Mijn vriend heeft zijn abo bij UPC omgezet in een totaalpakket met een abonnement voor een vaste telefoon. Dit hebben we gedaan omdat ik voor mezelf zou gaan beginnen. De vaste telefoon wordt dus hoofdzakelijk zakelijk gebruikt. De telefoon die ik hiervoor aan heb moeten schaffen heb ik in mijn boekhouding verwerkt en opgevoerd als kosten.
Nu wil ik de belkosten gaan inboeken. Maar het abo staat op naam van mijn vriend, dus hoe boek ik dat? Moet ik dan uitgaan van 70% van de totale belkosten (dat is dacht ik de eis van de belastingdienst)? En hoe boek ik dat in mijn administratie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Nataz
Nataz
Hallo,
Mijn vriend heeft zijn abo bij UPC omgezet in een totaalpakket met een abonnement voor een vaste telefoon. Dit hebben we gedaan omdat ik voor mezelf zou gaan beginnen. De vaste telefoon wordt dus hoofdzakelijk zakelijk gebruikt. De telefoon die ik hiervoor aan heb moeten schaffen heb ik in mijn boekhouding verwerkt en opgevoerd als kosten.
Nu wil ik de belkosten gaan inboeken. Maar het abo staat op naam van mijn vriend, dus hoe boek ik dat? Moet ik dan uitgaan van 70% van de totale belkosten (dat is dacht ik de eis van de belastingdienst)? En hoe boek ik dat in mijn administratie?
Hoor graag van jullie!
Groetjes,
Nataz
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36824-telefoonabonnement-zakelijk-gebruiken-maar-dan-anders/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag