Vraag omtrent CV

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Ik weet niet waar ik de vraag het beste kan stellen, in algemeen, dan op deze site waar ik mij enkele tijd geleden lid van heb gemaakt. Overigens weet ik ook niet of ik dit bericht juist plaats, maar ik vind niets geschikter dan de offtopic-plaats..

 

Het punt is:

Ik ben 22, en nog student, echter heb ik in 2011 in mijn cv een gat zitten onder werkzaamheden, en op het moment ben ik nog steeds werkloos. Ik ben nu werkzoekende, en besef me dat dat lege gat beter is om op te vullen, en ik vraag me af of dit een juiste en slimme manier is:

In 2011 heb ik een kennis financieel geholpen om te kunnen starten met een eigen cafe, enkel alleen op financieel vlak maar wel op de manier dat als ik het niet gedaan had dat hij het niet voor elkaar gekregen heeft. Voor mij was het een investering, en natuurlijk een soort van vriendendienst.

Zou ik dit benoemen op mijn cv? Dus iets in de trand van: Financieel medeoprichter Café .... ?

 

Ik moet wel toegeven dat mijn interesses liggen op ondernemen, maar ik studeer er niet voor (architectuur zit ik in). Dus ik vraag mij af, zou deze vermelding zinvol zijn als het weinig te maken heeft met mijn toekomstige beroep waar ik op uit wil stromen? En ''mag'' ik uberhaupt een financiele bezigheid als werkzaamheden bestempelen?

 

Ik vraag me heel erg af wat men hier van vindt op dit forum, dus in feite een leeg jaar zonder werk, of toch dit benoemen (het heeft me uiteraard wel tijd gekost om het starten van het cafe mogelijk te maken..)

 

Ik ben benieuwd, Groetjes

 

 

[omtrend = omtrent]

Link naar reactie

Als je graag wil verantwoorden wat je dat jaar hebt gedaan kan je de activiteiten rondom het café inderdaad benoemen. Maar mede-oprichter is natuurlijk niet correct. Dan ben je niet als je alleen financieel advies hebt gegeven. Op je CV zou ik het overigens onder nevenactiviteiten plaatsen onder zoiets als "Financieel advies oprichting café ....".

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie

Zou ik dit benoemen op mijn cv? Dus iets in de trand van: Financieel medeoprichter Café .... ?

Ik heb tijdens mijn studententijd meerdere café's financieel in stand gehouden ... Dat zal ik ook ff op linkedin zetten

 

Op je 22e kun je geen gat in je cv hebben. Als jij je aan het ontwikkelen bent betekent dat je soms in de school of collegebanken zit, soms zit je in de kroeg, soms werk je in de kroeg, soms ben je 1 jaar op wereldreis, dus je kunt ook 1 jaar op ontdekkingsreis zijn (of je hebt een erg lang weekend).

 

Maar het heeft allemaal niet zo veel met ondernemen te maken. Hoeveel architecten hebben eigenlijk hun eigen buro?

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie

Op je CV zou ik het overigens onder nevenactiviteiten plaatsen onder zoiets als "Financieel advies oprichting café ....".

 

Oke, maar het betrof geen advies, maar het financieel mogelijk maken, en voor mij een investering.

 

Ah! Dacht dat je "investering" anders bedoelde, de ervaring als investering in jezelf. Excuses!

 

Een investering zet je doorgaans niet op je CV. Tenzij je echt actief betrokken bent bij het Café en je er ook daadwerkelijk mee bezig hebt gehouden. Uiteindelijk kan je zelf het beste beoordelen of je het wel of niet moet doen. Je zal zelf bij een gesprek je CV moeten kunnen toelichten en verantwoorden.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie

Focus niet op de fouten, ontbrekende maanden, vergissingen enz. Richt je op de positieve ervaringen en vergeet niet dat goeie werkgevers doorgaans initiatief en veelzijdigheid meer waarderen dan gezemel. Alles mag; jij bent de baas van je eigen CV. En je eigen leven!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast Verwijderd account

Dus je hebt alleen geld geleend en er verder niets mee te maken gehad? in dat geval zou ik het eraf laten, als je ook daadwerkelijk meegeholpen hebt, zou ik het er sowieso opzetten.

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1455

je studeert nog dat is een prima verklaring voor het jaar 2011, daarnaast nog wat activiteiten. Er zijn weinig werkgevers die zullen vragen "wat heb je naast je studie gedaan" een studie word over het algemeen nog steeds gewoon geaccepteerd als full time bezigheid.

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.