• 0

Vastgoedmarkt op basis van zoekvragen (corematch.nl)

Omschrijving van je concept:

Corematch is een online vastgoedmarkt waar bedrijven anoniem huisvestingszoekvragen kunnen plaatsen. Met andere woorden, als je op zoek bent naar kantoorruimte, bedrijfsruimte of winkelruimte kan je het zoekprofiel plaatsen op www.corematch.nl. Aanbieders van vastgoed die een passend bedrijfspand beschikbaar hebben, kunnen daarop een aanbieding op maat versturen aan de zoeker.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website is na maanden van ontwikkeling in een beta-fase en zal op korte termijn in de media gelanceerd worden. Desondanks zijn de reeds geplaatste zoekvragen relevant en actueel.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De vastgoedmarkt is door websites die vrijwel uitsluitend aanbod van bedrijfspanden tonen in hoge mate aanbodgestuurd. Met een groeiend aanbod van leegstaande bedrijfspanden is de vraag naar bedrijfshuisvesting belangrijker dan ooit. Door de vraag naar bedrijfshuisvesting inzichtelijk te maken, streeft Corematch ernaar om betere matches te maken met het aanbod van bedrijfspanden.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het concept van vraag en aanbod wordt omgekeerd doordat niet het aanbod, maar de (zoek)vraag geplaatst wordt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- eerste indruk website

- logica van het concept

- opmerkingen en tips

 

Graag zouden we, als trouwe lezers en met enkele berichten in een ver verleden en ondanks dat de account niet voldoet aan de 10 posts regel, graag jullie mening horen.

 

Klein laatste verzoekje, graag alleen het invoerproces voltooien (laatste stap, aanmelden) indien er daadwerkelijk een zoekvraag of bedrijfspand geplaatst wordt. Dit om vervuiling te voorkomen. Bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

@Paradocx

 

Vernieuwing zit hem in het feit dat de zoekvragen die (inderdaad al op sommige sites opgeslagen kunnen worden) nu uitgebreid geplaatst worden en zichtbaar worden voor aanbieders van bedrijfspanden. Met andere woorden, aanbieders kunnen inspelen op de wensen die de zoeker heeft en hoeven niet af te wachten tot er op hun bedrijfspanden gereageerd wordt.

 

Verdienmodel zal gebaseerd worden op het principe dat aanbieders die bij het versturen van een aanbieding een vergoeding betalen (op termijn).

 

Marketing zal bestaan uit een mix van (online en offline) activiteiten, welke we liever niet prijs geven maken vanuit concurrentieoogpunt.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen:

 

- zo'n bewegende slider vind ik persoonlijk altijd erg irritant

 

- ik vraag me af of teksten die je bezoeker rechtstreeks aanspreken beter werken, dus bijvoorbeeld "U kiest ..." in plaats van "De zoeker kiest ..."

 

- als ik bij de stap "registreren" zit kan ik niet meer terug om mijn input aan te passen (ook niet met de back-button van mijn browser); helemaal opnieuw beginnen lukt ook niet, na het invullen van het "ik zoek ruimte" schermpje kom ik dan namelijk meteen in het registratie scherm; op een gegeven moment krijg ik een melding bovenin of ik het formulier wil afronden of verwijderen, ik kies voor het laatste en vul dan het "ik zoek ruimte" schermpje opnieuw in; tot mijn grote verbazing krijg ik dan de melding "Uw zoekvraag is succesvol geplaatst" ... nog even testen dus ...

 

- Je bent wat mij betreft te anoniem: geen adres, geen telefoonnummer, geen KvK nummer (is verplicht)

 

Wel grappig dat je een kopje "Top 15 steden" hebt en daaronder dan 20 steden vermeldt ... ;D

Link naar reactie
  • 0

Hoi Wander, persoonlijk vind ik het wel een creatief idee. De vastgoedmarkt is idd veel te aanbodgestuurd en weinig klantvriendelijk. Maar of jouw idee het verschil gaat maken is mij nog niet duidelijk.

 

In feite concurreer je met bestaande aanbodsites als Funda IB en Realnext. Belangrijkste verschil is dat organisaties hun zoekprofiel kunnen plaatsen op jouw site vs. het invoeren van een zoekopdracht op de concurrerende sites. Dat is wel een mager USP.

 

Je brengt vraag en aanbod weliswaar rechtstreeks met elkaar in contact, maar de vraag is of een zoeker daar op zit te wachten bij de inventariserende fase van (her)huisvesting. Voor een zoeker wordt de hele zoektocht nogal onoverzichtelijk omdat Corematch niet 100% van het aanbod inventariseert, omdat niet alle aanbieders op Corematch aanwezig zijn, en dus geen volledig beeld van de markt geeft. Met andere woorden, een zoeker moet alsnog op de andere aanbodsites gaan kijken of er een ruimte is die aan zijn profiel voldoet om de hele markt in kaart te brengen. Eigenlijk compliceert Corematch de zoektocht dus nog verder.

 

Ik geloof wel dat jouw systeem werkt als het wordt gekoppeld aan alle bestaande aabodsites. Een aanbieder ontvangt dan een melding zodra iemand op Corematch een zoekprofiel heeft ingevuld dat matcht met de aangeboden ruimte. In feite schakel je daarmee de verhurende makelaars (deels) uit. Je zorgt dan dat je betaald word door de aanbieder bij het totstandkomen van een deal. Mocht je hierover willen klankborden dan hoor ik het wel.

 

 

 

 

Doldersum Vastgoed Bemiddeling & Advies - http://www.doldersum.nl

Link naar reactie
  • 0

Nieuws...

 

Why? Minder dan 1% van je bezoekers heeft écht belangstelling voor je nieuws.

 

Je bent geen krant of persagentschap, probeer dan ook geen nieuws te verkopen.

Nog ergerlijker is dat je Nieuws op de belangrijkste plaats in je menu hebt gezet. Op de eerste échte positie (naast Home).

 

Het is één van de eerste dingen die ik ALTIJD (tenzij het een krant of zo is) laat schrappen bij klanten.

 

"Ja maar, mensen vinden ons daar op", zeggen ze wel eens. Sure en die komen dan misschien dat nieuws lezen en hebben vervolgens geen belangstelling voor wat je écht 'verkoopt'.

 

Voor de mensen die wél belangstelling hebben voor je 'wares' zit 'nieuws' weer in de weg.

 

Nieuws is ballast en zit je top-taken in de weg. Weg ermee, vandaag nog.

 

En nog iets, laat de mensen die ruimte aanbieden maar wat meer moeite doen. Als het goed is, zal je meer mensen op bezoek moeten krijgen die iets zoeken dan aanbieden.

 

DAT zoeken moet dan ook prominent naar links boven, nét onder je navigatie menu.

 

Dat is stukken beter dan die dwaze slide die onze aandacht enorm weg vreet.

 

Een beetje zoals www.booking.com heeft gedaan dus.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

@John, persoonlijk aanspreken heeft inderdaad de voorkeur, lastige is dat zowel zoekers als aanbieders de website bezoeken en deze zodoende wel afzonderlijk aangesproken moeten worden.

 

Slider kan wellicht wat minder overheersend gemaakt worden, met name het formaat en het automatisch doorlopen kan als hinderlijk ervaren worden. Website is nog in beta-fase, zodoende worden de foutjes op dit moment opgelost, dank voor het melden.

 

@Doldersum, het huidige concept is een eerste vertrekpunt, waarbij een koppeling met aanbodsites inderdaad een mooie aanvulling zou zijn.

 

Doel van het plaatsen van een zoekvraag is overigens ook om in te spelen op verborgen aanbod (bv. wens tot contractsovername, onderverhuur). Daarbij hebben aanbieders de gelegenheid om aanbod dat op het eerste gezicht ongeschikt lijkt (bv. winkel welke ook als kantoor verhuurd kan worden) op de juiste manier bij een zoeker onder de aandacht te brengen.

 

@Edwin, mooi en aansprekend betoog over het vermijden van (nietszeggend) nieuws. We hebben de afweging gemaakt om een selectie van relevant nieuws te plaatsen om de website, samen met relevante achtergrondinformatie meer body te geven. Op dit moment wordt er nog gekeken hoe het nieuws relevanter en meer aangescherpt en wellicht minder prominent gepresenteerd kan worden (menu is al omgegooid, dank voor de tip).

Link naar reactie
  • 0

 

@Edwin, mooi en aansprekend betoog over het vermijden van (nietszeggend) nieuws. We hebben de afweging gemaakt om een selectie van relevant nieuws te plaatsen om de website, samen met relevante achtergrondinformatie meer body te geven. Op dit moment wordt er nog gekeken hoe het nieuws relevanter en meer aangescherpt en wellicht minder prominent gepresenteerd kan worden (menu is al omgegooid, dank voor de tip).

 

Ah je denkt dat je menu nu wél in orde is? DIe begint nu met een 'Over Onske'...

Daar komen we in de eerste plaats voor: lezen wie jij bent zo.

 

Enne, er bestaat niet zoiets als relevant nieuws. Nieuws verkoop je alleen wanneer je nieuws moet verkopen, wanneer dat je vak is.

 

In de andere gevallen: schrappen. Ja, echt schrappen.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.