Hoe zoeken we?

Stel u heeft behoefte aan iets wat u niet dagelijks doet? Hoe gaat u op zoek? In dit geval wil ik inzicht krijgen hoe u de weg zou gaan vinden als u wilt gaan zakendoen met China.

In de afgelopen jaren heb ik meerdere ondernemers (MKB’ers) begeleid die zaken willen gaan doen met China. Vaak ben ik er bij gekomen als het fout was gegaan. Er zijn vele bedrijven die als professie het begeleiden van en naar China hebben. Echter op één of andere wijze worden deze bedrijven niet gevonden. Ook vandaag treft u menig forum vragen aan van ondernemers die het traject zijn gestart maar ergens stranden en dan hulp vragen op de diverse forums. Ook heb ik zelf het wiel uitgevonden toen ik jaren geleden ben begonnen met het zakendoen met China.

Mijn vraag is: Hoe zou u gaan zoeken als u behoefte zou hebben om zaken te gaan doen met China of op zoek bent naar een dienstverlener die u kunt begeleiden naar China? Slechts een kort antwoord zou mij al helpen beter inzicht te krijgen en indien u deze antwoorden gaat vertalen naar uw branche en uw klanten geeft dit wellicht inzicht over de denkwijze van een ondernemer die voor het eerst een totaal andere behoefte heeft.

Alvast bedankt voor de moeite,

Danny Hazewindus

Preport International B.V.

[mod edit: links in de signature, niet in de tekst aub]

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36874-hoe-zoeken-we/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Beste Frans,

Bedankt voor je reaktie. Uiteraard kan ik contact zoeken met partijen die al langer zaken doen met China maar probeer juist uit te zoeken bij onervaren Chinagangers wat hun wijze is van zoeken. Niet alleen op Higher Level maar ook op andere forums en bij netwerkbijeenkomsten zie je regelmatig vragen van ondernemers waaruit blijkt dat men de dienstverleners die er zijn niet eenvoudig weten te vinden en zelf maar wat gaan doen door bijvoorbeeld te gaan zoeken via Alibaba en dan op een gegeven moment vastlopen. Ik zou graag willen weten welke stappen men neemt en wat de beslissingen zijn die ze in dit traject nemen.

Groet, Danny

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36874-hoe-zoeken-we/#findComment-381199
Delen op andere sites

• 0

Danny, ik snap jouw vraag niet. Als jij kennis hebt over een bepaald onderwerp en je merkt dat mensen die die kennis kunnen gebruiken op de verkeerde plek zoeken, dan moet jij als kennisleverancier beter je best doen om ze naar de juiste plek te brengen. Of ze op de verkeerde plek bedienen. Niet door irrelevante topics te openen, maar door keer op keer goeie antwoorden te geven zodra mensen een vraag hebben. Nou lijkt het net alsof je even snel wil scoren.

Dus zet je contactgegevens in je signatuur - dan verschijnen die onderin elk bericht dat je plaatst. Doe gezellig mee met onderwerpen waar je iets te melden hebt. Bouw een reputatie op. En vermoei je klanten niet met vragen naar hun zoekgedrag. Doe je huiswerk!

Dit topic mag van mij wel dicht.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36874-hoe-zoeken-we/#findComment-381216
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar