Ik heb voor mijn eenmansbedrijf een meetapparaat gekocht waarvan de accu's constant leeglopen terwijl het apparaat staat uitgeschakeld. Het eerste jaar heb ik er mee gewerkt ondanks het gezeur met lege accu's.
Zoals gebruikelijk bij meetapparatuur moet deze meter elk jaar terug naar de fabrikant voor kalibratie. Dus toen die tijd gekomen was heb ik er een briefje bij gedaan waarin ik de klacht omschreef, en opdracht gegeven voor reparatie. Na ongeveer 20 dagen kwam de meter weer terug, en de accu's liepen inderdaad iets minder snel leeg.
Maar na een paar maand opeens weer lege accu's, en vanaf die tijd lopen ze weer erg snel leeg, na een tijdje gemiddeld in een week. Dus er maar weer mee door gewerkt ondanks het gezeur met lege accu's.
Voor de kalibratie datum ging er iets anders kapot aan de meter waardoor ik er helemaal niet meer mee kon, terwijl ik hem hard nodig had voor mijn project. Ik heb de leverancier gebeld met de vraag hoe snel die gerepareerd kon worden en dat zou minimaal 3 week gaan duren. Ze hadden normaal gesproken wel vervangende huurmeters liggen, maar die waren op dat moment allemaal weg en ze hadden geen idee wanneer er weer één beschikbaar zou komen.
Heel vervelend want ik moet binnen één a twee week er een project mee doen waarvoor ik al opdracht had. We hebben afgesproken dat ik de meter toch maar op zou sturen en gebeld zou worden wanneer er een huurmeter beschikbaar zou komen. Ook heb ik om van zulk gezeur in de toekomst af te zijn er nog maar een (nieuw type) meter bijgekocht, waarvan ze me ook de levertijd niet konden vertellen.
Na 1 1/2 week moest ik starten met het project en heb van de opdrachtgever een meter geleend en daar de klus mee gedaan. Na ongeveer twee week kreeg ik ook een telefoontje dat de huurmeter er was, die heb ik meteen laten afsturen. 3 1/2 week nadat ik de defecte meter opgestuurd had kreeg ik mijn gerepareerde meter terug, en een dag later de nieuwe meter. Huurmeter teruggestuurd. De gerepareerde meter deed het wel weer maar de accu's liepen nog steeds snel leeg. Na minder dan een jaar is ook de radiografische verbinding kapot, en moet ik er steeds een snoertje tussen houden.
De nieuwe meter beviel goed het eerste half jaar, maar toen.... opeens een lege accu, opladen wou niet meer alleen aan het stroom kon ik hem nog gebruiken. Grrrr, de meter maar weer opgestuurd, is 6 week weggeweest, en na reparatie loopt de accu nog steeds binnen een week leeg. Deze nieuwe meter heeft een accu die niet tegen diepontlading kan en de accu zal dus binnen de kortste keren weer dood zijn.
Nou een heel verhaal, maar mijn vraag is wat moet ik hiermee?
Nog een keer opsturen? Ik ben bang dat als ik hem nog eens opstuur ik hem weer net zo terug krijg en wel weer 6 week verder.
Een brief sturen en om hun schriftelijke visie vragen? Als ik bel zijn ze heel vaag, kunnen nooit een concreet antwoord geven en zeggen alleen maar: Je moet hem maar opsturen, we kunnen helaas niet zeggen hoe lang je hem kwijt bent.
Wat zou ik dan in zo'n brief moeten zetten? Zo'n lang verhaal als hierboven moet ik er maar niet van maken lijkt me, hoe formuleer ik het kernpunt goed?
Ik hoop dat iemand er hier iets zinnigs over kan zeggen, bij voorbaat dank.
[Mod edit: topictitel hersteld. Gerepareerd ipv gerapareerd; houdt het forum schoon en het topic vindbaar]
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Jomee
Jomee
Beste higherlevelers,
Ik heb voor mijn eenmansbedrijf een meetapparaat gekocht waarvan de accu's constant leeglopen terwijl het apparaat staat uitgeschakeld. Het eerste jaar heb ik er mee gewerkt ondanks het gezeur met lege accu's.
Zoals gebruikelijk bij meetapparatuur moet deze meter elk jaar terug naar de fabrikant voor kalibratie. Dus toen die tijd gekomen was heb ik er een briefje bij gedaan waarin ik de klacht omschreef, en opdracht gegeven voor reparatie. Na ongeveer 20 dagen kwam de meter weer terug, en de accu's liepen inderdaad iets minder snel leeg.
Maar na een paar maand opeens weer lege accu's, en vanaf die tijd lopen ze weer erg snel leeg, na een tijdje gemiddeld in een week. Dus er maar weer mee door gewerkt ondanks het gezeur met lege accu's.
Voor de kalibratie datum ging er iets anders kapot aan de meter waardoor ik er helemaal niet meer mee kon, terwijl ik hem hard nodig had voor mijn project. Ik heb de leverancier gebeld met de vraag hoe snel die gerepareerd kon worden en dat zou minimaal 3 week gaan duren. Ze hadden normaal gesproken wel vervangende huurmeters liggen, maar die waren op dat moment allemaal weg en ze hadden geen idee wanneer er weer één beschikbaar zou komen.
Heel vervelend want ik moet binnen één a twee week er een project mee doen waarvoor ik al opdracht had. We hebben afgesproken dat ik de meter toch maar op zou sturen en gebeld zou worden wanneer er een huurmeter beschikbaar zou komen. Ook heb ik om van zulk gezeur in de toekomst af te zijn er nog maar een (nieuw type) meter bijgekocht, waarvan ze me ook de levertijd niet konden vertellen.
Na 1 1/2 week moest ik starten met het project en heb van de opdrachtgever een meter geleend en daar de klus mee gedaan. Na ongeveer twee week kreeg ik ook een telefoontje dat de huurmeter er was, die heb ik meteen laten afsturen. 3 1/2 week nadat ik de defecte meter opgestuurd had kreeg ik mijn gerepareerde meter terug, en een dag later de nieuwe meter. Huurmeter teruggestuurd. De gerepareerde meter deed het wel weer maar de accu's liepen nog steeds snel leeg. Na minder dan een jaar is ook de radiografische verbinding kapot, en moet ik er steeds een snoertje tussen houden.
De nieuwe meter beviel goed het eerste half jaar, maar toen.... opeens een lege accu, opladen wou niet meer alleen aan het stroom kon ik hem nog gebruiken. Grrrr, de meter maar weer opgestuurd, is 6 week weggeweest, en na reparatie loopt de accu nog steeds binnen een week leeg. Deze nieuwe meter heeft een accu die niet tegen diepontlading kan en de accu zal dus binnen de kortste keren weer dood zijn.
Nou een heel verhaal, maar mijn vraag is wat moet ik hiermee?
Nog een keer opsturen? Ik ben bang dat als ik hem nog eens opstuur ik hem weer net zo terug krijg en wel weer 6 week verder.
Een brief sturen en om hun schriftelijke visie vragen? Als ik bel zijn ze heel vaag, kunnen nooit een concreet antwoord geven en zeggen alleen maar: Je moet hem maar opsturen, we kunnen helaas niet zeggen hoe lang je hem kwijt bent.
Wat zou ik dan in zo'n brief moeten zetten? Zo'n lang verhaal als hierboven moet ik er maar niet van maken lijkt me, hoe formuleer ik het kernpunt goed?
Ik hoop dat iemand er hier iets zinnigs over kan zeggen, bij voorbaat dank.
[Mod edit: topictitel hersteld. Gerepareerd ipv gerapareerd; houdt het forum schoon en het topic vindbaar]
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37296-apparatuur-wordt-niet-goed-gerepareerd/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag