Na wat googelen en zoeken in deze forum ben ik er nog niet uit.
Ik heb een bedrijf in NL die spullen levert aan buitenlandse schepen. Het gaat om voedingsmiddelen (laag BTW) en motor onderdelen. De spullen zijn voor eigen gebruik van personeel en schip en niet voor de handel.
De eigenaar van het schip is in het buitenland (turkije/ Duitsland/ Malta etc). Ik stuur de factuur dus naar deze landen.
De eigenaar wil geen BTW betalen.
Mijn vraag is, ik koop alles in NL en betaal dus BTW. Moet ik deze factureren aan de schepen (wat ze niet willen) of moet ik het terug vorderen van de belastingdienst.
Hoe moet ik dit vermelden op mijn factuur (0%BTW)?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ZZPErkan
ZZPErkan
Beste Ondernemers en forum gebruikers,
Na wat googelen en zoeken in deze forum ben ik er nog niet uit.
Ik heb een bedrijf in NL die spullen levert aan buitenlandse schepen. Het gaat om voedingsmiddelen (laag BTW) en motor onderdelen. De spullen zijn voor eigen gebruik van personeel en schip en niet voor de handel.
De eigenaar van het schip is in het buitenland (turkije/ Duitsland/ Malta etc). Ik stuur de factuur dus naar deze landen.
De eigenaar wil geen BTW betalen.
Mijn vraag is, ik koop alles in NL en betaal dus BTW. Moet ik deze factureren aan de schepen (wat ze niet willen) of moet ik het terug vorderen van de belastingdienst.
Hoe moet ik dit vermelden op mijn factuur (0%BTW)?
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37083-btw-aan-schepen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag