• 0

Belastingadviseur: certificaat nodig?

Goedemiddag,

 

Ik hoor geregeld van mensen (ouderen, startende ZZP'ers) dat zij hun belastingaangifte niet zelf invullen, maar dit laten doen.

 

Deze adviseur vult de belastingaangifte in tegen een monetaire tegenprestatie.

 

Wat ik mij afvraag: Heeft deze 'belastingadviseur' hier een certificaat of iets dergelijks voor nodig, of kan iemand met veel verstand van fiscale zaken dit gewoon doen tegen betaling?

 

 

Bij voorbaat dank voor jullie hulp :)

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het goed begrijp is het dus mogelijk & legaal om een inschrijving bij de kvk te doen om 'belastingtechnische hulpverlening aan te bieden' en dit alles zonder enige vorm van certificaat/aantonen van bekwaamheid?

 

Start with working to learn, not to earn

- Robert Kiyosaki

Link naar reactie
  • 0

Belastingadviseur is een vrij beroep, evenals boekhouder. Iedereen kan een dergelijke praktijk opzetten.

 

// ik zal volgende keer de pagina vaker refreshen :)

 

Om je aan te sluiten bij de NOAB (NEDERLANDSE ORDE VAN ADMINISTRATIE- EN BELASTINGDESKUNDIGEN) moet je volgens de website (http://www.noab.nl) aan de volgende eisen voldoen:

 

[*]1. Het diploma MBA en Praktijkdiploma Belastingrecht of diploma’s van een minimaal gelijkwaardige opleiding zijn vereist en dienen ter inzage worden gegeven. Het bestuur bepaalt welke opleidingen gelijkwaardig zijn.

[*]2. Het met goed gevolg afleggen van de schriftelijke ‘NOAB- toets’ staat gelijk aan de in het eerste lid bedoelde diploma’s van minimaal gelijkwaardige opleiding”.

[*]3. Dispensatie ten aanzien van het in het eerste lid bepaalde wordt verleend aan degene die ten tijde van bekrachtiging van dit artikel reeds lid is van de NOAB.

 

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Je kunt ook minister (president) worden zonder dat je over diploma's en kennis beschikt. ;D

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

van Gereedschap verhuren naar Belastingadviseur is wel een hele ommezwaai.

 

en dan te bedenken dat je het eigenlijk heel druk hebt met andere dingen :P

 

Ik bedoel dat ik dit idee laat voor wat het is, want ik kan dit niet makkelijk combineren met mijn studie, andere bezigheden, etc. Ik wist daarnaast niet dat er zoveel bij zou komen kijken.

 

Nou ja het invulseizoen is inmiddels grotendeels voorbij, dus tijd genoeg om kennis bij te spijkeren en een ondernemingsplan te schrijven. ;D

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.