Hallo,

Een simpele vraag. Ik heb een deel van het jaar een WW uitkering gehad (waarbij ik VOF mocht starten). De rest van het jaar verlies VOF.

Nu alles ingevuld en in mijn "overzicht" onderaan komt uiteindelijk in box 1 mijn aandeel in ons verlies (75/25) en dan nog de ondernemersaftrek en MKB winstvrijstelling.

So far so good.. maar.. ik heb dus ook die WW uitkering gehad en die zie ik in dat overzicht niet terug (box 1 en verzamelinkomen). Dat kon ook niet want bij Box 1 "werk en woning", dan "pensioenen, uitkering etc" kan ik de WW invullen, maar er wordt alleen naar uikeringsinstantie en Loonheffing gevraagd en Pensioen (die heb ik maar op 0 gezet) maar niet naar het daadwerkelijke WW inkomen. Dus die is dan ook niet in het overzicht Box 1 of verzamelinkomen verdisconteerd.

Is dit dus iets dat de belastingdienst zelf nog verdisconteert? Beetje vreemd dat wel de loon*heffing* maar niet het loon (= ww uitkering) zelf wordt gevraagd. Of mis ik iets?

Uiteindelijk had ik in Box 1 verwacht "mijn aandeel in verlies (+aftrek, mkb)" + overig inkomen.

Met dank

Harold

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36869-ww-uitkering-en-vof/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

ik heb het bedrag, maar waar vul ik het in. Er is geen veld voor. (naam uitkeringsinstantie, loonHEFFING) en dus zie ik ook niets terugkomen in box 1 en/of verzamelinkomen in overzicht onderaan.

Oh.. is het verld "pensioen e.d." het inkomensveld? (ik dacht daadwerkelijk aan pensioen en vond de vraag al vreemd)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36869-ww-uitkering-en-vof/#findComment-381139
Delen op andere sites

• 0

ik heb het bedrag, maar waar vul ik het in. Er is geen veld voor. (naam uitkeringsinstantie, loonHEFFING) en dus zie ik ook niets terugkomen in box 1 en/of verzamelinkomen in overzicht onderaan.

Oh.. is het verld "pensioen e.d." het inkomensveld? (ik dacht daadwerkelijk aan pensioen en vond de vraag al vreemd)

Ja, daar kun je het invullen. Als het goed is kun je een soort van toelichting bekijken bij deze vraag, daarin wordt dit ook beschreven.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36869-ww-uitkering-en-vof/#findComment-381145
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar