Uit kostenoverweging probeer ik het JV van mijn vrouw`s Beheer BV op te stellen met mijn beperkte boekhoudkundige kennies maar zit met een vraag.
Situatie (datum oprichting) op 01-08-2011:
ACTIVA:
FVA (deelneming in een werk BV) 120.000
PASSIVA
EV
Aandelenkapitaal 18.000
Algemene Reserve 102.000
Situatie 31-12-2011
ACTIVA
FVA (deelneming in een Werk BV) 120.000
PASSIVA
EV 119.905
Zoals jullie kunnen zien is de Balans niet in evenwicht. Verlies 2011= 95, dit bedrag is toebedeeld aan het EV.
Maar nu is de vraag: wat doe ik met het verlies van 95, aan de debetzijde,Waar boek ik dit bedrag? Ik zat zelf te denken aan FVA maar dit is het bedrag van deeleneming in een andere BV. Hier mag ik toch niet aan komen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
kemal
kemal
Beste forumleden,
Uit kostenoverweging probeer ik het JV van mijn vrouw`s Beheer BV op te stellen met mijn beperkte boekhoudkundige kennies maar zit met een vraag.
Situatie (datum oprichting) op 01-08-2011:
ACTIVA:
FVA (deelneming in een werk BV) 120.000
PASSIVA
EV
Aandelenkapitaal 18.000
Algemene Reserve 102.000
Situatie 31-12-2011
ACTIVA
FVA (deelneming in een Werk BV) 120.000
PASSIVA
EV 119.905
Zoals jullie kunnen zien is de Balans niet in evenwicht. Verlies 2011= 95, dit bedrag is toebedeeld aan het EV.
Maar nu is de vraag: wat doe ik met het verlies van 95, aan de debetzijde,Waar boek ik dit bedrag? Ik zat zelf te denken aan FVA maar dit is het bedrag van deeleneming in een andere BV. Hier mag ik toch niet aan komen?
Graag jullie reacties.
Bvd
Kemal
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36993-verlies-boeken-beheer-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag