• 0

Gedaagde opdrachtgever laat verstek gaan - wat nu?

Hallo allemaal, ik weet niet of jullie hier ervaringen mee hebben.

Maar ik heb een niet betalende opdrachtgever voor een heel groot bedrag (althans voor mijn begrippen groot) laten dagvaarden bij de rechtbank.

Nu is deze partij niet ter zitting verschenen noch heeft zijn advocaat (die ze wel hebben) iets laten weten.

Binnenkort komt een verstek-uitspraak.

 

Heeft iemand hier ervaringen mee of dit vertragingstechniek kan zijn?

Aangezien ze na de verstek-uitspraak nog 4 weken hebben om eventueel inhoudelijk te reageren.

Of zou een advocaat in principe wel altijd reageren en hebben ze de dagvaarding niet gelezen (wel goed betekend e.d.).

 

mod-edit:welkom op HL, ik heb de opmaak van je bericht even iets leesbaarder gemaakt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

We zijn nog geen helderzienden waarom jou tegenpartij niet reageert, maar is het heel relevant of het vertragingstactiek is? de termijn bij verstek vonnis is wat hij is. Waarom denk jij dat jou situatie anders word als het vertragingstactiek zou zijn? of wat is de achtergrond van je vraag?

Link naar reactie
  • 0

Tja, na een verstekvonnis kan de gedaagde doorgaans binnen vier weken in verzet (bezwaar maken). Daar verander je niets aan.

 

Of zou een advocaat in principe wel altijd reageren en hebben ze de dagvaarding niet gelezen (wel goed betekend e.d.).
Wat de gedaagde beslist kunnen wij niet weten. Dit is ook niet aan de advocaat om te beslissen. Wie betaalt, bepaalt. En wie niet betaalt, bepaalt in zekere zin ook :)

 

Afwachten dus.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Het is zeer gebruikelijk om bij een dagvaarding bij de sector civiel af te wachten of die wel daadwerkelijk aangebracht wordt en dus verstek te laten gaan, om daarna binnen die vier weken, als de zaak daadwerkelijk aangebracht is, het verstek te zuiveren.

 

Bij kantonzaken is dit niet gebruikelijk, om daar bij een verstek in de regel direct, mits het griffierecht reeds is voldaan, een verstekvonnis wordt gegeven.

 

(maar dit alles had je advocaat je toch ook kunnen vertellen?)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.