• 0

Foodproduct in de supermarkt krijgen

Hallo iedereen,

 

Kzal maar gelijk met de deur in huis vallen:

 

Ik ga voor school een product ontwerpen en op de markt zetten. Het gaat om een foodproduct in de supermarkt.

Kheb even rondgekeken hier op dit forum en ik kom steeds nieuwe dingen tegen.

 

Is er misschien iemand die dit ook heeft gedaan en een checklist ofzo heeft?

 

Omdat ik student ben is zelfs een gs1 barcode al een flinke investering, maar dat heb ik ervoor over. :)

 

Tips zijn ook welkom, graag zelfs.

 

Wat ik liever niet heb zijn reacties die aangeven dat het onmogelijk is enz., ik verwacht

dat hier ook niet echt, maar toch. In mijn omgeving heb ik al genoeg "afradingen" gekregen.

Allemaal mensen die het zelf nog nooit hadden gedaan maar wel wisten hoe het moest :'(

 

Ik wil echter persoonlijk en financieel groeien, en dat kan niet zonder risico's.

 

Alvast hartelijk bedankt allemaal.

 

Ratatouille

 

P.S. Als je meer info wilt geef ik dat graag via dit topic, no problem.

P.P.S. Als deze post in een verkeerd board staat, sorry moderators ;D

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Binnen een half uur en op zaterdag een inhoudelijke reactie verwachten is inderdaad niet realistisch. Misschien wel realistisch: loop de lokale buurtsuper (ah, jumbo, etc.) binnen en vraag het! In de AH in Enschede en Haaksbergen zie ik de supermarktmanager / directeur altijd rondlopen, te herkennen aan een pak en stropdas ;)

 

Door te doen leer je. Ook (lees: vooral) van afwijzingen mocht het zover komen.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel Simon, ik begrijp dat ik wat minder ongeduldig moet zijn.

-

Het was meer een onderstreping luuceu, geen bevel ofzo hoor:)

Bedoel je gewoon de supermarkt in lopen en de vereisten(mijn checklist) vragen?

 

Of vragen wat ze van mijn product in wording vinden?

-

Peter, daar heb ik me inderdaad al in verdiept, nog niet volledig, maar ik ben al een heel eind.

Ik neem aan dat je hygiene, ingredienten, enz. bedoelt.

 

Link naar reactie
  • 0

Het was meer een onderstreping luuceu, geen bevel ofzo hoor:)

Bedoel je gewoon de supermarkt in lopen en de vereisten(mijn checklist) vragen?

 

Of vragen wat ze van mijn product in wording vinden?

 

No problem. Zoals je zelf al aangeeft heb je je nog niet echt verdiept in de materie. Dat zou ik eerst doen voordat je het product gaat aanbieden.

Site: Incassobureau particulier en bedrijf - E-mail : luuc@luuc.eu

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zelf ervaring in Albert Heijn supermarkten. Probeer een franchise

supermarkt op te zoeken. Deze mogen zelf hun assortiment bepalen en

staan altijd open voor (lokale) producten. Wanneer je met de supermarkt-

manager/eigenaar hebt gesproken en ze zijn enthousiast, weet ik zeker

dat ze bereid zijn je te helpen om het product verkoopklaar te krijgen!

www.YourPrivateDriver.nl | Studentchauffeurs in uw eigen auto

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je zou contact op kunnen nemen met De Bakzolder, zij zijn ook klein begonnen maar hun producten zijn sinds kort ook in steeds meer supermarkten te koop. Zij kunnen je vast een heleboel vertellen.

Link naar reactie
  • 0

In mijn optiek is het heel goed te doen om jouw product via supermarkten te distribueren. Althans, als het voor de supermarkt(ondernemer) een interessant product is. Dan zijn er twee mogelijkheden: grootschalig, via de formules of kleinschalig via zelfstandige supermarkten (franchise).

 

Logischerwijs ga je op zoek naar supermarktondernemers. In alle opzichten realistischer. Wat ik zou doen is een mooi verhaal/presentatie om het product heen maken en dit aan een ondernemer presenteren. Je kunt ook voorstellen om een demo te doen in de winkel.

 

Wat betreft barcodes, op versafdelingen kunnen ze in supermarkten zelf stickeren en dus een code/prijs aan het artikel hangen. Ook kan er met PUK-codes gewerkt worden. De ondernemer kan het product daarmee ook opnemen in zijn voorraadsysteem. Daar zit het probleem niet. Ik zou het probleem eerder zoeken in de eisen die (wettelijk?) aan zo’n product gesteld worden. Wat is bijvoorbeeld de THT?

 

Ik lees hier ook in een van de reacties dat franchise supermarkten zelf hun assortiment mogen bepalen. Dat is niet helemaal waar. Bij filiaalorganisaties lijkt dit me vrij moeilijk te verkopen, gezien de kaders van een bedrijfsleider redelijk strak zijn. Een ondernemer heeft inderdaad meer vrijheid, maar ook deze moet aan bepaalde regels van de franchisegever voldoen. Hij mag bijvoorbeeld maar een X percentage van zijn inkoop/assortiment bij derde leveranciers vandaan halen.

 

Er zijn een aantal grote ketens in Nederland. Albert Heijn klinkt interessant, maar dat zijn voornamelijk filialen, en zoals ik al aangaf is dat lastig. C1000 (zolang het nog bestaat) is een ondernemersformule. Dus dat zijn winkels waar je zo naar binnen kunt stappen. Volgens mij heeft JUMBO ook veel ondernemers. Dat is ook het proberen waard. Van PLUS ken ik er ook een aantal. Niet te vergeten zijn de kleine kruideniers, welke je tegenwoordig steeds vaker ziet (volgens mij vaak islamitische winkels), misschien past je product daar ook wel.

 

Ik ben een flink aantal jaren als Afdelingsmanager werkzaam geweest in een grote en een van de meest toonaangevende supermarkten van Nederland. Ik weet dus enigszins waar ik het over heb. Dus wellicht kan ik je verder helpen met ideeën. De onderneming waar ik vandaan kom is er in ieder geval één die voor dergelijke dingen open staat. In welke regio woon je?

 

Link naar reactie
  • 0

Heb vanmiddag gepraat met de supermarktmanager. Erg leerzaam:)

 

Ben nou toch aan het kijken naar een ander product, ivm kosten enz.

-

Dankje Margarethe, zal ik zeker doen. Ze hebben ook een verkooppunt bij ons in de buurt.

-

 

Bedankt voor de uitleg Nosky, ben vanmiddag naar de JUMBO geweest.

 

Jullie horen later meer.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.