl/blog/#welkom-op-de-blog-van-webburo-nixio

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Nog meer mensen met feed back voor de blog? ;D

Eerlijk gezegd krijg ik niet het gevoel van een blog. Je maakt voornamelijk promotie voor je diensten. Een blog heeft voor mij een heel andere functie, daar wil ik kennis opdoen, tips krijgen of vermaakt worden. Verder zie ik aardig wat tik- en taalfouten en kan ik de tekst in de tekstvakken maar deels lezen, omdat deze achter de tekstballonnetjes verschijnen (natuurlijk kan ik op het grote tekstvlak klikken om dit naar voren te halen, maar "don't make me think").

Link naar reactie
  • 0

Wat is precies het doel van die achtergrond afbeeldingen? Zijn dat portfolio stukken?

 

Dat zijn advertenties, https://www.higherlevel.nl/extra/vraag-aanbod/view/1878

 

@John, ik ben nog bezig met artikelen en scripts te schrijven die op de blog geplaatst zullen worden. Wat betreft de tekst, hover er overheen met je muis(niet eens klikken) en deze zal bovenop komen te liggen. Dit laat ik zo, anders zegt de volgende ik zie de tekst ballonnen niet meer. ;D

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de tekst, hover er overheen met je muis (niet eens klikken) en deze zal bovenop komen te liggen. Dit laat ik zo, anders zegt de volgende ik zie de tekst ballonnen niet meer. ;D

Van een willekeurige andere website ...

 

Beste bezoeker, bij een bezoek aan onze website willen wij je graag wijzen op het feit dat wij zogenaamde links (verwijzingen naar andere gedeelten van onze website of naar websites van derden) niet kleuren, onderstrepen of op welke manier dan ook visueel markeren. Door met de muis over de teksten te bewegen ontdek je vanzelf waar die links zich bevinden. Dan wijzigt namelijk je cursor (dat is dat pijltje) in een handje. Op deze manier denken wij jouw zoektocht door onze informatie een stuk interessanter en vooral spannender te maken. Veel plezier met het zoeken naar de links, het zijn er ca. 35!

 

Prima als dat het doel van je website is. Maar in mijn optiek is de uitdaging voor jou als webdesigner om websites te maken waar je bezoekers geen gebruiksaanwijzing voor nodig hebben. En dat is wat ik bedoel met "don't make me think" ...

Link naar reactie
  • 0

Prima als dat het doel van je website is. Maar in mijn optiek is de uitdaging voor jou als webdesigner om websites te maken waar je bezoekers geen gebruiksaanwijzing voor nodig hebben. En dat is wat ik bedoel met "don't make me think" ...

 

Ik richt me meer op interactief design john, dat is de nieuwe generatie. :P Een website maken die zo eenvoudig is dat de bezoeker niet of te denken is niet echt een uitdaging, dat zijn gewoon standaard layouts zonder enig design.

 

De uitdaging is voor mij meer het zo interactief te maken dat er geen handleiding nodig is voor de gebruiker. Je had immers zelf al gevonden hoe je de tekst wel eenvoudig zichtbaar kreeg. Wat dat betreft is die uitdaging tot nu toe gelukt. ;D Het is overigens een oerinstinct van een internet gebruiker dat als wanneer iets niet is zoals ze willen, ze er met de muis naar toe gaan en (zoals jij deed) klikken. Vandaar ook deze functie en oplossing.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
  • 0

Het is overigens een oerinstinct van een internet gebruiker dat als wanneer iets niet is zoals ze willen, ze er met de muis naar toe gaan en (zoals jij deed) klikken.

Voor een deel van de gebruikers is dat inderdaad zo. De rest heeft een ander oerinstinct en dat is het kruisje rechtsboven ...

Link naar reactie
  • 0

Voor een deel van de gebruikers is dat inderdaad zo. De rest heeft een ander oerinstinct en dat is het kruisje rechtsboven ...

 

Daar heb je gelijk in :P ;D ik verwacht alleen wel dat me bezoekers al zo geïnspireerd zijn door het design en al het eerdere wat ze gezien hebben dat ze dat niet zullen doen.

© 1987 - 2012 Internet Explorer is geen browser het is alleen om Firefox of Google Chrome te downloaden. - WebBuro NiXiO Development met style en van kwaliteit - We listen the best music for free on Whoomy.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.