• 0

paar vragen over ondernemen voor jongeren onder de 18

Hallo,

 

Ik ben daan en ik ben 17 jaar.

Ik zou graag een winkel/webshop runnen vanuit mijn schuur over een paar jaar.

Nu heb ik een paar vragen voordat ik ga beginnen.

1.Hoe zit het met de kinderbijslag als ik bij ga verdienen?

2.Zou iemand mij kunnen helpen met belasting want daar snap ik niet echt wat van heb al veel gezocht en op de site van de belasting zelf gekeken maar kwam er niet uit over kleine ondernemingen?

 

Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben daan en ik ben 17 jaar.

Ik zou graag een winkel/webshop runnen vanuit mijn schuur over een paar jaar.

Hoe zit het met de kinderbijslag als ik bij ga verdienen?

Je vraagstelling werkt bij mij op de lachspieren.

 

Je bent 17 en wil over een paar jaar ondernemen. En je maakt je zorgen over de kinderbijslag?

 

Heb je dan zelf al kinderen? ;D

 

Als jij 18 bent krijgen je ouders in ieder geval geen kinderbijslag meer (of is die wet gewijzigd?)

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoelt u precies met handlichting?

En ik heb al op de kvk site gekeken maar kinderbijslag snap ik nu maar nu nog btw heb al veel gelezen maar blijf het niet snappen wat je mag aftrekken en welke belasting je moet invoeren enzo.

Ik zou daar graag uitleg over hebben

 

Alvast bedankt, Daan

Link naar reactie
  • 0

Thor bedoelt dat je in het zoekvakje rechtsboven "handlichting" moet invullen. Dan krijg je informatie over wat dat is.

 

BTW en andere belasting is niet anders dan normaal voor een minderjarige ondernemer. Als je niet weet wat BTW is of hoe dat werkt en het niet lukt om dat op internet uit te vinden, dan kan je daar het beste iets van een cursus voor volgen.

Link naar reactie
  • 0

Belasting hoef je pas te betalen als je daadwerkelijk als ondernemer aan de slag bent, daar hoef je je nu nog helemaal niet druk over te maken.

 

Belangrijker is dat je invulling gaat geven aan je wens om ondernemer te worden: wat en hoe wil je gaan ondernemen, wat zijn je plannen? Belasting betalen staat helemaal los van deze plannen.

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoelt u precies met handlichting?

Als je had gezocht op handlichting dan kwam je zo'n beetje alle onderwerpen tegen op higherlevel die over ondernemen door minderjarigen gaan.

 

Mijn advies is dat je die onderwerpen eerst eens rustig gaat doorlezen en dan nadat je dat gedaan hebt misschien weer eens vraagje gaat stellen.

 

(ben met terugwerkende kracht blij dat ik nooit kinderjuf geworden ben ;) )

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • 0

 

Het principe is simpel. Je koopt bv in voor 100. je hebt 50 kosten en je verkoopt voor 250. Dan maak je 100 winst. Dat is ondernemersinkomen waarover je belasting moet betalen.

 

BTW werkt ietsje anders. Als je consument bent, zit dat altijd biuj de prijs inbegrepen. Maar wanneer je als ondernemer inkoopt, wordt dat apart verrekend. Je koopt bv in voor 100 en moet daar 19% btw extra voor betalen. Dat geldt doorgaans ook voor die extra kosten van 50. Bij je verkoop breng je echter opnieuw 19% BTW in rekening over die 250. De BTW die je betaalt hebt mag je aftrekken van de BTW die je incasseert, en het verschil gaat naar de belastingen. Uiteindelijk hou je nog steeds 100 winst over.

 

Je went er vanzelf aan.

 

Misschien eens met iemand praten die iets verder is. Want dit is erg basic.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 263 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.