Ik wil een produktiefaciliteit en verkoopkantoor in Duitsland (hier vlak over de grens bij Aachen) gaan opzetten. Hiervoor willen we een Duitse GmbH optuigen. Management e.d. blijven in Nederlandse handen (via de holding). We hebben al wat gesprekken gevoerd met de Handelskammer en een Steuerberater. Van alle procedurele ins- en outs zijn we dus wel op de hoogte (als het goed is) maar misschien heeft er iemand nog wat tips of ervaring die mij kan helpen b.v.:
- ervaringen met GmbH ondernemingsvorm (met daarboven een NL holding).
- ervaringen met produceren in Duitsland
- verschillen in omgang met fiscus/overheden/vakbonden etc. tussen NL en DE.
Alvast bedankt!
vriendelijke groet,
Jean
Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jean Ecogeneration
Jean Ecogeneration
Ik wil een produktiefaciliteit en verkoopkantoor in Duitsland (hier vlak over de grens bij Aachen) gaan opzetten. Hiervoor willen we een Duitse GmbH optuigen. Management e.d. blijven in Nederlandse handen (via de holding). We hebben al wat gesprekken gevoerd met de Handelskammer en een Steuerberater. Van alle procedurele ins- en outs zijn we dus wel op de hoogte (als het goed is) maar misschien heeft er iemand nog wat tips of ervaring die mij kan helpen b.v.:
- ervaringen met GmbH ondernemingsvorm (met daarboven een NL holding).
- ervaringen met produceren in Duitsland
- verschillen in omgang met fiscus/overheden/vakbonden etc. tussen NL en DE.
Alvast bedankt!
vriendelijke groet,
Jean
Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.
www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36822-productiebedrijfverkoopkantoor-in-duitsland-oprichten/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag